Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روبات شناور به همت نخبگان دانشگاه گیلان ساخته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیرعامل پدافند غیرعامل استان امروز گفت : روبات شناور جمع آوری گیاه  مهاجم سنبل آبی امروز در تالاب عینک رشت به آب انداخته شد.امیر مرادی افزود : این روبات شناور به همت نخبگان دانشگاه گیلان ساخته شده  و کیفیت آن به اندازه نمونه خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روبات  شناور قادر است علاوه بر جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی و آزولا زباله های دیگر را هم از سطح رودخانه ها و تالا ب ها جمع آوری کند گفت : روبات شناور ساخت نخبگان گیلانی با سرعت زیاد وبازدهی بالا  ، درهر ساعت  گیاه های مهاجم و زباله های 7هزار متر مربع از سطح تالاب و رودخانه ها را جمع آوری می کند.وی  گفت : برای ساخت این روبات 150 میلیون تومان هزینه شد که  100 میلیون تومان آن را استانداری و 50 میلیون تومان دیگر را دانشگاه گیلان پرداخت کرد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه