Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد -ایرنا- پارلمان منطقه کردستان عراق در حالی تشکیل جلسه داد تا نامه «مسعود بارزانی» رئیس این اقلیم را بررسی کند که حزب کُرد «تغییر» تاکید کرد، بارازنی تنها تلاش کرده است، عنوان منصب خود را تغییر دهد اما همچنان نفر اول باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پارلمان منطقه کردستان عراق امروز پس از چند بار تعویق، سرانجام تشکیل جلسه داد تا نامه مسعود بارزانی را که زمان ریاستش دو روز دیگر پایان می یابد، بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارلمان کردستان روز یکشنبه پس از گمانه زنی های بسیار از سوی رسانه ها برگزار شد و همانطور که ایرنا در گزارش تحلیلی شب گذشته آورده بود، مسعود بارزانی قصد کناره گیری از قدرت ندارد و تنها تلاش کرده است عنوان منصب خود را تغییر دهد اما همچنان نفر اول باقی بماند.
همین امر صبح امروز باعث اعتراض نمایندگان وابسته به حزب تغییر شد و باعث گردید نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی با آنها درگیر شوند.
در پی این امر نائب رییس پارلمان به عنوان رئیس جلسه دستور، یک ساعت تنفس داد تا اوضاع آرام شود.
حزب کرد «تغییر» در اعتراض خود تاکید کرده است که مسعود بارزانی می خواهد با عنوان دیگری در قدرت باقی بماند و شرط کرده است که پارلمان باید نیم ساعته طرح او را تصویب کند به همین دلیل نمایندگان عضو فراکسیون تغییر اعتراض کردند و جلسه به تعطیلی کشیده شد.
برخی منابع پیشتر به ایرنا گفته بودند مسعود بارزانی قصد دارد با توجه به پایان مهلت قانونی دوره اضافی ریاستش بر منطقه کردستان و اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد وی در برگزاری همه پرسی و نحوه تعامل با دولت مرکزی، بطور ظاهری از ریاست منطقه کناره گیری کند اما به عنوان فرمانده نیروهای مسلح در واقع تصمیم گیرنده اصلی باقی بماند.
تاکید بارزانی بر این که یک سرباز پیشمرگه باقی خواهند ماند، می تواند به معنای تمایل او به قرار گرفتن در منصب فرماندهی کل نیروهای مسلح منطقه کردستان عراق باشد.
مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز یکشنبه در نامه ای به پارلمان اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام تمایل نداشتن خود برای تمدید پست ریاست این منطقه خواهان عدم اصلاح قانون ریاست منطقه کردستان عراق و اقدامات قانونی برای جلوگیری از خلاء قانونی شد.
شبد**9329*9122*تنظیم کننده: ندا بهبودی** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد