Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمارش معکوس برای پایان زندگی سلبعلی بیمار سرطانی اهل لوداب بویراحمد آغاز شده اما خانواده این بیمار نگران هزینه کفن و دفن هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در یاسوج، در روستای گاودانه بخش محروم لوداب واقع در 120 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیماری سرطانی زندگی می‌کند که فرزندان وی فارغ از امید به زنده ماندن در حسرت نداشتن هزینه کفن و دفن پدر می‌سوزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلبعلی شهباز پور جوان اهل لوداب که چندین سال متوالی از بیماری و درهای مزمن رنج می‌برد در سال‌های گذشته برای درمان و شناسایی عوامل این درد پس از آنکه دیگر چیزی برای فروش نداشت به یاسوج می‌رفت و دست کمک به سوی شهروندان دراز می‌کرد، در دو سال اخیر و با تشدید دردهای جانسوز و غیرقابل تحملی که به جانش افتاده بود دیگر توانایی رفتن به شهر را نیز نداشت و زمین گیر شد.

درد بیماری از یک سو و درد نداری و نگاه معصومانه چهار فرزندی که شاهد پرپر شدن پدرشان هستند خانواده سلبعلی را با مشکلات و دردهای بیشماری مواجه کرده است خانواده‌ای که به دلیل مبتلا شدن نان آورشان به سرطان با فقر مطلق دست و پنجه نرم می‌کنند.

درد مستمر و مزمن سلبعلی را از پای درآورد و چشمانش را گرفت تا پسرش مجتبی کلاس هفتم متوسطه اول که به خبرنگار تسنیم می‌گوید تنها آرزویم سلامتی و بهبودی پدر است این آرزو را تنها در رؤیاها ببیند.

مجتبی کلاس هفتم و راضیه کلاس سوم نان آور خانه‌شان زمین گیر شده، دیگر چشمان پدر یاری نمی‌دهد ببیند فرزندانش در نداشتن لوازم تحریر و هزینه تحصیل با نوشن الفبای آب رابطه خوبی ندارند.

مخارج زندگی خانواده سلبعلی توسط برخی اهالی روستا با دادن برنج و یا گندم به سختی تامین می‌شود، اما این خانوداه کم توقع به کمترین امکانات هم راضی و شکر گذار هستند.

زینب دختر بزرگ سلبعلی که به دلیل فقر و نداری از تحصیل بازمانده این روزها در حسرت نداشتن جهیزیه می‌سوزد، زینب توقع زیادی ندارد به حداقل‌ها راضی است نه ماشین لباش شویی می‌خواهد و نه یخچال، تلویزیون و ...گران قیمت.

زن سلبعلی می‌گوید: سازمان بهزیستی جز مستمری 100 هزار تومانی ماهیانه، دیگر کمک خاصی تاکنون نداشته و حتی بر ای تامین جهیزیه دخترم بارها مراجعه کردیم ولی هیچ چیز عایدمان نشد.

مادر سلبعلی نیز گفت: طی 5 سال گذشته درد مستمر فرزندم را ستوه کرده و هم اکنون به مرگش راضی هستیم تا بیش از این درد نکشد ولی نگران هزینه کفن و دفنش هستیم.

اینک نگاه معصومانه و بی پناه فرزندان و خانواده سلبعلی شهباز پور چشم انتظاری یاری شهروندان هم میهنان است تا شاید با کمک دستان پرخیرتان بخش از آلام بی شمارشان درمان شود.

معاون پشتیبانی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی سریع مشکلات زندگی سلبعلی شهبازی بیمار سرطانی در بخش لوداب بویراحمد خبر داد و گفت: بزودی کارشناسان این سازمان برای بررسی وضعیت زندگی این بیمار عازم لوداب می‌شوند.

خلیفه جمشیدی افزود: به طور حتم در زمینه تامین جهیزیه دختر سلبعلی و سایر مشکلات این خانواده مطابق با قانون دستورات لازم و مقتضی صورت می‌گیرد.

گزارش از سجاد نوبهار

انتهای پیام/

R41452/P1336/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد