Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهاد علوم برنامه مناسبی برای اداره جامعه دانشگاهی دارد، تصریح کرد: غلامی مسئول اتفاقات قبل از خود نیست ولی از او می‌خواهم به این مسائل سروسامانی بدهد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، نبی هزار جریبی در نشست علنی امروز(یکشنبه 7 آبان ماه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با منصور غلامی، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتدار و پیشرفت دولت ها توسعه علم و فناوری است که این امر فقط از کانال دانشگاه و نخبگان محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه ها محل تولید علم هستند و دولت باید از جامعه دانشجویی به دور از مسائل سیاسی و جنجالهای اجتماعی دفاع کنند و بدانند دانشجویان ولایی و مذهبی در سنگر علم می توانند از کشور دفاع کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دانشجو جهت خلق ایده باید فکر و محیطی آرام داشته باشد، چه بسا یک ایده خوب می تواند کشور را به صورت جهشی به جلو ببرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به توجه به علم و دانش تاکید دارند، گفت: الان کشور ما نمی تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد، اکنون وقت اتحاد ملی است، باید دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور کار کنند، دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش و حرمت دانشگاه، دانشجو و اساتید حفظ شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: به این دلیل که عقیده فردی مانند ما نیست نباید از گردونه علم و استادی خارج شود، در سنوات قبل به دلیل فشارهای سیاسی و ورود افرادی که مسائل را از هم تفکیک نمی کردند و جامعه علم و دانش ضربه‌های شدیدی خورد.

هزارجریبی افزود: باید از علم و دانش افراد برای کشور استفاده کنیم چرا که با تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شده‌ایم، دولت تدبیر و امید با امید بیشتر به جامعه دانشگاهیان و تحصیلکرده ها باید تواند از فن و حرفه در کنار علوم نظری استفاده کند.

وی گفت: با آقای غلامی در چندین جلسه در مجلس آشنا شده‌ام ایشان فردی تحصیل کرده، لایق و مراتب را پلکانی طی کرده است، اگر ما فردی را به هر دلیلی برای مسندی قبول نداریم نباید شخصیتش را تخریب کنیم، که در احکام دینی تخریب بحثی بد و ناپسند است غیبت افراد به جا نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شناختی از غلامی نداشتم اما با بررسی سوابق و برنامه‌هایشان متوجه شدم فرد مناسب و با برنامه ای است هر یک از ما نمایندگان برای وزارت انتخاب شویم کامل نخواهیم بود و برای انجام امورات به معاون و مشاور ارشد نیازمند خواهیم بود.

این نماینده مجلس با اشاره به دلایل مخالفان، گفت: اینکه مدرک گرایی شده است را نباید به پای غلامی نوشت، بلکه باید از کسانی که در گذشته مسئول بودند سوال کرد، اکنون غلامی برای منافع دولت و اهداف تعیین شده برای تصدی وزارت علوم پیشنهاد شده تا برنامه هایش را اجرایی کند.

وی در نهایت خواسته‌هایی از غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد و اظهار کرد: دانشگاه براساس نیاز جامعه دانشجو جذب نمی‌کند، به سمت مدرک‌گرایی رفته‌ایم، به تشکل‌ها و بسیج دانشجویی بی‌توجیهی می‌شود، نظارت بر موسسات آموزش عالی قابل دفاع نیست، بنابراین از وزیر پیشنهادی می‌خواهم به این مسائل سر و سامانی بدهد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش  خبرگزاری تسنیم، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (181) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های  1397 لغایت 1401 فروشی بالغ بر 860  میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های ‌مالیاتی، صرفا مبلغ 100 میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال 1401 ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می¬باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند!
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی