Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:43:43 GMT

می‌خواهیم در مورد یک ادعا روشنگری کنیم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۱۶۳۲

می‌خواهیم در مورد یک ادعا روشنگری کنیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ماجرای مناظره‌ی خود با دکتر پزشکیان، گفت: می خواهیم در مورد این ادعا که «وزیر راه به تعهدات و تکالیف خود عمل کرده است» روشنگری کنیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضا بیگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان با حضور در غرفه‌ی ایسنا، در مورد مناظره‌ی خود با دکتر پزشکیان اظهار کرد: این مناظره لغو نشد، بنده در مناظره حاضر شدم و دکتر پزشکیان نیز در مناظره حاضر شد، اما جناب دکتر گفتند که امام جمعه‌ی تبریز از ایشان درخواست کرده تا مناظره انجام نگیرد، بنده به ایشان گفتم که شب گذشته حوالی ساعت 9 و 30 در جلسه‌ای حضور داشتیم که حجت‌الاسلام آل‌هاشم و خود شماهم حضور داشتید و امام جمعه تبریز از ما درخواست داشتند که اخلاق را مراعات کرده و ما نیز متعهد شدیم که بر مدار اخلاق این مناظره را اداره کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه موضوع مناظره سیاسی نبود و صرفا مباحث کارشناسی و بر مبنای اعداد، ارقام و موارد ملموس بود، گفت: بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه‌ی مطالبه‌گری داشته و مردم به بنده رای داده‌اند تا نماینده‌شان باشم !

 

وی خاطرنشان کرد: دیروز در مقام اجرایی بودم و امروز مردم مرا انتخاب کرده‌اند تا وکیل مردم باشم؛ بنده باید مطالبات مردم را از دولت درخواست و پیگیری کنم، وقتی که دولت در مقام درخواست عاجز بوده و در رفتارشان تناقض دیده می‌شود و مطلبی که رییس سازمان برنامه گفته با موضوعی که وزیر راه و شهرسازی در جلسه نمایندگان اعلام می‌کند تناقض دارد، بنده باید به عنوان نماینده مردم در این راستا درخواست پاسخ‌گویی کنم یا خیر !

 

وی یادآور شد: رییس سازمان برنامه در صحن علنی مجلس گفته بود که به نمایندگان آذربایجان قول داده‌ بودم که 127 درصد اعتبارات مربوط به پروژه‌ی راه آهن را تخصیص دهم که این کار را انجام داده‌ام!، اما دو روز بعد از آن وزیر راه و شهرسازی در مجلس حاضر شده و می‌گوید که چنین چیزی وجود ندارد و من نتوانستم کاری در این رابطه انجام دهم، از این‌رو نه خبری از آزادراه بازرگان بوده و نه از پروژه‌ی راه‌آهن و  راه سهند خبری است.


بیگی در این خصوص تاکید کرد: پس حق من است که از وزیر در این رابطه سوال کنم! وقتی که وزیر برای سوالات پاسخی پیدا نمی‌کند، پسندیده نیست که یکی از نمایندگان صاحب احترام، در دفاع از صحبت‌های وزیر بگوید که "قبول داریم شما در این چهار سال خیلی زحمت کشیده‌اید و این میزان زحمات در این چهار سال به مراتب بیشتر از هشت سال دولت قبل است!".

 

علیرضا بیگی یادآور شد: بخشی از کارهایی که در دولت دهم انجام شده توسط بنده بوده و قطعا در این راستا باید بنده از خود دفاع کنم و اعلام کنم که این موارد را در پست اجرایی انجام داده‌ام، مگر می‌شود تونل شیبلی، آزادراه پیامبراعظم، پل میانگذر دریاچه ارومیه، آزادراه شبستر و... را کتمان کرد.

 

وی بیان کرد: بی‌انصافی است که به واسطه‌ی تعلقات سیاسی کارهای انجام شده را نادیده گرفت و بی‌احترامی کرد، چرا باید در راستای فوت 50 تن از هموطنانمان در فاجعه قطار تبریز-مشهد خونخواهی نکنیم و صرفا به خاطر اینکه از فلان جناج هستیم سکوت کنیم! پس تعهد ما نسبت به مردم کجا رفته و چگونه باید به چشم مردم نگاه کنیم؛ در صورت سکوت در این رابطه، آیا فردا مردم دوباره به ما رای خواهند داد! یا خواهند گفت که شرم کنید، زمانی که لازم بود روی حق مردم پافشاری کنید به مسایل سیاسی چسبیده بودید !

 

وی در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی و با توجه به یاوه‌گویی‌های ترامپ آیا بهتر نبود که همدلی نمایندگان حفظ شود، تاکید کرد: ما می خواهیم روشنگری کنیم در مقابل یک ادعا! ادعایی که بیان می‌کند «وزیر راه و شهرسازی به تعهدات و تکالیف خود عمل کرده است»؛ آیا در این رابطه راضی هستید که بنده خود را فریب بدهم و خود را راضی کنم و بگویم که این حرف ها درست است؟ و آیا بنده در مقابل این حرف‌ها به شعور خود توهین کنم! و اجازه دهم که یک نفر در مقابل من دروغ بگوید! 

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در مورد اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب نیز بیان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز حرکت مبارکی بوده و کسانی که دست اندر کار نشر و فعالیت‌های رسانه‌ای هستند، پیشرفت ها و ظرفیت های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و اگر نشر و رسانه بتوانند در مدار منفعت، آگاهی و تعالی مردم قدم بردارند حتما مورد استقابل مردم قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو در منطقه مطرح است، ادامه داد: خوشبختانه در پرتوی انقلاب اسلامی ایران نقش مردم در اداره کشور و نقش رسانه‌ها در فراهم کردن آگاهی و بصیرت برای مردم وجود داشته و قطعا علی‌رغم پیشرفت‌های موجود، بعد از این نیز شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه نشر و کتاب خواهیم بود.

 

وی در خصوص وضعیت حجاب و عفاف پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نیز خاطرنشان کرد: این موارد ارزش‌های جامعه ما بوده و حتی فارغ از تقیدات دینی که جزو وظایف همگان است، رعایت قوانین جاری کشور باید توسط آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد، البته متاسفانه شاهد اینگونه ناهنجاری‌ها هستیم.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که دو فرد تحریم شده، «مدیران شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی هستند که در تولید پهپاد فعالیت می‌کنند» و با رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات نیروی هوافضای سپاه پاسداران مرتبط هستند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

انگلیس همچنین ممنوعیت‌های جدیدی را علیه صادرات قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران اعلام کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه ادعا کرد که این اقدامات دسترسی ایران برای توسعه این تسلیحات را محدود می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه عملیات وعده صادق ادعا کرد: «حمله خطرناک ایران به اسرائیل خطر تلفات هزاران غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را به همراه داشت. امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کردند مبنی بر اینکه، ما کسانی را که مسئول رفتار بی‌ثبات کننده ایران هستند، پاسخگو خواهیم کرد.» وی مدعی شد که انگلیس به تشدید تحریم‌ها علیه توسعه و صادرات تسلیحات ایران ادامه خواهد داد.

انگلیس هفته پیش هم ۷ نفر و ۶ نهاد ایرانی را که در عملیات وعده صادق دست داشتند، به فهرست تحریم‌های خود اضافه و ادعا کرد: ایران باید از رفتار بی ملاحظه و غیرقانونی خود دست بردارد.

 ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی بیان داشت: سیاست تحریم شکست خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

منبع: ایرنا

tags # انگلیس ، ایران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران