Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@19:00:55 GMT

پرونده مسکن مهر پرند تا پایان سال بسته می شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۸۹۸۱

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد: در صورت همکاری دستگاههای خدمات رسان، پرونده مسکن مهر در این شهر تا پایان امسال بسته خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از تسنیم سید علی اکبر طاهری گفت: هم اکنون هفتاد هزار واحد از 95 هزار واحد مسکن مهر پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور تحویل متقاضیان شده یا در شرُف تحویل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه از این 25 هزار واحد باقیمانده، هفت هزار واحد فاقد متقاضی هستند افزود: شمار زیادی از واحد ها بیش از یک سال است که اماده تحویل است ولی به خاطر اینکه دستگاههای خدمات رسان وظیفه خود را در این پروژه انجام نداده اند، ما به نوعی با بد قولی به متقاضیان روبرو هستیم.

 طاهری گفت: در صورتی که دستگاههای خدمات رسان ما را یاری کنند تا پایان امسال مابقی واحدهای این پروژه را تحویل متقاضیان خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند افزود: با توجه با اینکه در استانه فصل سرما قرار داریم از دستگاههای خدمات رسان می خواهیم همکاری بیشتری با ما داشته باشند و اقدامات خدماتی خود، از قبیل اسفالت کاری، محوطه سازی، انشعابات و غیره را انجام دهند تا بتوانیم هر چه زودتر واحدهای اماده را تحویل متقاضیان دهیم.

او کمبود فضای اموزشی، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی ،بوستان ها و فضای سبز و همچنین مسجد و مراکز امنیتی و انتظامی در پرند را یکی از دلایل نبود متقاضی برای هفت هزار واحد در این شهر عنوان کرد و از امادگی شرکت عمران برای واگذاری زمین مجانی به دستگاههای دولتی برای ایجاد این فضاها در پرند خبر داد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همچنین شهرداری و نیروی انتظامی خواست برای ایجاد واحدهای اموزشی، بهداشتی، خدماتی و انتظامی خود در این شهر از زمین مجانی استفاده کنند.

طاهری افزود: ما همچنین در شرکت عمران شهر جدید پرند به انها کمک های مورد نیاز را خواهیم کرد.

اودر پاسخ به سوالی در باره همکاری این شرکت با شرکت پیمانکاری هسا نیز گفت: با توجه به تاخیر صورت گرفته در اجرای پروژه از سوی این شرکت در مسکن مهر پرند، از این شرکت خواستیم واحدهای های منعقد شده برای احداث را اقاله کند که تا کنون دو هزار و سیزده واحد از سوی این شرکت اقاله شده و مابقی نیز در حال اقاله است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین با اشاره به کمک های دولت در زمینه زیر بنایی و رو بنایی، احداث معابر و اماده سازی پروژه گفت: برنامه های ما در مقطع کنونی که مراحل پایانی مسکن مهر پرند را در پیش داریم، احداث فضاهای سبز، تاسیسات ورزشی و کار های خدماتی از جمله رفع موضوع پسماند و زباله و ایجاد فضاهای سبز در این پروژه است.


منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش ایران جیب، عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد