Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:51:32 GMT

صدرا ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۱۶۱۳

صدرا ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد

شیراز- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر صدرا گفت: با توجه به اینکه صدرا یک شهر جدید است ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص نامزدی صدرا برای پایتختی کتاب ایران با حضور حمیدرضا صادقی نائب رئیس شورای اسلامی و شهرام ملک زاده رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و امیر حسین عزیزی منش مدیر روابط عمومی شهرداری صدرا پیرامون برنامه های پایتختی کتاب ایران در شهر صدرا برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام ملک زاده رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر صدرا گفت: کار فرهنگی نیاز به انرژی بالایی دارد و می بایست زمان زیادی صرف کرد چون در دراز مدت نتیجه خواهد داد، موضوع کتاب و کتابخوانی با وجود فضای مجازی کمتر شده است می بایست جوانان و نوجوانان را به این سمت سوق دهیم مخصوصا در مدارس و دانشگاه ها که آینده سازان این مملکت هستند.

وی افزود: علت اینکه یک جوان به سمت کتاب نمی رود این است که مطالعه خود را در فضای مجازی دنبال می کند و همواره سعی می کند در فضای مجازی و موبایل به دنبال مطالب بگردد که ممکن گاهی به نتایج درست دست پیدا نکند و همین موضوع او را به بیراهه بکشاند.

ملک زاده خاطر نشان شد: شهر صدرا از نظر فرهنگی به صورت متوازن رشده نکرده و مشکلات فراوانی دارد و در اماکن عمومی و مسکونی هیچ گونه فضای فرهنگی و کتابخانه ای دیده نشده و کار فرهنگی بدون هزینه انجام پذیر نیست که نیازمند کمک تمامی شهروندان عزیز صدرا ، مدیران و مسئولان این شهر است، می بایست تمام ارگان ها و خیرین و مردم کمک نمایند و پیش قدم باشند و شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر صدرا گفت: با توجه به اینکه صدرا یک شهر جدید است ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد که در این خصوص  برنامه های فراوانی برای پایتختی صدرا داریم.

صادقی نائب رئیس شورای اسلامی هم در این خصوص گفت:  اگر فرهنگ سازی انجام نگیرد در این زمینه آسیب های اجتماعی گریبان گیر مردم صدرا خواهد شد، موضوعی که مهم است و موجب موضوع افزایش سرانه مطالعه در کشور می شود که قطعا با انجام برنامه های فرهنگی می توان به رشد آن کمک کرد .

وی افزود: میزبانی پایتختی کتاب ایران باید  با کمترین هزینه بیشترین کارایی را داشت باشد،  مطالعه نکردن باعث بیسوادی مردم می شود و باید کاری کنیم مردم به سمت کتاب بیایند و آن را در خانواده ها نهادینه کنند تا در آینده فرزندان با سواد و با فرهنگی داشته باشیم.

توان نماینده اداره کل ارشاد استان هم در جلسه گفت: قرار است صدرا پایتخت کتاب ایران شود و تاکنون فعالیت خوبی را انجام داده ایم اما این برنامه ها کافی نیست و می بایست افراد بیشتری درگیر این موضوع کتاب خوانی شوند که نیازمند حمایت ارگان ها و ادارات صدرا است که در این بین شهرداری صدرا و شورای شهر بیشترین کمک را می توانند انجام دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد