Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان-ایرنا-معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: رویکرد دکتر منصور غلامی گزینه پیشنهادی دولت برای وزاررت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت از منابع علمی داخلی و ارتقای آن در سطح بین المللی است.

دکتر یعقوب محمدی فر روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: دکتر غلامی با شناختی که از دانشگاه های خارج از کشور دارد تلاش می کند دانشگاه های ایران به سمت بین المللی شدن پیش روند و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بتوانند با دانشگاه های خارج از کشور ارتباط علمی ایجاد و طرح های مشترک اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم نگاهی اصلاحی به امور دارد و بافت ذهنی و خانوادگی وی، بافتی مذهبی است و همواره در دوران ریاست خود در دانشگاه بوعلی سینا تلاش کرده با نگاه جامع به مسائل، کل مجموعه دانشگاه را در نظر بگیرد و امکانات دانشگاه را در اختیار همه گروه ها قرار دهد.
استاد تمام گروه باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: دکتر غلامی اعتقاد راسخ به بحث کارشناسی دارد و نگاه ژرف و شناخت کامل وی نسبت به شاکله آموزش عالی موجب شده فضای دانشگاه بوعلی هرگز از فضای عقلانی خارج نشود و این دانشگاه رسالت اولیه خود را که آموزش و پژوهش دانشجویان و ارتقای سطح معنوی دانشگاهیان است به خوبی به انجام برساند.
دکتر محمدی فر ادامه داد: این رویکرد دکتر غلامی و نگاه پدرانه وی به دانشجویان، فضای مناسب و فارغ از آشفتگی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده تا خانواده ها دغدغه ای از اینکه فرزندانشان به محیطی آشفته قدم می گذارند، نداشته باشند.
موسس گروه باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان در خصوص موفقیت های این دانشگاه در 2 دوره ریاست منصور غلامی گفت: در بخش اعضای هیات علمی تعداد اعضا از 133 در سال 76 با رشد 88 درصدی به رقم 251 عضو در سال 84 رسید و در سال 93 با بازگشت مجدد دکتر غلامی به عنوان ریاست دانشگاه به رغم تنگناهایی که در دانشگاه وجود داشت تعداد اعضای هیات علمی از 377 عضو در آن سال رضد 13 درصدی یافت و به 426 عضو در سال 96 رسید.
دکتر محمدی فر ادامه داد: در سال 76 تعداد دانشجویان این دانشگاه 6 هزار و 200 نفر بود که با رشد 50 درصدی در سال 84 به 9 هزار و 390 دانشجو رسید و در دوره دوم ریاست دکتر غللامی، تعداد دانشجویان در سال 93 از 13 هزار و 400 دانشجو به 11 هزار و 700 رسید که علت آن حذف دوره شبانه به لحاظ ارتقای کیفیت آموزشی از دوره کارشناسی در سال 94 بود که به افت تعداد دانشجویان و در عوض افزایش کیفی دانشگاه منجر شد.
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه تعداد دانشکده های این دانشگاه در سال های 76 تا 84 از 6 دانشکده به 9 دانشکده رسید، ادامه داد: تعداد رشته گرایش های دانشگاه نیز از 56 رشته در سال 76 با 102 درصد رشد به 77 رشته در سال 84 رسید و به رغم کمبودها و مشکلات، تعداد رشته ها و گرایش ها از 296 رشته در سال 93 به 312 رشته در سالجاری افزایش یافت.
دکتر محمدی فر اضافه کرد: زمانی که دانشگاه در بخش نیروی انسانی با تراکم مواجه بود بحث ساماندهی و آمایش نیروی انسانی به عنوان یکی از برنامه های عمده دانشگاه انجام شد و تعداد کارمندان دانشگاه از 770 کارمند در سال 93 به 728 در سال 96 تقلیل یافت و تعداد زیادی از شرکت ها از دانشگاه حذف شد و نیروهای دانشگاه به ارائه خدمات پرداختند.
وی اظهار کرد: در بخش طرح های عمرانی با وجود آنکه حدود 2.5 سال هیچ تخصیصی به طرح های عمرانی دانشگاه ها داده نشد، اما با درایت هیات رئیسه دانشگاه، طرح های عمرانی این دانشگاه با قوت به کار خود ادامه داد و فاز دوم دانشکده کشاورزی در سال 93 به اتمام رسید و دانشکده شیمی نیز اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: دانشکده مهندسی نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تا یکسال آینده آماده بهره برداری می شود و آمفی تئاتر مرکزی و کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز به رغم مشکلات اجرایی و قانونی که وجود داشت با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
وی مستند سازی دانشگاه در بخش مالی، اداری و منابع انسانی را از اقدامات مهم انجام شده در دوران ریاست دکتر غلامی عنوان و اضافه کرد: املاک دانشگاه که مشکلات زیادی داشت، مستند سازی و به عنوان یکی از هشت دانشگاه وارد طرح جامع ساماندهی شد و اسناد آن مورد پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و مشکلات اراضی این دانشگاه تا سه سال آینده به طور کامل رفع می شود.
وی پیگیری سالن همایش های بین المللی را از دیگر اقدامات برجسته رئیس دانشگاه برشمرد و گفت: این سالن که در ردیف دانشگاه بوعلی سینا وجود داشت در سال 93 حذف شده بود و با بازگرداندن دوباره آن، در بهار امسال کلنگ زنی شد و اجرای این طرح که از طرح های مهم وزرات علوم است با حدود 30 هزار متر مربع بنا ادامه خواهد داشت و می تواند افتخاری برای دانشگاه باشد.
وی تاسیس مرکز زبان آموزی فارسی را از دیگر اقدامات برجسته این دانشگاه در دوره ریاست دکتر غلامی برشمرد و گفت: تاسیس دانشکده D8 با عضویت هشت کشور اسلامی ایران، ترکیه، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر، پاکستان و نیجریه که هم اکنون در حال جذب دانشجو است از دیگر نقاط مثبت دانشگاه و آموزش عالی است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 که تیم جدید در دولت تدبیر و امید مسئولیت را به عهده گرفت صحبت از بدهی 400 میلیارد ریالی در دانشگاه بود که بخش عمده ای از آن رفع شده و حدود 100 میلیارد ریال از این بدهی کماکان وجود دارد و این تنگناهای مالی با تخصیص 100 درصدی اعتبارات رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: در بخش هیات علمی 2 تشکل اصلاح طلب فعال است و در یک سال اخیر با حمایت دکتر غلامی، کانون صنفی اساتید دانشگاه بوعلی سینا تاسیس و دفتر آن گشایش یافت و اساتید در آن مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در بخش دانشجویی نیز 2 گروه تشکل های اصلاح طلب شامل انجمن اسلامی دانشجویان معتدل و انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست و در گروه اصولگرایان تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان فعال است.
استاد تمام دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: در این دانشگاه 58 انجمن علمی فعال است که رقم قابل توجهی در سطح وزارت علوم بشمار می رود و 22 کانون فرهنگی و هنری دانشگاه و پنج کانون در خوابگاه ها فعال است و علاوه بر اینها گروه هیات دانشجویی و بسیج دانشجویی نیز فعالیت های خود را دنبال می کنند.
وی با اشاره به برخی حاشیه سازی ها در خصوص گرایش های سیاسی این دانشگاه، توضیح داد: در سال 95 تا 96 سخنرانان طیف اصلاح طلبی همچون صادق زیباکلام، فاطمه راکعی، علی مطهری، مصطفی معین و محمود صادقی و سخنرانان طیف اصول گرایی همچون مهرداد بذرپاش، علیرضا ذاکانی و سردار قاسمی به این دانشگاه دعوت شدند و در مجموع 42 کرسی و تریبون آزاد اندیشی در یکسال گذشته در فضای این دانشگاه برگزار شده است.
وی تعداد نشریات دانشگاه را 26 عنوان اعلام و اضافه کرد: این نشریات در 58 نوبت به چاپ رسیده اند و از همه این نشریات حمایت شده و کمک هزینه پرداخت شده است.
وی در خصوص برگزاری انتخابات شورای صنفی در این دانشگاه نیز گفت: بر اساس آئین نامه جدید ابلاغ شده در اواخر سال 95 این انتخابات برگزار شد اما به حد نصاب نرسید و به همین جهت شمارش آرا انجام نشد و انتخابات جدید امسال برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، دکتر منصور غلامی رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان و گزینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد.
وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدد به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه دانش آموخته شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجدد به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده ‌دار بود.
90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.
1181/2090
خبرنگار: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور

 صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یاسوج با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از نخبگان، گفت: این دولت برنامه های مطلوبی برای نخبگان تدوین کرده است به گونه ای که نگران آینده شغلی خود نبوده و در کشور بمانند.   محمدعلی زلفی‌گل افزود: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای متعددی انجام شده است.   وی ادامه اداد: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیات علمی ندارند.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه ها معرفی می شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه های برتر کنکور بورسیه شدند.   زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها استخدام می شوند.   وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است، با اتاق بازرگانی هم نشست هایی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.   زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فنی و حرفه ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن ها تربیت بکند.   وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.   محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.   حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.   همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.   باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران