Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@18:55:29 GMT

هشدار درباره نفوذ «تروآی سایبری»

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۹۲۰۱

هشدار درباره نفوذ «تروآی سایبری»

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ علیرضا مقصودی سردبیر این ویژه نامه با اشاره به انتشار این ویژه نامه به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و نیز اینکه یکی از موضوعات مهم در فضای سایبری مساله شبکه های اجتماعی است گفت: اگرچه معتقدیم این شبکه ها خدمات ارتباطی متعددی را ارائه می کنند اما می توان این شبکه ها را همچون اسب تروآ دانست که با نفوذ در عمق امنیتی و اطلاعاتی کشور درحال ارائه اطلاعات به دشمنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : امروز عمده تهدیداتی که پدافند غیرعامل بر روی آن متمرکز است به واسطه پیشرفت فناری ICT تبدیل به تهدیدات مجازی شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه انقلاب سایبری تمامی معادلات امنیتی و قدرت را تحت تأثیر خود قرار داده است، خاطرنشان کرد : بر این اساس ضرورت دارد تا افکار عمومی نسبت به وضعیت امنیت سایبری کشور بیش از گذشته آگاه شوند.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در فضای سایبر را شبکه های اجتماعی دانست و گفت: اگرچه معتقدیم این شبکه ها خدمات ارتباطی متعددی را ارائه می کنند اما می توان این شبکه ها را همچون اسب تروآیی دانست که با نفوذ در عمق امنیتی و اطلاعاتی کشور درحال ارائه داده به دشمنان هستند.

مقصودی تاکید کرد : امروز دشمن به واسطه BIG DATA هایی که از طریق همین شبکه ها به دست می آید در حال تحلیل رفتار، افکار و پیش بینی آینده سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ماست و بر این اساس مردم و مسئولین باید بیش از گذشته نسبت به استفاده از این برنامه ها هوشیار باشند و برنامه های داخلی را جایگزین این شبکه ها کنند.

گفتنی است ؛ ویژه نامه تخصصی هفته پدافند غیرعامل با تمرکز بر موضوعات پدافند سایبری با گفتارها و نوشتارهایی از دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ،دکتر علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل ،مهندس محمدرضا فرجی پور جانشین قرارگاه پدافند سایبری، مهندس عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی، دکتر رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، دکتر حسن خجسته معاون سابق رسانه ملی، مهندس منصور امینی مسئول سامان فضای مجازی سراج، دکتر حسین طالقانی استاد حقوق بین الملل، حمیدرضا زندی مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های صداوسیما،
دکتر صالح اسکندری دبیر کارگروه سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، دکتر احمد قیومی معاون سازمان فضای مجازی سراج، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید و کارشناسان حوزه سایبری منتشر شد.

پدافند غیر عامل تهدیدات مجازی شبکه های اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید