Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:06:53 GMT

سرانه ورزشی ورامین ۱۷ سانتی متر است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۷۶۴۸

سرانه ورزشی ورامین ۱۷ سانتی متر است

ورامین- رییس اداره ورزش و جوانان ورامین گفت: سرانه ورزشی ورامین ۱۷ سانتی متر است، که این سرانه در شان جوانان و ورزشکاران ورامین نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرکوند در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی اظهار داشت: هفته تربیت بدنی که از ۲۶ مهر لغایت ۲ آبان بود را پشت سر گذاشتیم ، که جا دارد این ایام را در کنار تمامی ورزشکاران ، قهرمانان ، پیشکسوتان و جوانان شهرمان گرامی بداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : بنابراین اهمیت ورزش در تمامی ابعاد با این فرامین مشخص میگردد و برخود لازم میدانیم از تمام توان برای ارتقاء سطح و جایگاه ورزش تلاش نماییم که بخشی از این امر در طول ۷ ماه گذشته به سرانجام رسیده است و نمونه بارز آن ؛ برگزاری و حضور در مسابقات آینده سازان منطقه ۴ استان تهران که شامل شهرستانهای ورامین ، پاکدشت ، قرچک و پیشوا بوده است را میتوان اشاره داشت .

شیرکوند گفت : ورامین در میان چهار شهرستان توانست رتبه اول را با ۱۴۸ مدال رنگارنگ کسب نماید که این خود شایستگی فرزندان این شهر را به نمایش می گذارد ؛ چراکه این شهر با قدمتی چند هزار ساله کمترین سرانه فضای ورزشی را به خود اختصاص داده و تنها ۱۷ سانتی متر به ازاء هر نفر در ورامین مکان ورزشی وجود  دارد و این امر درخورشان و جایگاه جوانان نمیباشد و در این عرصه همت مسوولان را میطلبد با رایزنی و یک نگاه ویژه به اقدامی جهادی روی آورده تا بتوانیم آینده ورزش شهرمان را تامین و تضمین کنیم.

وی اظهار داشت : اما باید یادآور شد ورزشکاران همین شهر با کمترین بضاعت مالی و ورزشی ، در همه حال بهترین نتایج را به ارمغان آورده و به نام آوری پرداخته اند.

شیرکوند افزود: در هفته تربیت بدنی نیز بیش از ۴۰ برنامه تدوین گردید که شامل مسابقات ، همایش ها ، جلسات و دیدارها بوده و این امر با استقبال جامعه ورزش نیز همراه شد، گلباران مزار شهدا ، دیدار با حضرت آیت الله محمودی امام جمعه محترم و معزز و نصیحت پذیری از ایشان ، رژه اتومبیلرانان ، دوچرخه سواران و اسکیت بازان ، برگزاری مسابقات تیراندازی اسپورتینگ تراپ با حضور فرماندار محترم شهرستان ورامین و رییس فدراسیون تیراندازی به میزبانی سایت تک تیرانداز ورامین ، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم برای اولین بار در هفته تربیت بدنی و دهها برنامه دیگر بعنوان مهمترین بخش از برگزاری مسابقات در این ایام در نظر گرفته شد که به بهترین نحو ممکن نیز به اجرا درآمد که جا دارد از روسای هیاتهای ورزشی و برگزار کنندگان مسابقات و برنامه ها به جد تشکر نمود .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین اضافه کرد: اما نباید فراموش کرد در چنین برهه زمانی دولت خدمتگذار دوازدهم با حمایت از ورزش ، شرایط مساعدی را پیش بینی نموده تا بتوان با بهره مندی از فرصت های مقتضی به خدمت پرداخت .
نمونه بارز آن را می توان به تخصیص ۵.۳ میلیارد تومان جهت بازسازی اماکن ورزشی اشاره داشت که می تواند تحول عظیمی در بعد کشف استعداد و قهرمان پروری ایجاد کند.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در طول سال جاری ، رایزینی با معاونت محترم وزیر ورزش برای حضور در شهرستان جهت بررسی مشکلات ورزشی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز ، بعنوان برنامه های اصلی بوده و همچنین دیدار با مدیر کل به همراه فرماندار ورزش دوست برای برطرف نمودن مشکلات خانواده بزرگ ورزش را نام برد .

شیرکوند گفت: همچنین دیدار با جناب آقای مدبر رییس توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای به سرانجام رساندن استادیوم ۵ هزار نفره در راستای تامین خواسته جامعه فوتبال منطقه از دیگر راهکارهای پیش رو بوده است و این امید در دل هزاران هوادار زنده نگاه داشته خواهد شد تا برای ساخت مجموعه ای که سالیان سال است منتظر آن میباشند ، برنامه ای مدون تدوین و به مرحله اجرا درآید ، ساماندهی سالن های ورزشی طبق قانون ماده ۸۸ را بعنوان یکی از برنامه های هدفمند میتوان یاد کرد که مطابق مقررات به سرانجام رسید، ورامین دارای قابلیت های فراوانی در ورزش میباشد و این امر مستلزم نگاه ویژه ای است تا بتوان افتخارات فراموش ناشدنی را نصیب شهر نمود ، چنانچه هم اکنون تیمهای حاضر در لیگ های معتبر کشوری و استانی همانند والیبال و تکواندو شهرداری در لیگ برتر کشور ، فوتبال کاوه شهرداری و فوتسال صالحین را نام برد.

وی مقوله فرهنگی و جوانان موضوعی خیلی مهم در جامعه را مهم دانست و افزود: باید به تفصیل به این موضوع پرداخته شود، در این راستا باید به اطلاع برسانم که شهرستان ورامین دارای ویژگیهای ممتازی نسبت به دیگر نقاط کشور می باشد که شاخص ترین آنها را می توان فرهنگ ایثار ، از خودگذشتگی و شهادت قلمداد نمود که بارزترین آن سرآغاز انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و دوران ۸  سال دفاع مقدس که با توجه به تعداد نسبت جمعیت زمان جنگ ، ۱۴۰۰ شهید و بیش از ۳۵۰۰ جانباز و آزاده و ۱۶۰۰۰ رزمنده نماد برجسته شهرستان دلاور ورامین می باشد .

شیرکوند گفت: ولی متأسفانه نمیشود کتمان نمود تهاجم فرهنگی در شهر ما نیز بی تأثیر بوده است. جهت جلوگیری از تهاجم فرهنگی ابتدا  باید فرهنگ زیر ساختهای اجتماعی طراحی شود و خانواده ها برای فرزندان خود از کودکی تا سن بلوغ و ازدواج فرصت کافی و وافی گذاشته و با مراجعه به مشاوران کاردان آموزه های خود را به فرزندان خود انتقال دهند در این مورد باید برنامه ریز دقیق توسط ما که بخشی از متولیان فرهنگ محسوب می شویم و رسانه ها خصوصاً صدا و سیما با ایجاد موضوعات متنوع و فراهم آوردن نشاط و سرگرمی سالم ، فرهنگ منحرف غرب را دور بزنیم .

وی افزود: شهرستان ورامین با توجه به این همه فداکاری و رشادت یکی از مظلوم ترین شهرهای کشور می باشد که با کمترین سرانه تفریحی و سرانه ورزشی روبرو است، ولی متأسفانه فرصت طلبان به راحتی با دریافت دهها مجوز سفره خانه ( قهوه خانه ) باعث روی آوری جوانان به اعتیاد و ناهنجاریهای غیر فرهنگی و اجتماعی می شوند. این در شرایطی است که هر سرمایه گذاری قصد ایجاد مکانهای تفریحی و ورزشی داشته باشد با هزاران مشکل از سوی مسئولین ذیربط مواجه می شود تا جایی که سرمایه گذار عطایش را به لقایش بخشیده و از شهـــرستــان می گریزد .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: با وجود این که بیش از یک سوم از جامعه در بازه سنی ۱۵ الی ۲۹ سال قرار دارند، بیان گر این مهم است که ما یک کشور جوان با منابع غنی انسانی هستیم که می توان از آن به عنوان یک فرصت مهم و بزرگ و در صورت عدم مدیریت آن با چالش و تهدید برای کشورمان نام برد و باید اذعان داشت که از نظر زمانی در یکی از حساسترین دوره های تاریخی قرار گرفته ایم . دورانی که از آن بعنوان دوران گذر از سنت به مدرنیته یاد میکنند . زندگی فردی نیز دستخوش تغییرات متعددی است . از سوی دیگر به دلیل فقر نگاه علمی و عدم توجه به نمونه ها در جامعه آماری در دوره های مختلف زمانی و به دلیل عدم برنامه ریزی بلند مدت ، الگوهای لازم برای جامعه تعیین نشده است . در صورتی که نقش موثر جوان در تحولات اجتماعی و پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ و دوران پر افتخار و حیرت آور دفاع مقدس ، دوران شکوفایی هسته ای و حتی در ورزش میتوان حضورتیمهای ملی در پاراالمپیک ، المپیک و المپیادهای علمی و در حال حاضر جوانان والیبالیست کشورمان را یادآور شد . اما بنظر می رسد کاستی ها و دغدغه هایی همچون اشتغال ، ازدواج و مسکن از یک سوی و دیگر شکاف های بین نسلی و تغییرات متفاوت زندگی مدرن سبب شده بستر آسیب پذیری این قشر فراهم شود .

شیرکوند گفت: باید بدانیم به دلیل فقدان یک الگوی زندگی سالم و مناسب ، جوانان ما دچار مشکل هویتی شده اند که دلایل اثبات آن میتوان به رشد فرآیند اعتیاد، شبکه های منحرف  ماهوره ای و دیگر آسیبهای اجتماعی اشاره کرد، چنانچه بخواهیم این پیچیدگی موضوعات اجتماعی را حل کنیم باید دارای یک شبکه سیمای مخصوص شهرستانهای استان تهران باشند، زیرا شبکه ۵ جهت اینکه در پایتخت گستره زیادی دارد به نوعی به شبکه ملی نیز تبدیل شده است وبه شهرستانها کم و یا حتی نمی پردازد . چنانچه شبکه مخصوص شهرستانهای استان تهران فعال شود و برنامه های فرهنگی ، تفریحی و ورزشی روی آنتن برود خود به خود باعث ایجاد هیجان ، نشاط و نوآوری می شود .

وی در پایان  کمبود وسایل سرگرمی، کمبود فیلم های مناسب، کم توجهی به اوقات فراغت، کم توجهی به مسائل هنری، کم توجهی به عوامل اعتیاد آور، نبود زمینه های تفریحی برای خانواده ها، کم توجهی به میراث فرهنگی را برخی از مشکلات فرهنگی امروز دانست و گفت: امید است با شروع دهه چهارم گذر از دوران آزمون و خطای مدیریتی و با اجرای سند چشم انداز دهه چهارم دهه ی بالندگی ، رفاه ، عدالت ، معنویت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله ) باشیم .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»