Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کورش از افتخارات ایران است و در طول سال عده زیادی برای بزرگداشت وی به مقبره‌اش سر می‌زنند گفت: گرامیداشت کوروش حرکت خوبی است ولی دشمن به دنبال سوء استفاده از این جریان در راستای بر هم زدن امنیت، انحراف افکار عمومی و ایجاد اختلاف بین مردم در عرصه‌های دینی و ملی است که نباید چنین اجازه‌ای را به آن‌ها داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عزت‌الله ضرغامی در همایشی که با عنوان هویت انقلابیگری و استکبارستیزی امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد ابراز داشت: پیشنهادی که به آقای ظریف دادم مبنی بر اینکه از بدعهدی‌های آمریکا سخن بگوید پیشنهادی جدی بود چرا که وی در جریان تعامل با آمریکا در روند توافق برجام به خوبی به عمق بدعهدی‌های آمریکا پی برد.

وی افزود: تاریخ برای قصه گفتن نیست بلکه برای عبرت آموزی است، تاریخ سیاسی را باید به خوبی بررسی کرد و از آن درس گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تحریم‌هایی که طی چند روز آینده توسط آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصویب می‌شود تحریم‌های جدیدی است و درست است که به ظاهر اروپایی‌ها مقابل آمریکا در این راستا اعلام مخالفت کردند و بر حفظ برجام تأکید کردند ولی طی بیانیه‌ای همگی اعلام نگرانی از فعالیت‎‌های ایران کردند.

وی بیان داشت: تصویب تحریم‌های جدید علیه سپاه توسط آمریکا گرچه با حمایت گسترده مردم ایران برای مقابله با ترامپ رو به رو شد ولی آمریکا در پی این است که با گذشت مدتی این مسئله را به مردم القا کند که مشکلات کشور در روند اصلاح و بهبود قرار گرفته و تنها مشکل کشور فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به این شیوه حمایت مردمی را از سپاه جدا کند و راه تسط بر ایران و منطقه برایش باز شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موفقیت‌آمیز بودن تحرکاتی که منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد را ناشی از حمایت مردم از این حرکت و همکاری آنان در این راستا دانست و افزود: امام خمینی(ره) نیز با نهادن نام «انقلاب دوم» بر واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از جریان انقلابی و این واقعه حمایت کردند.

ضرغامی ادامه داد: همانگونه که افکار عمومی مواضع ضد آمریکایی را تقویت کرد و انقلاب را جلو برد برای تداوم حیات انقلاب و حفظ هویت ملی و دینی نیز به حمایت افکار عمومی احتیاج است.

وی افزود: با پررنگ‌تر شدن فضای مجازی در عصر کنونی فضای نظارتی عمومی بیشتر شده و این خوب است چرا که در این صورت مسؤولان متوجه می‌شوند که هر کاری می‌خواهند نمی‌توانند انجام دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: باید همواره به افکار عمومی توجه داشت چرا که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ افکار عمومی پاک، سالم و خارج از دسته‌بندی گروه‌ها شناخته شوند.

ضرغامی با اشاره به شکست برجام ابراز داشت: متن برجام آنقدر باز نوشته شده است که اروپاییان هر کجا بخواهند تخلفی انجام دهند این راه برایشان وجود دارد بدون اینکه تخلفی ثابت شود.

وی عنوان کرد: اخیرا دشمن با سوء استفاده از کورش که یکی از افتخارات ایران است سعی در بر هم زدن امنیت و انحراف افکار عمومی دارد؛ کورش از افتخارات ایران است، بنا بر شواهد تاریخی کوروش همان ذوالقرنین است که در قرآن از آن نام برده شده است، در طول سال عده زیادی به مقبره کورش سر می‌زنند و او را گرامی می‌دارند که این حرکت خوب و به جایی است ولی نباید به دشمن اجازه داد از این مسئله به عنوان عاملی برای سلب امنیت و بروز اختلاف در عرصه‌های دینی و ملی ما استفاده کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان داشت: دو قطبی برای کشور مضر است و رهبر معظم انقلاب از دسته دسته شدن مردم ناراضی هستند؛ در جریان آخرین انتخابات ریاست جمهوری هم رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از بروز دوقطبی بین مردم آقای احمدی‌نژاد را از ورود به عرصه انتخابات منع کردند چرا که با ورود ایشان نه تنها بین طیف مقابل و موافق ایشان بلکه در بین نیروهای حزب‌الهی نیز اختلاف ایجاد می‌شد.

ضرغامی ادامه داد: اگر افکار عمومی و مردم با جریان انقلاب همراه شود تحرکات دشمن همانگونه که تا کنون ضربه‌ای به ایران وارد نساخته است از این پس نیز ضربه‌ای وارد نمی‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان دانشگاه قم پیرامون فعال شدن پیام‌رسان‌های جدید اجتماعی عنوان کرد: پیام‌رسان‌های بومی که در داخل ساخته شده به زودی نقش محوری را در برطرف ساختن نیازهای مردم ایفا می‌کنند و امکان جهانی شدن این پیام‌رسان‌ها نیز وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/130

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد