Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: ۶ درصد از دانش آموزان لرستان بعد از مقطع ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند که علت آن پراکندگی مناطق جغرافیای، صعب‌العبور بودن، روستایی بودن و نبود مدارس متوسطه اول و دوم در خیلی از مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، خدا نظر دریکوند عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش‌وپرورش بدون کمک رسانه‌ها نمی‌تواند رسالت خود را انجام دهد و دست یاری به سمت همه دوستان دراز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش متعلق به همه مردم جامعه است افزود: بدون اطلاع‌رسانی دقیق و بدون نهادینه کردن باورهای آمورش و پرورش به دنبال آن است کار آموزش‌وپرورش به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: هر برنامه‌ای که در حوزه آموزش‌وپرورش و آموزش عالی بیایید اول در کمیسیون مطرح می‌شود و کمیسیون با مراجعه به استان‌ها و شهرها مشکلات را پیداکرده و نظرات را ارائه دهند.

وی بیان کرد: در لرستان 65 مدرسه خشتی، 18 مدرسه شبه کپری، 27 مدرسه کپری، 181 کانکسی و 86 مدرسه چادری عشایری وجود دارد.

دریکوند با شاره به اینکه هزار و 56 مدرسه مستحکم در استان وجود دارد، گفت: هزار و 50 مدرسه فضای تخریبی و 628 مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است که در دو سال امکان جمع‌کردن رفع مشکل آن نیست بنابراین در جلسه با خیرین سه قول به ما دادند، 38 مدرسه خشتی گلی توسط قرارگاه خاتم و قول 24 مدرسه را مجمع خیران دادند و بنا شد جشنواره خیران مدرسه‌ساز در مرکز استان نیز برگزار شود و از خیران کشوری دعوت شود. در آن جشنواره استاندار قول داد هر چه خیران آورده داشته باشند در اعتبار سال 97 منظور کنند و سازمان نوسازی مدارس پذیرفت به همان میزان کمک کند.

وی تصریح کرد: بیش از 8 میلیارد تومان بدهی آب، برق و گاز داریم که آموزش‌وپرورش توان پرداخت آن را ندارد و سال گذشته توانستم حدود دو میلیارد سرانه بگیرم اما تأثیر چندانی نداشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: ما پولی به‌اجبار نمی‌گیریم، حق فشار به هیچ دانش‌آموزی را نداریم، اما با همه وجود دست افرادی که توان مالی دارند و با اراده، آگاهی و توان دارند کمک کنند ممنون می‌شویم چراکه این بحث بدهی‌ها جز اینکه ردیف اعتباری برای آن تعریف شود راه دیگری نداریم و مزیت آن چشم‌گیر بودن مبلغ است و دوم اینکه مستمر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات ما بحث بیکاری در جامعه است، اظهارداشت: بیکارها مهارت کار ندار‌ند پس باید هنرستان‌ها را گسترش دهیم هرچند امسال 6 درصد افزایش جذب دانش‌آموز در هنرستان‌ها داریم اما هنوز از سطح میانگین کشوری پایین هستیم پس باید جهش خوبی داشته باشیم.

دریکوند با اشاره به اینکه در سخنان مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهور تاکید زیادی بر توجه به هنرستان‌ها شده است، افزود: تجهیزات باید به‌روز باشد و امکان به‌روز کردن آن وجود ندارد مگر اینکه بنیاد برکت قول تجهیز کردن هنرستان ولیعصر را داده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ردیف اعتباری برای تجهیز هنرستان‌ها انجام گیرد افزود: سه خط لوله عمده نفت از استان می‌رود، سهمی از آن برای آموزش‌وپرورش گرفته شود تا کمکی برای آموزش‌وپرورش باشد تا شاهد مدارس خشتی و گلی نباشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه یکی از عوامل عمده جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی سرگرمی است، تصریح کرد: دو هدف انتخاب کردیم کانون فرهنگی هنری ادب در ناحیه یک خرم‌آباد قول دادند مقاوم‌سازی و تجهیزات داده شود تا به مرکز فرهنگی تبدیل شود و دیگری اردوگاه آیت‌الله کمالوند است که با 47 هکتار مجموعه خوب به خاطر کمبود اعتبار آسیب می‌بیند، پیشنهاد دادیم اردوگاه ملی شود که اگر ملی شود ردیف‌های اعتباری سالانه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در اردوگاه کمالوند بیش از 30 هزار نفر از زائران راهیان نور را اسکان دادیم، گفت: باوجوداینکه برنامه‌ای برای اربعین نداریم اما آمادگی پذیرایی از کاروان اربعین حسینی را نیز داریم.

دریکوند بابیان اینکه تا پایان برنامه 5 ساله پنجم بنا بوده همه کلاس‌های درس ما هوشمند شود، خاطرنشان کرد: دو هزار و 190 کلاس درس تا سال گذشته و امسال 95 مورد تا آبان ماه هوشمند می‌شود که درمجموع دو هزار و 285 مورد هوشمند می‌شود.

وی اظهارداشت: حدود 10 هزار کلاس درس باید هوشمند شود که سه هزار کلاس مناطق عشایری را مدنظر نگیریم میانگین 7 هزار کلاس درس باید هوشمند شود که بنا شد مدنظر قرار گیرد، تبصره‌ای سال گذشته بند ه تبصره 9 به آموزش‌وپرورش و پرورش اختیار می‌دهد فضاهایی که نیاز ندارد جهت درآمد زایی بفروشد، یا تغییر کاربری دهد و تجاری‌سازی کند که حدود 230 مکان را به آموزش و داریم و بنا است پیگیری شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان افزود: دانش‌آموز ما 98.78 صدم درصد پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، متوسطه اول 91.82 درصد و متوسطه دو 77.55 است که نشان‌دهنده این است حدود 6 درصد از دانش آموزان مابعد از دوران ابتدایی ترک تحصیل می‌کند از گذر ابتدایی به متوسطه دوم 20 درصد کنار می‌روند و علت آن پراکندگی مناطق جغرافیای، صعب‌العبور بودن، روستایی بودن و نبود مدارس متوسطه اول و دوم در خیلی از مناطق محروم است که دو کار باید انجام داد یکی شبانه‌روزی‌ها را گسترش و تجهیز کرد و دوم اینکه طرح مینی‌بوس‌رانی افزایش دهیم یعنی دانش‌آموزان روستاهای هم‌جوار را تجمیع کرد.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا