Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنان در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد .
وی از برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان همزمان با هفت استان دیگر در 10 آبان ماه جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان تشکیلاتی صنفی رسانه ای است که فعالیت خود را از سال ١٣٧٦ آغاز کرده است، افزود: جایگاه خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و جایگاه ملی است و باید همه تلاش کنند که این جایگاه همچنان از لحاظ کیفی پایدار بماند.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات گیلان با توجه به وظایف ذاتی خود مسئولیت کمک به تامین حقوق صنفی رسانه های استان و تقویت کمی و کیفی آنان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه و جذب حمایت های مالی و اعتباری را بر عهده دارد که این امر با تعامل فعالانه با دستگاه های اجرایی و سایر صنوف تحقق می یابد.
فاضلی با بیان این که خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات مطلوبی را به انجام رسانده است، افزود: همین موضوع باعث شده بسیاری از فعالان رسانه ای به عضویت در این موسسه ترغیب شوند تا حس مطالبه گری صنفی افزایش یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث رسانه های استان گیلان و بویژه خانه مطبوعات ، نگاه ویژه ایست و باید به گونه ای هدف گذاری کرد که مطبوعات محلی استان تقویت شده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.
فاضلی با اشاره به این که با توجه به تصمیمات جدید معاونت محترم مطبوعاتی انتخابات خانه‌های مطبوعات و همچنین تشکیل شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون انتخابات هیات مدیره ٢٤ استان به صورت الکترونیک برگزار شده است .
وی ادامه داد: با تصویب شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور و ابلاغ اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به استان‌ها، انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان گیلان همزمان با هفت استان دیگر در تاریخ ١٠ آبان ماه جاری به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: ستاد برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در استان به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عضویت معاون اداره کل، کارشناس مسئول مطبوعات، رئیس، نائب رئیس و مدیرعامل خانه مطبوعات، نماینده استانداری، نماینده پلیس فتا و رئیس، نائب رئیس و منشی مجمع عمومی تشکیل شده است و باید با اطلاع رسانی مناسب، فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان برای عضویت در خانه مطبوعات حضور فعال و حداکثری تشویق شوند.
وی در پایان افزود: اعضای خانه‌ مطبوعات استان می‌توانند با مراجعه به سایت khanehmatbooat.ir نسبت به رفع نقص ثبت نام و بارگذاری مشخصات خود اقدام کنند. همچنین افرادی که تاکنون عضو خانه مطبوعات نبوده‌اند نیز می‌توانند باتوجه به مفاد اساسنامه از طریق سامانه الکترونیک نسبت به ارائه درخواست عضویت خویش اقدام کنند.
400 خبرنگار در خانه مطبوعات گیلان عضو هستند.
خبرنگار:ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه نظام ارزی به گونه‌ای است که صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است، گفت: نظام ارزی نیازمند بازبینی است و این امر در دستور کار کمیسیون قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیدشمس‌الدین حسینی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با اشاره به وضعیت تورمی و رشد اقتصادی از دهه 70 تا 1401 گفت: شرایط اقتصادی شرایط مناسبی نیست و نظام ارزی به گونه‌ای است که صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است. 

وی با اشاره به موضوعات و درخواست‌هایی که از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه مطرح شد، گفت: نظام ارزی نیازمند بازبینی است و این امر در دستور کار کمیسیون قرار دارد همچنین درباره سرمایه در گردش؛ تسهیلات بند الف تبصره 18 به 48 هزار میلیارد تومان رسیده که بیشترین سهم نیز برای بخش کشاورزی است. 48 همت بند الف تبصره 18 برای 1402 هست که هنوز جذب نشده هم قانون هست و هم منبع مالی‌اش فراهم است. 

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مثبت این کمیسیون برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی افزود: قانون تامین تولید و زیرساخت‌ها آخرین اقدام کمیسیون است که باید این قانون در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد و از این قانون مطلع باشند. 

حسینی با بیان اینکه اطلاع از قانون برای تولیدکنندگان ضرورت دارد، از اتاق بازرگانی استان درخواست کرد که جلساتی برای آشنایی تولیدکنندگان با این قانون و دیگر قوانین مرتبط با تولید تشکیل دهد. 

وی درباره مسئله تعدد بخشنامه‌ها با فعالان اقتصادی موافقت کرد و گفت: به صورت کلی گفتن، مشکل را حل نمی‌کند، اما مواردی که مشکل‌ساز شده به صورت موردی ارائه دهید تا در دوره جدید مجلس بررسی شود. 

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس درباره مسئله مالیات‌ها افزود: جز با توافق دولت نمی‌توانیم مالیات را کاهش دهیم، باید فعالان اقتصادی از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی؛ دولت را متقاعد کرد. 

حسینی تفویض اختیار در حوزه صدور مجوز‌های کسب و کار را پیشنهاد خوبی دانست و عنوان کرد: اگر رشد اقتصادی امروز کاهش پیدا کرده به دلیل ضعف در حکمرانی است بنابراین باید حکمرانان خوبی انتخاب کنیم.

تولید اولویت کشور نیست / مشکلات حوزه اقتصاد فراتر از تصور شده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه جای تاسف است که امروز در کشور اولویتی به اسم تولید وجود ندارد اظهارداشت: اگر به تولید مانند دیگر موضوعات در کشور بها داده می‌شد، امروز وضعیت اقتصاد، اشتغال و تولید کشور به مراتب بهتر بود. 

محمدصادق حمیدیان بیان کرد: امروز بخش اقتصاد و تولید کشور در جدال با مشکلات فراوانی است که هر روز به جای کاهش؛ شاهد شدت این مشکلات هستیم.

وی افزود: فعال اقتصادی ما به جای حل مشکلات فرامرزی برای پیشبرد تجارت و بازرگانی خود درگیر بخشنامه‌ها و مشکلات داخلی بیشماری شده که نفس تولید و تولید کننده را گرفته درحالی که امروز بخش تولید یکی از بخش‌های مهم در کشور است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حمیدیان با اشاره ماده 62 قانون بهبود و ارتقای تولید اظهارداشت: ستاد رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل می‌شود و هیچ یک از مصوبات این ستاد، فرای قانون نیست، اما دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد را اجرا نمی‌کنند که باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به جرم انگاری در خصوص عملکرد بخش خصوصی در مواجه با بانک‌ها نیز اضافه کرد: وقتی در قوانین برای فعالان بخش خصوصی جرم انگاری می‌شود باید متناظر همین امر برای بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها هم باشد. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامناسب بودن قانون مالیات و این امر که این قانون مسیر خوبی را پیش نگرفته است، ادامه داد: این قانون منجر به ضعف تولید می‌شود چراکه ما قربانی تورم هستیم نه مسبب آن؛ اینها در مجموع اثرات خوبی روی تولید ندارد و یک همه جانبه‌نگری در این زمینه باید دیده شود. 

حمیدیان با انتقاد از اینکه بر همه امور مالیات بسته شده و مالیات ارزش افزوده نیز بنا بوده که همه عوارض را شامل شود، عنوان داشت: وضع عوارض جدید با وجود مالیات بر ارزش افزوده جایگاه قانونی ندارد و این موضوعی است که فعالان بخش خصوصی به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنند.

در این نشست ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نماینده‌های مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه‌های خود و پاسخ فعالان اقتصادی پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است