Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:25:03 GMT

آخرین وضعیت پرونده یاشار سلطانی در دادگاه انقلاب

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۴۸۷۴

آخرین وضعیت پرونده یاشار سلطانی در دادگاه انقلاب

نزدیک به سه ماه از برگزاری آخرین دادگاه یاشار سلطانی می‌گذرد اما وکیل او می‌گوید دادگاه هنوز تاریخ برگزاری جلسه بعدی را مشخص نکرده است.

سید صادق کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سئوال که آیا شعبه 15 دادگاه انقلاب، تاریخ جدیدی را برای برگزاری جلسه بعدی محاکمه یاشار سلطانی تعیین کرده است یا خیر اظهار کرد: دادگاه باید تاریخ جدید را مشخص و اعلام کند اما تا کنون ابلاغ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری اضافه کرد: بخش زیادی از این پرونده رسیدگی نشده که یکی از آنها، بحث مربوط به انتشار نامه اداری سازمان بازرسی کل کشور است.

وکیل سلطانی پیشتر هم به خبرنگار تسنیم گفته بود: بخشی از اتهامات موکل در این پرونده مربوط به مطالبی است که از دو سال قبل تابحال در سایت معماری‌نیوز در حوزه شهری همانند برج سازی‌ها در شهرک هرمزان یا تغییر کاربری و تخریب سرای دلگشا در بازار تهران منتشر شده و برخی اشخاص تحت عنوان نشر اکاذیب شکایت کرده‌اند. رسیدگی به این اتهامات قطعاً در صلاحیت دادگاه مطبوعات است. اتهام دیگر هم موضوع انتشار نامه اداری سازمان بازرسی در خصوص واگذاری املاک شهرداری است که از سوی دادستان به عنوان اتهام امنیتی مطرح شده است.

به گزارش تسنیم، شهریور سال 95 بود که ماجرای واگذاری برخی املاک توسط شهرداری به کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور از سوی سایت‌ معماری‌ نیوز، خبرساز شد.

به دنبال انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور، یاشار سلطانی مدیر مسئول سایت انشار دهنده، بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران آبان سال 95 گفت:« یاشار سلطانی اعلام کرده تصویر گزارش سازمان بازرسی کل کشور توسط «حکیمی‌پور» یکی از اعضای شورای شهر تهران به نامبرده تحویل شده است.»

همچنین بخوانید؛

کیفرخواست 20 مدیر نجومی‌خوار صادر شد

بازداشت 5 مدیر به خاطر حقوق‌های نجومی

حقوق 57 میلیونی رییس صندوق توسعه و پرداخت حق اوقات فراغت

به دنبال اعلام این موضوع، پنج تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران که بر اساس نامه منتشر شده سازمان بازرسی، مورد تهمت و نشر اکاذیب قرار گرفته بودند، از حکیمی‌پور به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کردند.

پرونده سلطانی و حکیمی‌پور در دست بررسی دادسرا قرار داشت تا اینکه عباس جعفری دولت آبادی 11 تیر ماه جاری در حاشیه همایش سراسری قوه‌قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پرونده‌هاى یاشار سلطانى و حکیمى‌پور به دادگاه ارسال شده یا خیر؟ گفت: محاکمه یاشار سلطانى انجام خواهد شد. زمان محاکمه اعلام نشده اما کیفرخواست براى وى صادر شده و این محاکمه در شرف وقوع است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این موضوع، بررسی پرونده املاک شهرداری نیز در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفته و آن طور که سخنگوی قوه‌ قضائیه آخرین بار اعلام کرده، تاکنون افزون بر 180 نفر در ارتباط با این موضوع به دادسرا احضار شدند.

محسنی‌اژه‌ای پیشتر گفته بود کسی در رابطه با املاک شهرداری بازداشت نشده است.

دادگاه انقلاب، هشتم، نهم و دهم مرداد را برای محاکمه یاشار سلطانی و احمد حکیمی‌پور تعیین کرده بود که جلسه هشتم و نهم مرداد برگزار شد اما جلسه دهم مرداد برگزار نشد. در دو جلسه قبلی فقط یاشار سلطانی دفاع کرده و هنوز نوبت به حکیمی‌پور نرسیده است.

انتهای پیام/

R1332/P1014142/S2,20/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بازرسی با قضات دادگستری استان تهران که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تمامی ادوار قوه قضاییه بوده است، گفت: مقوله مبارزه با فساد و برخورد با مفسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه همواره مورد تاکید این قوه است.

وی با تشریح نقش مهم سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد بیان کرد: بدون شک این سازمان به عنوان یک دستگاه نظارتی عام الشمول، با دارا بودن اختیارات وسیع قانونی یک دستگاه تخصصی برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود که وظیفه سنگین و دشواری را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سازمان بازرسی نقش اساسی و کاملی را هم در صیانت و پیشگیری از آسیب دستگاه‌ها و نهاد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد و هم اینکه برای آسیب شناسی تخلفات دستگاه‌ها و مسئولان به واسطه امانتی که به آنها سپرده شده، جایگاه حایز اهمیتی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد در تمامی دوره‌ها به ویژه چند سال اخیر اظهار کرد: گزارش‌های حرفه‌ای ارسالی سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری استان تهران حاکی از آن است که امروز این سازمان مهم، به نقش نظارتی خود در راستای صیانت از نظام و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای جامه عمل پوشانده است.

وی با یادآوری دو وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: این سازمان، حسب قانون ماموریت نظارت دارد تا هم قوانین به نحو صحیح در تمامی دستگاه‌ها اجرا شود و هم حسن جریان امور نیز نظارت داشته باشد.

القاصی با تاکید بر اینکه برای تحقق این دو وظیفه مهم قوانین متعددی به عنوان ابزار در اختیار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای اثربخشی بیشتر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور نقش دادسرا و دادگاه بسیار مهم است بر همین اساس گزارشات این سازمان باید در زمان مناسب و کوتاه منتهی به احکام متقن؛ عادلانه و بازدارنده شود چراکه نتیجه آن کارآمدی نظام و صیانت از همه دستگاه‌ها را به همراه دارد.

وی هماهنگی و همکاری بین مجموعه دادگستری استان تهران و سازمان بازرسی را یک تکلیف مهم دانست و ادامه داد: معمولا گزارشات سازمان بازرسی به تمامی شعبه‌های دادگستری ارجاع نمی‌شود و در مجتمع‌های تخصصی توسط قضات توانمند و حساس به مقوله فساد رسیدگی می‌شود و طبیعی است که اگر این تعاملات همه جانبه باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران توصیه‌هایی را نیز برای نیل به اهداف مورد نظر در مقوله مبارزه با فساد و گزارش‌های سازمان بازرسی مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از گزارشات سازمان بازرسی مرتبط به مفاسد اقتصادی است که لازم است در این خصوص دو مقوله کارشناسی و حسابرسی مالی اشخاص به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

القاصی همچنین توصیه کرد که گزارشات ارسالی از سازمان بازرسی جامع، کامل، مستدل و متقن باشد به گونه‌ای که از حیث دارابودن مستندات و اتقان شبیه کیفرخواست برای دادگستری را داشته باشد.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست که نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری گزارشات ارسالی این سازمان به دادگستری استان تهران معرفی کند و گفت: به طور حتم مطالبه گری و پیگیری سازمان بازرسی از مجموعه قضایی، کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به حساسیت مجموعه قضایی استان تهران نسبت به تضییع حقوق بیت المال، برای پیگیری موضوعات و همچنین هماهنگی بیشتر با بازرسی اعلام آمادگی و اظهار کرد: در این راستا باید کارگروه مشترکی بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تشکیل تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

القاصی خواستار آسیب شناسی موضوعات در روند رسیدگی به گزارشات ارسالی و همچنین موضوعات مطرح شده سازمان بازرسی از سوی کارگروه مشترک این دو مجموعه شد. 

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست به طرح موضوعاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی