Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محرابی زاده گفت: یکی از دانشمندان مشهور ومتعصب اهل سنت می نویسد موسی کاظم (ع) وارث علوم و دانش های پدر و دارای فضل و کمال او بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محرابی زاده در گفتگو با  آرمان کرمان با اشاره به میلاد امام موسی کاظم (ع) گفت: نام حضرتش موسی و لقب مشهورش کاظم بود؛ دوران امامت ایشان در سال 148 هجری قمری با شهادت پدر بزرگوارشان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه  امام حسن مجتبی (ع) رفسنجان تصریح کرد: در زمان امامت حضرت، خلفای متعددی به حکومت رسید که با ویژگی های متفاوتی فعالیت و عمل می کردند؛ اگر امام کاظم (ع) با یک خلیفه روبه رو بودند، بهتر بود اما ایشان با خلفای متعدد باانگیزه ها و رویه های متعدد و فکرهای مختلف مواجه بودند.

وی بیان کرد: در دوران چهار خلیفه عباسی که یکی از دیگری پست تر و ظالم تر بود، به گونه ای برخورد کرد که لقب شریف "کاظم" را به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محرابی زاده در خصوص خلیفه های حاکم در زمان امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: یکی از خلفا، منصور دوانیقی بود که امام صادق (ع) را به شهادت رساند، برای سرکوب شیعیان عده زیادی از مردم را قتل عام کرد.

این استاد حوزه بیان کرد: آمده است که منصور به محمد بن سلیمان، حاکم مدینه، نامه نوشت که جانشین امام صادق (ع) را احضار کرده و گردن بزن؛ محمد بن سلیمان به منصور نامه نوشت که جعفر بن محمد 5 نفر را وصی خود معرفی کرده؛ منصور دوانیقی، رابط و مخبر یعنی محمد بن سلیمان، عبدالله بن جعفر بن محمد، چهارم موسی بن جعفر و پنجم حمیده همسر امام.

حجت الاسلام محرابی زاده ادامه داد: امام صادق در این حرکت زیبای سیاسی برای حفظ جان امام کاظم، پنج نفر را  به عنوان وصی معرفی کرد که منصور با دیدن این نامه نتوانست اقدامی انجام دهد.

وی در خصوص ویژگی های امام کاظم (ع) تشریح کرد: امام کاظم (ع) نه تنها از لحاظ علمی تمام رجال علمی را تحت شعاع قرار داده بود، بلکه از لحاظ اخلاقی و صفات برجسته انسانی نیز زبانزد خاص و عام بود؛ تاحدی که یکی از دانشمندان مشهور ومتعصب اهل سنت می نویسد موسی کاظم (ع) وارث علوم و دانش های پدر و دارای فضل و کمال او بود؛ وی در عقل، گذشت و بردباری فوق العاده بود به همین دلیل کاظم لقب گرفت.

مدیر حوزه علمیه  امام حسن مجتبی (ع) رفسنجان ابراز کرد: امام هفتم در زمان 4 خلیفه بداخلاق و ظالم عباسی بهترین رفتار و اخلاق مداری را داشتند؛ مسئولین ما اگر تنها صفت کظم غیظ امام را الگو قرار دهند، بسیاری از مشکلات جامعه سیاسی ما رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محرابی زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات درکشور ما ناشی از بداخلاقی ها و برخی رفتارهای زشت است؛ بهترین الگو برای مسئولین ما همین صفت کظم غیظ امام کاظم (ع) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)

همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان فارس و شهر شیراز یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام در شبستان امام خمینی (ره) برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند. 

امروز زائران و دلدادگان اهل‌بیت (ع) در اندوه شهادت رئیس مکتب شیعه به سوگ نشستند و شیفتگاه اهل بیت (ع) به حرم مطهر آمده‌اند تا به پیشگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض کنند و خود را در غم شهادت جد بزرگوارشان شریک گردانند.

در این آیین معنوی که با مراسم ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ قهرمان عباسی امام جمعه شهر‌های کوهچنار، سیدان و زاهدشهر، همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضایل و مناقب امام جعفر صادق علیه السلام به ایراد سخن پرداخت و حاج مهدی سروری، در رثای شهادت رئیس مکتب تشیّع، مرثیه‌سرایی کرد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشایری پیرامون شخصیت و زندگی عالِم وارسته و خطیب توانمند، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، سخنرانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است