Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه عنوان جلسه ای بود که ساعت 21 یکشنبه شب با حضور استاندار، معاونان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، جلسه ای که در آن فرصت نشد همه مصوبات مرور شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلسه با تناقض آمار بین مسئولان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی شروع شد و این آغازی برای ابهام آمیز بودن مصوبات بود تا جایی که استاندار خواستار اعلام تعداد و مبالغ دقیق اختصاص یافته به مصوبات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه اعلام شد که در سفر 27 تیر ماه دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان کرمانشاه بود، 56 پروژه عمرانی با 13 هزار و 270 میلیارد ریال به تصویب رسید که به گفته مسئول پیگیری مصوبات استانداری تاکنون پنج هزار و 340 میلیارد ریال تخصیص یافته و هفت هزار و 930 میلیارد ریال تخصیص پیدا نکرده است.
در سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه همچنین 43 پروژه اقتصادی به تصویب رسید.
در این جلسه به دلیل مسلط نبودن برخی از مدیران به پروژه های دستگاه متبوع خود، مصوبات به صورت کلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که استاندار این نوع بررسی پروژه ها را تنها اتلاف وقت دانست و تاکید کرد که مصوبات باید به صورت دستگاهی و جداگانه و به صورت ریز و با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.
قرار بود در این جلسه درصد پیشرفت فیزیکی مجموع پروژه های عمرانی و اقتصادی اعلام شود که به دلیل به درازا کشیده شدن جلسه این آمارها اعلام نشد.
استاندار کرمانشاه در جمع بندی این جلسه، مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه را شامل پروژه های خوبی دانست که بر روی آن کار کارشناسی انجام شده و گفت: اجرای این مصوبات اکنون به مطالبه مردم تبدیل شده و آن را رصد می کنند.
هوشنگ بازوند، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست روند اجرای این مصوبات را با جدیت پیگیری کنند و اعتماد مردم را جلب نمایند.
او بر پیگیری ویژه پروژه های مربوط به این سفر تاکید کرد و گفت: جلسات پیگیری این مصوبات را از این به بعد به صورت دستگاهی برگزار می کنیم و هر دستگاه و سازمانی باید به صورت جداگانه گزارش کار بدهد.
وی آمادگی خود را برای مکاتبه و رایزنی با نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و سازمان ها برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری اعلام کرد و از مدیران نیز خواست به صورت مستمر از وزارتخانه ها پیگیر تامین اعتبار و بودجه پروژه ها باشند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تدوین بودجه سال 97 به زودی آغاز می شود، گفت: بخشی از تامین بودجه دستگاه ها از طریق پیگیری و رایزنی محقق می شود که مدیران باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دفتر رئیس جمهوری و وزارتخانه ها برای تخصیص بودجه بیشتری استفاده کنند.
بازوند خواستار تعیین تکلیف مصوباتی که ابهام دارند شد و گفت: این مصوبات را باید از طریق دفتر رئیس جمهوری تعیین تکلیف کنیم و ابهامات را رفع نماییم.
وی همچنین خواستار احصاء پروژه هایی که تا پایان سال به بهره برداری می رسد، شد و گفت: باید مشخص کنیم که روند پیشرفت هر پروژه چه میزان است.
وی تاکید کرد که یکسری از پروژه های مصوبات سفر رئیس جمهوری که ماهیت تولیدی و اقتصادی دارند را در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی منظور کنیم و در این قالب به بهره برداری برسانیم.
وی یادآور شد که بانک ها باید پاسخگوی پروژه های اقتصاد مقاومتی باشند و منابع مورد نیاز این پروژه ها را تامین کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در جلسه بررسی مصوبات سفر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان به مشکلات جدی بانک‌های لرستان در انجام کار و وظایف محوله به ویژه در خصوص منابع مالی و مصارف اشاره کرد و گفت: مدیریت اجرایی استان آمادگی لازم برای بررسی این مسائل و پیگیری رفع مشکلات حوزه بانک‌ها را دارد.

وی تاکیدکرد: بانک‌های استان باید مشکلات کشوری، استانی و کافی نبودن منابع و مصارف را اطلاع دهند تا مدیریت ارشد اجرایی استان این مسائل را پیگیری کند.

استاندار لرستان همچنین به برخی طرح‌های مصوب در سفر گذشته رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح‌ها مشکلاتی دارند که تعدادی از آنها به صورت تلفنی با مدیران کشوری پیگیری و برخی نیز در جلسه تعیین تکلیف شد.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه، معاونت‌های هماهنگی عمرانی و اقتصادی استانداری موظف شدند نامه‌ای دقیق و کارشناسی برای پیگیری مصوبات سفر تهیه کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: در تلاشیم با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی در ماه‌های پیش رو، درصد پیشرفت طرح‌ها ارتقا یابد و در صورت مساعدشدن شرایط، لرستان برای دور دوم سفر رئیس جمهور تا قبل از ماه محرم اعلام آمادگی کند.

آقای شفقت تاکیدکرد: گزارش مکتوب تمام طرح‌های اجرا شده، طرح‌های ناتمام و منابع تخصیص نیافته آماده و طرح‌های پیشنهادی دور دوم سفر نیز تدوین و ارائه شود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل ۱۷۰ طرح در استان در نظر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست