Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-06@16:20:33 GMT

یک قدم به سمت مدیریت واحد شهری حرکت نکردیم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۴۵۲

یک قدم به سمت مدیریت واحد شهری حرکت نکردیم

به گزارش امتداد نیوز از مشهد مقدس، محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست خبری مشترک شهرداران کلانشهرها در مشهد اظهار داشت: از مسئله رشد شتابان شهرها و شهرنشینی در همه دنیا به عنوان پدیده جهانی یاد می‌شود و شهرها هویت جدیدی در دنیا پیدا کرده‌اند. ایجاد درک مشترک در بین مدیران شهری و مدیران شهری با دولت و سایر قوا لازمه رفع چالش‌‌های مدیریت شهری در کلانشهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش عمده‌ای از چالش‌های موجود در مدیریت کلانشهرها مشترک است لذا اگر بتوان فرمول‌ها و راه حل‌هایی پیدا کرد برای همه کلانشهرها و شهرها قابل استفاده است.

شهردار تهران بیان کرد: ایجاد درک مشترک در بین مدیران شهری، مدیران دولتی و تمام قوای کشور و دولت یک الزام است و باید به عنوان یک برنامه ضروری و مبرم این موضوع را دنبال کنیم که یک هم‌اندیشی سازنده به وجود بیاید و ظرف سال‌های آینده با مشکلات امروز در اداره شهرها روبه‌رو نباشیم.

نجفی با اشاره به اینکه با دعوت شهردار مشهد این جلسه برای دهمین دوره برگزار و در قالب بیانیه 9 ماده‌ای تنظیم شد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مسائل و چالش‌ها در بسیاری از شهرها مشترک است و اگر بتوانیم فرمول‌هایی پیدا کنیم در تمام شهرها و کلانشهرها قابل اجرا است و برگزاری جلسات در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد و راه‌های نوینی برای اداره مدیریت شهرها پیش روی ما می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه سوم دولت مکلف شد بخشی از اختیارات خود را به شهرداری‌ها واگذار کند و افراد زیادی صحبت کردند و شعار دادند اما این مهم محقق نشده و یک قدم نیز به سمت مدیریت واحد شهری حرکت نکردیم و دولت موفق به اجرای این ایده نشده و یک هدف بلندمدت و دور از دسترس است. امیدواریم به تدریج از مسئله هماهنگی و خدمات به شهرها به سمت درآمد پایدار پیش برویم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام شهرداری‌ها بدهی دارند اظهار داشت: بخش عمده این بدهی به بانک‌ها است و میزان این بدهی در تهران 18 هزار و 500 میلیارد تومان است و بدهی‌های متفرقه شهرداری نیز حدود سه هزار میلیارد تومان است و در مجموع رقم بدهی‌ها حدود 30 هزار میلیارد تومان است.

نجفی با اشاره به اینکه باید برای اجرای طرح‌های بزرگ از سرمایه‌گذار خارجی و داخلی استفاده کرد ادامه داد: درآمدهای مربوط به جرائم رانندگی در 6 ماهه نخست امسال به شهرداری‌ها اختصاص پیدا نکرده است و از سوی دیگر در درآمدهای شهرداری‌ها با محدودیت روبه‌رو هستیم و در این حوزه باید با کمک مجلس و دولت مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: تعامل و ارتباط میان دولت و شهرداری‌ها می‌تواند در برطرف کردن بسیاری از مسائل اثرگذار باشد و باید از توان دولت حداکثر استفاده را صورت داد بسیاری از مشکلات سال‌ها بلاحل مانده بود و ظرف دو هفته با این تعامل مشکل برطرف شد؛ در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری تهران برنامه‌ای ارائه کرد و اگر مورد تصویب قرار گیرد می‌تواند در تمامی شهرها اتفاق بیفتد.

نجفی گفت: کمیته مشترک برای تائید رقم مطالبات شهرداری از دولت و دولت از شهرداری‌ها فعال است و در این زمینه پیگیر است اما با این سرعت نمی‌شود انتظار داشت مطالبات مشخص شود. در برنامه ششم مسیر اختصاص سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تغییر کرده است.  سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به شدت پایین آمده و 2 هزار میلیارد از مالیات بر ارزش افزوده کم شده است.

نجفی بیان کرد: در زمینه مسئله مترو ردیف‌هایی پیش‌بینی شده و مهمترین کاری که می‌شود انجام داد اختصاص سهم 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی است و امیدواریم در بودجه 97 این موضوع ابلاغ شود که براساس آن یک میلیارد دلار تومان سهم تهران و یک میلیارد دلار سهم دیگر کلانشهرها است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE(بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است. 

احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است. از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است. 

صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛ نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود. 

وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران