Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار داشت: در کنکور سراسری امسال 150 داوطلب تبعه خارجی در خوزستان قبول شدند که تا آخر مهر 109 نفر از این تعداد در دانشگاه ها ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد دانشجوی خارجی که در دانشگاه ها ثبت نام کردند 88 نفر تبعه عراقی هستند که 41 نفر مرد و 47 نفر زن هستند و 15 نفر افغان (3 نفر مرد و 12 نفر زن) می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاوی بیان داشت: همچنین 3 نفر از این دانشجویان تبعه پاکستان (2 نفر مرد و یک نفر زن) هستند و 3 بانو هم بنگلادشی می باشند که امسال در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: ثبت نام ادامه دارد، چون برخی به دلیل یکسری کارهای مربوط به ثبت نام و تکمیل و تهیه مدارک مورد نیازخود هنوز ثبت نام نکرده اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در چند سال اخیر 450 دانش آموز تبعه خارجی از استان به دانشگاه ها راه یافتند.

حمید سیلاوی افزود: دانشجویانی که در مناطقی غیر از اهواز و گتوند در دانشگاه قبول شده اند چون امکان اقامت و تردد آن ها وجود ندارد با هماهنگی دانشگاه ها در این 2 شهرستان در دانشگاه ثبت نام می کنند تا تحصیل خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: شرایط ثبت نام دانش آموزان خارجی در کنکور همه ساله در دفترچه کنکور درج می شود و لازم است که دانش آموزان دقت کنند که در چه مناطق و دانشگاه و رشته هایی می توانند ثبت نام کنند.

سیلاوی اذعان داشت: در برخی رشته ها مثل انرژی هسته ای و هوافضا امکان ثبت نام دانشجویان خارجی وجود ندارد به همین منظور در موقع انتخاب رشته این داوطلبان باید دقت کنند.

وی بیان کرد: تا به امروز بیش از 118 دانشجوی عراقی و 14دانشجوی افغان و 3 دانشجوی پاکستانی از مراکز علمی ما دانش آموخته شدند که از این تعداد 55 نفر مرد و 80 نفر زن هستند.

انتهای پیام/گ

قبولی 150 تبعه خارجی مقیم خوزستان در آزمون سراسری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳