Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:36:21 GMT

شوش میزبان زائران کربلای حسینی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۵۳۳

شوش میزبان زائران کربلای حسینی

سرپرست فرمانداری شوش دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:با تشکیل هفت کمیته امنیت ، حمل ونقل ، بهداشت و درمان ، بانوان ، پشتیبانی و خدمات ، اسکان و تبلیغات شهرستان شوش آماده خدمت رسانی به زائران کربلای معلاست.
عدنان غزی گفت:تمام دستگاههای اجرایی و اداره های شوش ضمن فراهم کردن زمینه خدمت رسانی به زائران کربلا از جمله برپایی موکب در مسیر عبور زائران از ظرفیت مردم نیز در این خصوص استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت:بیمارستان نظام مافی و چهار درمانگاه برای خدمت رسانی به زائران آماده بوده ضمن اینکه برای اسکان زائران آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع)،مساجد و حسینیه ها و سالن های ورزشی نیز آماده شده اند.
بخشدار شاوور شهرستان شوش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین گروه از زائران کربلا با جمعیتی حدود یکهزار نفر از عاشقان و دل سوختگان حسینی شامل زن و مرد ، پیر و جوان از شهرهای مختلف استان و برخی شهرهای کشور پس از ورود به بخش شاوور شوش مورد استقبال اهالی قرار گرفتند.
عباس پورعاطف افزود: در میان این کاروان ، زائرانی از استانهای لرستان ، اصفهان و مرکزی حضور داشته که پس از عبور از شوش و زیارت حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع)
راهی مرز چذابه شدند.
وی با اشاره به استقبال اهالی بخش شاوور شوش از زائران کربلا اظهار داشت: اهالی روستاهای بیت موزان ، شیخ فالح و دیگر روستاها با برپایی موکب در مسیر عبور کاروان های کربلا امکان استراحت را برای آنان فراهم کرده و از زائران پذیرایی می کنند.
پور عاطف گفت:در حال حاضر 10 موکب در بخش شاوور شوش و در مسیر عبور زائران کربلای معلا برپا شده است ضمن اینکه کار برپایی 9 موکب دیگر از سوی جوانان ، نوجوانان و اهالی منطقه آغاز شده است.
بخشدار شاوور شوش گفت: اهالی این بخش با غذای گرم ، چای ، میوه و بیسکویت از زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می کنند.
وی اظهار داشت:خیل زائران کربلا که از مسیر شوش ، بخش شاوور و از طریق جاده طریق الحسین شوش - بستان راهی پایانه مرزی چذابه هستند همچنان رو به افزایش است.
چند زائر کربلا از استان لرستان که از هشت روز پیش با پای پیاده عازم کربلا شده اند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استقبال مردم شوش و اهالی بخش شاوور قدردانی کردند.
یک زائری اهل خمینی شهر استان اصفهان نیز گفت:حدود 24 روز است با پای پیاده عازم کربلا هستم و افتخار می کنم پیاده پابوس امام حسین(ع) شده ام.
با نزدیک شدن به اربعین حسینی خیل زائران کربلا که از استان های مختلف کشور راهی 2 مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان می باشند همچنان رو به افزایش است.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار ممبی گفت: این گروه جهادی ۲۰ نفره با کمک اهالی بخش در قالب دو گروه  به ساخت این مسجد اقدام کردند.
عبدالصالح داستان افزود: این مسجد در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع برای رفاه حال اهالی و استفاده گردشگران و مسافران در این منطقه احداث شد.
وی گفت: برای ساخت این مسجد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
خوبپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش ممبی افزود: همه هزینه‌های ساخت مسجد از طریق کمک‌های مردمی و اعضای شرکت کننده در این اردوی جهادی تهیه شد.
فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج هدف اصلی این گروه را محرومیت زدایی از روستا‌ها و توسعه مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد.
رستمی افزود: روستای دره بید از توابع بخش ممبی شهرستان بهمئی است .

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار