Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - هافبک ساحل عاجی تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس گفت: می خواهم با فتح لیگ قهرمانان اروپا، دوران حرفه ای خود را با منچسترسیتی به پایان برسانم.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای خبری میرر، یحیی توره به دو قهرمانی آبی ها در لیگ برتر انگلیس، یک جام حذفی و دو جام اتحادیه باشگاه های انگلیس کمک کرده است و می تواند خود را بزرگترین بازیکن تاریخ سیتی بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما این بازیکن 34 ساله یک کار نیمه تمام در رقابت های اروپایی دارد. او می خواهد قبل از پایان دوران هشت سال حضور خود در این باشگاه جام قهرمانی اروپا را به ورزشگاه اتحاد بیاورد.
توره که در سال 2009 با بارسلونا به قهرمانی اروپا دست یافت، گفت: می خواهم بار دیگر قهرمانی اروپا را بدست آورم.
وی گفت: من با سیتی در انگلیس به همه قهرمانی ها دست یافته ام و حالا چیزی را که برای هواداران و باشگاه واقعا خاص است، می خواهم تصاحب کنم.
وی گفت: لیگ قهرمانان اروپا استثنایی است.
سیتی دو سال پیش به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و با شکست مقابل رئال مادرید از صعود به فینال بازماند. سیتی فصل گذشته در یک هشتم نهایی این رقابت ها حذف شد.
توره گفت: می توانم پیشرفت تیم را ببینم. در حال حاضر مقابل برخی تیم های خوب اروپا، عملکرد بسیار خوبی داشته ایم. اما آزمون بزرگ سیتی برابر تیم های بزرگی مانند بارسلونا، رئال مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن است.
وی گفت: تیم ما یکی از بهترین تیم هاست، اما باید این نکته را ثابت کنیم. ما می خواهیم مقابل رئال و بارسا جایگاه خود را نشان دهیم.
منچسترسیتی چهارشنبه شب عازم ناپل می شود تا در یک آزمون دشوار مقابل صدرنشین سری آ ایتالیا به میدان برود.
توره گفت: بازی در ورزشگاه ناپولی وحشتناک است. بازی در این ورزشگاه برای تیم های حریف با توجه به حمایت هواداران ناپولی بسیار سخت است.
وی با اشاره به جو فوق العاده ورزشگاه گفت: فکر می کنم می توانیم بازی خوبی را برگزار کنیم.
توره گفت: فکر می کنم تیم ما خارج از خانه خطرناک تر بازی می کند. وقتی تیم ها حمله می کنند می توانیم از فضای پشت سر آنها بیشترین استفاده را کنیم. با وجود بازیکنانی مانند رحیم استرلینگ، لروی سانه و سرخیو آگوئرو می توانیم در این فضاها دست به حمله بزنیم.
توره با یک قرارداد 24 میلیون پوندی از نیوکمپ به سیتی منتقل شد. او در پرشکوه ترین دوران این باشگاه نقش موثری داشت. قرارداد توره به مدت 12 ماه تمدید شد، با این حال او در بیشتر مسابقات فصل کنونی نیمکت نشین بوده است.
وی معتقد است شخصیت قهرمانی وی در پایان دوران حرفه ای در این باشگاه، حیاتی خواهد بود.
توره گفت: لیگ قهرمانان اروپا سخت ترین مسابقات اروپا است. همه تیم ها توانایی زیادی دارند و به همین علت پیش بینی تیم برنده دشوار است.
وی افزود: ما باید برای هر بازی تمرکز داشته باشیم. تیم هایی مثال بارسلونا، رئال، یوونتوس بهتر از تیم هایی هستند که در انگلیس برابر آنها بازی می کنیم. تجربه خیلی مهم است و ما این تجربه را داریم.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟

با کناررفتن لیورپول از کورس قهرمانی، آرسنال و منچسترسیتی دو تیمی‌اند که شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

به گزارش ایسنا، جنگ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به اوج رسیده است. نتایج ضعیف اخیر لیورپول باعث شد تیم یورگن کلوپ برای کسب عنوان قهرمانی از کورس خارج شود. حالا آرسنال و منچسترسیتی برای قهرمانی خواهند جنگید.  وضعیت صدر جدول لیگ برتر چگونه است؟

به نوشته دیلی‌میل، یورگن کلوپ ژانویه گذشته تصمیمش را برای ترک لیورپول در پایان فصل اعلام کرد. پس از آن در محافل فوتبال صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه لیورپول می‌توانند فصل را با چهار جام به پایان ببرد. در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت و لیورپول به قهرمانی در لیگ‌کاپ (جام اتحادیه) رسید اما پس از آن بحران شروع شد. لیورپول با شکست برابر منچستریونایتد از جام حذفی کنار رفت و در ادامه برابر آتالانتا شکست خورد و لیگ اروپا را هم از دست داد.

لیورپول پس از ناکامی در لیگ اروپا روی لیگ برتر تمرکز کرد ولی شاگردان یورگن کلوپ در دو بازی پنج امتیاز از دست دادند. آنها برابر اورتون شکست خوردند و با وستهم به تساوی رسیدند. آرسنال و منچسترسیتی در این دو هفته حریفانشان را شکست دادند و در نتیجه لیورپول فقط از نظر ریاضی شانس قهرمانی دارد.

بیایید به جدول نگاه کنیم:

تنها دو تیم باقی مانده‌اند

حالا دو تیم برای قهرمانی مبارزه خواهند کرد: آرسنال و منچسترسیتی. لندنی‌ها در حال حاضر یک امتیاز از همشهری‌ها جلوترند اما شاگردان پپ گواردیولا یک بازی کمتر را انجام داده‌اند. تقویم بازی‌های مدعیان را مرور کنیم:

آرسنال:

منچسترسیتی:

آرسنال در حال حاضر از نظر تفاضل گل (۵۷+ به ۵۰+) به منچسترسیتی برتری دارد. یعنی اگر دو تیم هم‌امتیاز شوند، آرسنال قهرمان می‌شود. این بدان معناست که آرسنال تنها به یک اشتباه از سیتی نیاز دارد اما آیا این اشتباه از پپ و مردانش سر خواهد زد؟ منچسترسیتی به‌خوبی می داند که چگونه تحت فشار بازی کند و برنده شود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تیم از نظر روانی مشکل داشته باشد.

اگر به برنامه بازی‌های سیتی نگاه کنید، دیدار با تاتنهام خودنمایی می‌کند. این دیدار معوقه از هفته سی‌وچهارم است که در میانه هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر تئوری ممکن است بازی برای تیم گواردیولا در لندن دشوار باشد؛ اگرچه تاتنهام فعلی به‌شدت بی‌ثبات است. سیتی بازی سختی را مقابل تاتنهام پیش رو دارد؛جایی که می‌تواند امتیاز از دست بدهد اما آرسنال بازی مشابهی مقابل منچستریونایتد خواهد داشت.

آرسنال سه بازی در پیش دارد. هر اتفاقی ممکن است در لیگ برتر بیفتد اما شاگردان مایکل آرتتا بعید است در خانه مقابل بورنموث و اورتون با مشکل مواجه شوند اما دیدار برابر منچستریونایتد در اولدترافورد سخت است. شیاطین سرخ به هدف‌شان یعنی صعود به لیگ قهرمانان دست پیدا نکردند و این موضوع شاید به سود آرسنال شود. با همه این‌ها شاگردان گواردیولا می‌توانند برای چهارمین سال متوالی قهرمان شوند که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آرسنال به روغن‌سوزی افتاده منچسترسیتی موقتاً صدرنشین شد

دیگر خبرها

  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!