Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: بیاییم از علم و دانش برای نفع کشور استفاده کنیم زیرا همانطور که دیدیم با تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شدیم.نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم گفت: من وضو گرفتم و وارد مجلس شدم اما در داخل صحن برخی‌ها به من گفتند با دفاع از وزیر پیشنهادی علوم خودتان را تخریب می‌کنید ولی من اعتقاد دارم باید از گزینه خوب رئیس جمهور که جوانی خود را برای ارتقای علمی خود هزینه کرده دفاع کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزارجریبی ادامه داد: توسعه علم و فناوری از ارکان اقتدار و توسعه هر کشوری است که فقط از کانال دانشگاه و نخبگان می‌تواند محقق شود. دانشگاه منبع تولید علم و دانش است و دولت‌ها باید از جامعه دانشجویی به دور از جنجال‌های سیاسی دفاع کند چرا که باید بدانند دانشجویان افرادی ولایی و مذهبی در سنگر علم هستند و می‌توانند از کشور دفاع کنند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: دانشجو باید فکر و محیطی آرام داشته باشد برای خلق ایده و چه بسا یک ایده خوب می‌تواند کشور را به صورت جهشی جلو ببرد و فرمایشات مقام عظمای ولایت توجه ویژه به علم و دانش است الان کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی از امور بدهد الان وقت اتحاد ملی است و دولتمردان و احزاب چپ و راست باهم برای توسعه پایدار کشورمان ا یران باید کار کنند.

هزارجریبی ادامه داد: دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش و قدمت دانشجو، دانشگاه و اساتید حفظ شود برای اینکه فردی عقیده‌اش مثل ما نیست نباید از گردونه علم و استادی حذف شود. در سنوات قبل داشتیم به علت فشارهای سیاسی و ورود افرادی که مسائل را از هم تفکیک نمی‌کردند جامعه علم و دانش ضربه‌های شدیدی خورد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بیاییم از علم و دانش برای نفع کشور استفاده کنیم زیرا همانطور که دیدیم با تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شدیم ان‌شاالله دولت تدبیر و امید بتواند با امید بیشتر به جامعه دانشگاهیان و تحصیلکردگان از فن و حرفه‌ای در کنار علوم نظری استفاده کند.

هزارجریبی یادآور شد: من آقای غلامی را طی چند جلسه‌ای که با ایشان بودم شناختم و معتقدم فردی تحصیلکرده و لایق است و مراتب را به صورت پلکانی طی کرده و به این مرحله رسیده است و از آقای روحانی برای معرفی ایشان به مجلس تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما فردی را برای مسندی قبول نداریم نباید تخریبش کنیم، گفت: چرا که در دین ما تخریب و غیبت از افراد به جا نیست معتقدم برنامه‌های آقای غلامی بسیار کاربردی است اما حتی اگر هر یک از ما نماینده مجلس هم به عنوان وزیر معرفی کنند مگر ما اف راد کاملی هستیم هر وزیری معاونان و مشاوران ارشدی را برای ادامه کار و اصلاح امور جامعه انتخاب می‌کند که با کمک آنها می‌توانند کار را به خوبی پیش ببرند.

هزارجریبی با اشاره به صحبت‌هایی که از جانب مخالفان وزیر پیشنهادی علوم مطرح شده بود، گفت: به ایشان می‌گویند چرا علم ما کاربردی نیست و مدرک‌گرایی اینقدر زیاد شده آقای غلامی که هنوز وزیر علوم نشده که بتواند به این موارد جواب دهد باید مقصر را پیدا کرد.

نماینده گرگان و آق قلا با بیان اینکه چند خواسته از غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دارد، گفت: نخست اینکه دانشگاه‌ها بر اساس نیاز دانشجو جذب نمی‌کند و باید به امور رسیدگی کنند و انتظار دارم تشکل‌های دانشجویی همچون بسیج دانشجویی توجه بیشتری شود چرا که اینها دغدغه پیشرفت نظام دارند و باید خواسته‌هایشان مورد توجه قرار بگیرد.

هزارجریبی ادامه داد: همچنین نظارت بر آموزش عالی و مراکز علمی و کاربردی، تقویت بنیه علمی دانشجویان و اساتید و تقویت موسسات آموزشی و علمی از دیگر خواسته‌هایی است که از وزیر پیشنهادی علوم داریم.

وی همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه عده‌ای مخالفند اما خیلی‌ها هم به من پیام دادند و زنگ زدند که موافق آقای غلامی بودند و از من خواستند از ایشان در مجلس دفاع شود، گفت:‌ من هم الحمدالله برای هر دو وزیر پیشنهادی یعنی غلامی و اردکانیان به عنوان موافق ثبت نام کردم و انشا الله همه عزیزان هم رای بدهیم که آقای دکتر اردکانیان و دکتر غلامی بتوانند به عنوان خادمین ملت در تصدی وزارتخانه‌های مربوطه انجام وظیفه کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • ژاوی داغ کرد: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟