Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:49:46 GMT

مرزها در هنر متعهد اسلامی معنا ندارد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۴۸۱۰

مرزها در هنر متعهد اسلامی معنا ندارد

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری خوزستان، با بیان اینکه در هنر متعهد اسلامی مرزها معنا ندارد، اظهار داشت: هفته فرهنگی خوزستان در کویت و هفته فرهنگی کویت در خوزستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت السلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبائی، رئیس حوزه هنری استان خوزستان، در دیدار با «اسعد احمد سالم بوناشی» از هنرمندان کشور کویت، با بیان اینکه اشتراکات زیادی میان کشور کویت و استان خوزستان در زمینه های فرهنگی و دینی وجود دارد، گفت: با توجه به این اشتراکات پیشنهاد می شود هفته فرهنگی خوزستان در کویت و هفته فرهنگی کویت در خوزستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان پیشگام حرکت در این زمینه است، افزود: حوزه هنری خوزستان با انتخاب آگاهانه و نگاه دوستانه پیشگام فعالیت های فرهنگی و هنری است و از نظر اشتراکی و موقعیت جغرافیایی می توانیم این رویکردهای بین المللی را به وجود بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه در هنر متعهد اسلامی مرزها معنا ندارد و ما باید برای اشتراک و اتحاد اسلامی دو کشور پیشگام باشیم، تصریح کرد: در مورد موضوع حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) در کویت پیشنهاد داریم کارهای فرهنگی وهنری از جمله شب شعر و کارگاه هنرهای تجسمی برگزار شود.

 

همچنین اسعد احمد سالم بوناشی، محقق، پژوهشگر و کارگردان فیلم های مستند، بر تعاملات فرهنگی و هنری بین دو کشور، تاکید کرد و با اشاره به تاریخچه منطقه و به خصوص خلیج فارس، از برگزاری هفته فرهنگی در زمینه تئاتر، هنرهای تجسمی و شعر در دو کشور استقبال کرد و آن را زمینه ای برای تعامل و ارتباط هر چه بیشتر مردم و فرهنگیان دو کشور دانست.

 

وی با اشاره به اینکه می توانیم کارهای فرهنگی با موضوع شهدای حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) را با زبان هنر برگزار کنیم، ادامه داد: آمادگی داریم ارتباطات فرهنگی بین دو کشور ایجاد شود.

 

بنابراین گزارش، این هنرمند کویتی قرار است چندین نمایشگاه هنرهای تجسمی در سطح شهر اهواز برگزار کند.

 

در این دیدار همچنین محمد غدیرزاده معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان، محمد باوی زاده مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان حضور داشتند.

 

گفتنی است، اسعد احمد سالم بوناشی، کارشناس ارشد آموزش هنر از دانشگاه کویت، مدرس دانشگاه کویت، کارگردان فیلم سید آل حسین در جشنواره فیلم خلیج فارس، هفت نمایشگاه انفرادی، ساخت انیمیشن پیامبر (ص)، نویسنده چند کتاب با موضوع هنرهای تجسمی است.

 

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است