Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: مشارکت مردمی با محور توسعه در اولویت کاری این نهاد است

 بگزارش خبر گزاری صداوسیما رضا جزینی زاده امروز در همایش هم اندیشی و تعامل سازمان محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و سرمایه های اجتماعی استان کرمان  گفت طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و باید با فرهنگ سازی و اعتماد به مردم در مسیر حفظ و پویایی محیط زیست استان کرمان یعنی آب و هوا و خاک سالم تلاش شود
در این همایش خانم حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تحقق اشتغال پایدار و محیط زیست را در گرو نگرش علمی ، دانش بنیان ، توجه به اقتصاد مقاومتی و فرامین رهبری دانست
رحمانی مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان هم گفت این کارخانه علاوه بر به روز کردن فناوریهای خود و اصلاحات ساختاری برای توسعه فرهنگ زیست محیطی امادگی دارد
دبیر شبکه سمنهای زیست محیطی استان کرمان نیز گفت  اکنون 20 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در حوزه های مختلفی از جمله پاکسازی مناطق گردشگری و تفریحی، قرق اختصاصی، آموزش در مدارس و روستاها و حفاظت از مناطق بامدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان  فعالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقای رمضان با اشاره به پایش و بررسی صنایع آلوده کننده  مانند فولاد وزغالسنگ افزود نقش مردم جوامع محلی و دیگر بهره برداران محیط زیست در این زمینه کارساز است.
 همایش هم اندیشی و تعامل سازمان محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و سرمایه های اجتماعی استان کرمان با شعار همه 80 میلیون ایرانی باید محیط بان باشند در کرمان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست