Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 71 درصد سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این استان معادل 12 هزار 100 هکتار به کشت زیره اختصاص دارد.

هاشم نقیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کل مساحت زمینهای کشت انواع گیاهان دارویی را در خراسان رضوی 17 هزار هکتار اعلام و بیان کرد: در هشت هزار و 100 هکتار از این سطح زیره آبی و در چهار هزار هکتار آن زیره به صورت دیم کاشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حجم تولید سالانه زیره را در خراسان رضوی 6 هزار و 500 تن ذکر و بیان کرد: شهرستانهای داورزن، بردسکن، سبزوار، خوشاب، کلات، بجستان، تایباد، تربت جام، جغتای، مشهد و گناباد از مراکز عمده تولید گیاهان دارویی در این استان هستند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به درآمدزایی گونه های صادراتی این نوع گیاهان نیز اشاره و بیان کرد: پارسال هزار تن گیاهان دارویی به ارزش 100 میلیون دلار شامل گل محمدی، آویشن، باریجه، ختمی خبازی و زیره سبز از این استان صادر شد.
وی همچنین از آموزش کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی، پرداخت یارانه به قلمه گل محمدی، نشاء گیاهان دارویی و پرداخت وامهای کم بهره به عنوان سیاستهای حمایت از تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی یاد کرد.
سالانه 25 هزار تن انواع گیاهان دارویی در خراسان رضوی تولید می شود. زیره سبز، تخم شربتی، خاکشیر، ختمی خبازی و رازیانه مهمترین اقلام گیاهان دارویی این استان هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه