Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی امتداد نیوز، خبر توزیع ارز مسافرتی به زائران اربعین درحالی طی روزهای اخیر به یکی از اخبار پر سر و صدای اربعین حسینی تبدیل شده بود که اظهارات جدید رئیس سازمان حج و زیارت در امتداد نیوز، پرده از واقعیتی مهم برداشت.

ماجرا از این قرار بود، که در هفته گذشته خبری از بانک مرکزی بیرون آمد مبنی براینکه امسال زائران اربعین ارز مسافرتی به نرخ مبادله ای دریافت خواهند کرد البته مشروط به اینکه از طریق کاروان های رسمی سازمان و حج و زیارت به عتبات مشرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آنهم البته بسیاری از زائران اربعین به شعب بانک های منتخب که از سوی بانک مرکزی معرفی شده بود مراجعه کرده ولی دست خالی برگشتند چراکه بانک های ملی، ملت و سامان اصلا درجریان موضوع نبودند و به مردم می گفتند بخشنامه ای دریافت نکرده ایم.

در همین ایام اما امتداد نیوز میزبان رئیس سازمان حج و زیارت بود، وی به خبرنگار ما گفت که اعزام کاروان های حج و زیارت در ایام اربعین متوقف شده و سه روز پس از اربعین اعزام ها مجدد از سر گرفته می شود.

حمید محمدی همچنین گفت: از ۶ آبان تا سه روز پس از اربعین، اعزامهای عادی عتبات متوقف خواهد بود و بعد از این بازه زمانی روند عزیمت زائران کاروانی از سر گرفته می‌شود.

حال باتوجه به اظهارات رئیس سازمان حج و زیارت مبنی براینکه “اعزامهای کاروانی در مقطع اربعین انجام نمی‌گیرد” باید دید بانک مرکزی با چه انگیزه ای از بخشنامه ای خبر داد که رسماً کاربردی ندارد.

خبر بانک مرکزی که طی روزهای اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده بود را در ادامه می خوانید؛

“مطابق بخشنامه‌های‌ ابلاغی سال‌های 1392 و 1393 اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی به بانک‌های ملت، سامان و ملی ایران، چنانچه زوار ایران در قالب کاروان‌های تحت نظارت و مدیریت دفاتر مورد تأیید سازمان حج و زیارت به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند می‌توانند با هماهنگی این دفاتر، سازمان حج و زیارت (سامانه عتبات) و بانک‌های یادشده، نسبت به خرید 200 دلار (اسکناس) به‌نرخ مبادله‌ای (به‌ازای هر زائر) از شعب بانکهای یادشده اقدام کنند.

بنابراین طبیعی است چنانچه اعزام زائران عتبات عالیات، مطابق رویه اشاره‌شده در ایام اربعین سال جاری نیز تداوم داشته باشد، ارز مسافری صرفاً برای همین ایام، تأمین می‌شود”.

با استناد به سخنان رئیس سازمان حج و زیارت در امتداد نیوز می توان گفت تنها عایدی بخشنامه فوق  بازی رسانه ای و البته سرکار گذاشتن مردم بود؛ این درحالی است که بانک مرکزی باید در زمان سیاست گذاری و البته اعلام آن تمام جوانب را در نظر گرفته و نسنجیده خبری را در جامعه اعلام نکند.

خیلی بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی در جریان سیاست سازمان حج و زیارت برای ایام اربعین نبوده باشد.منتظر پاسخ بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است