Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا - مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به محورهای راهپیمایی اربعین وحدت و یکپارچگی مسلمانان را از جمله آن برشمرد، و گفت: تکریم نیروهای حشد الشعبی و تبریک به ملت و مرجعیت عراق به خاطر پیروزهای اخیر مهمترین محور فعالیت مبلغان اعزامی به این راهپیمایی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری عصر یکشنبه در همایش حوزه، اربعین و جاذبه های حسینی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم اظهار داشت: پیروزی های سال جاری مردم عراق بویژه پیروزی که با آزاد سازی کرکوک بدست آوردند، حقیقتا یک الهام و عنایت خاصه اهل بیت (ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای خودمختاری و استقلال کردستان عراق، اضافه کرد: تدارک بسیار فراوانی دیده شده بود، برای اینکه یک اسراییل دیگری در دنیای اسلام تعبیه شود، ولی با تدبیری که انجام شد و با نقش آفرینی بسیار موثری که دست اندرکاران امر داشتند تقریبا بدون هیچ گونه تلفاتی و با اوج ذلت این قضیه جمع شد که جای تجلیل و تقدیر دارد.
با وجود مخالفت های بین المللی ، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قوانین بین المللی ، همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق روز سوم مهرماه 96 در مناطقی از شمال عراق ( استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد، ولی در روز بیست و چهارم مهرماه نیروهای ارتش عراق کنترل شهر نفت خیز کرکوک مهمترین منطقه کردستان عراق را بدست گرفتند.
این مقام حوزوی گفت: به غیر از مواردی که مجبور شدیم از باب دفاع از جبهه مقاومت ورود پیدا کنیم، سیاست کلی نظام اسلامی در منطقه از بین بردن تنش ها و درگیر نشدن در جنگ ها و درگیری ها است.
حسینی کوهساری اذعان داشت: به طور حتم زیارت اربعین معجزه امام حسین (ع) در قرن معاصر است که می توان از او بهره های تمدنی گرفت، و لازمه این کار نیز این است که خود ما تمدنی فکر کنیم، تمدنی درس بخوانیم و مجاهدانه و خالصانه عمل نماییم.

** مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه نیز در این همایش با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی عظیم در دنیا برترین هایی را در بخش های متعدد دارد و توجه جهانیان را در چند سال گذشته به خود جلب کرده است.
حجت الاسلام محمد حسن زمانی با اشاره به پیام های 10 گانه راهپیمایی اربعین برای بشریت، افزود: استمرار و تداوم حیات عاشورا، سبک زندگی اسلامی، صلابت و مقاومت در برابر استکبار جهانی، برآورده شدن آرزوی امام راحل مبنی بر محو شدن و نابودی اسراییل غاصب، مبارزه با جریان های تکفیری، آمادگی برای جهاد و شهادت، مانور اقتدار نظام اسلامی و نزدیک شدن ظهور امام زمان (عج) از موارد این پیام ها محسوب می شود.
معاون حوزه های علمیه همچنین در بخشی از سخنان خود چهار عامل وهابیت، استکبار جهانی، ارتجاع عرب و تشیع لندی را از علل ایجاد و بقای جریان های سلفی تکفیری بویژه داعش عنوان کرد.
زمانی با اشاره به مطالبه ها و درخواست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه از طلبه های اعزامی به راهپیمایی اربعین افزود: ملبس بودن به لباس روحانیت در طول مدت برگزاری این راهپیمایی، اقدام به تعلیم معارف اسلامی در لابلای انجام راهپیمایی از آغاز تا پایان آن، الگو بودن برای خدمت به ضعیفان و تواضع و محبت، رعایت وحدت اسلامی و پیشگیری از جریان های تند سنی و شیعه، اقامه نماز جماعت اول وقت و تاکید بر وحدت شیعی از جمله این خواسته ها به شمار می رود.

** مدیر مرکز آموزش طلاب حوزه های علمیه نیز با اشاره به اقدام های صورت گرفته به منظور صدور گذرنامه و ویزا، بیمه و همچنین اسکان و محل پارکینگ مناسب برای روحانیان و کاروان های اعزامی آنها به راهپیمایی اربعین، افزود: طبق قانون طلبه هایی که معافیت تحصیلی دارند، باید با گذاشتن وثیقه نزد نیروی انتظامی از کشور خارج شوند.
حجت الاسلام محمود ملکدار با بیان اینکه خروج طلبه ها از کشور در طول سال با ضمانت مرکز حوزه های علمیه و بدون نیاز به وثیقه انجام می گیرد، افزود: برای راهپیمایی اربعین چون تعداد طلبه هایی که قصد خروج از کشور را دارند، زیاد است، طلاب دارای معافیت از تحصیل با مراجعه به سخا یا سامانه خدمات اینترنی مرکز خدمات حوزه های علمیه اقدام به دریافت یک کد رهگیری نموده ، که بعد از 48 ساعت بوسیله این کد خروج آنها از کشور در پلیس بعلاوه 10 و سازمان وظیفه عمومی ناجا ثبت، و امکان خروج پیدا می کنند، که تاکنون هزاران طلبه از این طریق مجوز شرکت در راهپیمایی اربعین را کسب کردند.
همایش حوزه، اربعین و جاذبه های حسینی به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با حضور جمعی از روحانیان و مبلغان اعزامی به راهپیمایی اربعین برگزار شد.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند