Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:07:10 GMT

جزئیات ارائه خدمات مرکز پزشکی حج به زائران

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۹۴۱۵

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح جزئیات ارائه خدمات مرکز پزشکی حج به زائران، به بیان توصیه‌هایی به بیماران کلیوی، قلبی و تنفسی پرداخت.

به گزارش مهر، سید علی مرعشی در سخنانی با اشاره به اینکه براساس سیاست ستاد مرکزی اربعین، مرکز پزشکی حج و زیارت در مسیرهای چهارگانه زمینی حضور دارند، اظهار کرد: همچنین بین راه نجف تا کربلا و سامرا در محل تجمع زائران تیم های پزشکی را مستقر کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در فاصله زمانی اربعین از پنج تا ۲۵ صفر ماه ارائه خدمت می کنیم، افزود: در این ایام نسبت به سال گذشته شاهد افزایش میزان حجم داروهای تامین شده و همچنین استقرار آمبولانس و سایر تجهیزات پزشکی هستیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال ۲۵ دستگاه آمبولانس در اربعین خدمات رسانی می کنند، گفت: برای انتقال بیماران احتمالی به داخل کشور نیز هشت اتوبوس آمبولانس پیش بینی شده است.

وی به فعالیت چهار مرکز درمانی شبانه روزی در کربلا و نجف اشاره و تصریح کرد: این چهار مرکز مقر خدمات درمانی اصلی محسوب می شوند ضمن اینکه در همه مکان هایی که زائران حضور دارند ازجمله صحن حضرت زهرا (س)، پارکینگ چهار طبقه، مقبره شهید حکیم، صورت العشرین، بیمارستان فرات و میثم تمار در کوفه و در کربلا نیز در صحن عقیله و باب قبله امام حسین(ع)  و همچنین بیمارستان سفیر و الحسین نیروهای تخصصی آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

مرعشی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین برای ارائه خدمات درمانی در زمان ثبت نام مبلغ ۵ هزار تومان درنظر گرفته شده است، ادامه داد: به همین منظور ارائه خدمات دیگر در عتبات به صورت عدم پرداخت وجه است.

 آگاهی کافی تیم درمانی از بیماری های تجمعات انبوه

وی در ادامه به استقرار نیروهای پزشکی و درمانی نیز اشاره کرد و یادآورشد: در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در عملیات اربعین اعم از پزشکان متخصص داخلی، قلب، زنان، جراحی، مغز و اعصاب و اطفال و ارتوپدی، پزشکان عمومی، پرستاران خانم و آقا، تکنسین های اورژانس، کارشناسان بهداشت و دارویی در مراکز درمانی حضور دارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مسیر تردد زائران نیز در ۹ موکب ارائه خدمت می شود، گفت: موقعیت این مراکز از طریق بروشور، تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی اطلاع رسانی شده و همچنین با استفاده از بالن هایی منقش به آرم هلال احمر در طول مسیر مشخص هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی کادر درمانی حاضر در این همایش تجربه چندین سفر زیارتی در اربعین، تاسوعا و عاشورا، حج، عرفه و سایر موارد را داشته و نسبت به بیماری های تجمعات انبوه آگاهی نسبتا خوبی دارند.

افراد با ریسک بالای بیماری تنفسی واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

مرعشی با بیان اینکه بسیاری از زائران بعد از بازگشت از این سفر تا مدت ها با مشکلات تنفسی دست به گربیان هستند، خاطرنشان کرد: اصولا واکسن برای عفونت های تنفسی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از آنفلوآنزا و عفونت های شدید تنفسی برای افراد با ریسک بالا توصیه به تزریق واکسن آنفلوآنزا می شود، تصریح کرد: برای افراد بالای ۶۵ سال، دارای ناراحتی قلبی پیشرفته و متوسط، ناراحتی تنفسی قدیمی، نارسایی تنفسی، آسم و افرادی که درمان بیماری سرطان داشته اند و همچنین کسانی که داروهایی برای سیستم ایمنی استفاده می کنند بهتر بوده واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیماری های تنفسی یکی از شایع ترین بیماری های است که در تجمعات انبوه ایجاد می شود، اظهار کرد: با توجه به کثرت جمعیت در این ایام و امکانات محدود بیمارستان ها در کربلا و نجف از بیماران دارای نارسایی کلیوی و دیالیزی درخواست می شود که سفر خود را به زمان خلوت تری موکول کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید