Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@18:20:45 GMT

واریز ۳۰ درصد درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۴۵۴۸

واریز ۳۰ درصد درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی

محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: اجرایی شدن تفکری به نام صندوق توسعه ملی برای سوق دادن منابع نفتی به سمت فعالیت‌های عمرانی بود.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دسته جمعی مسئولان کشور بر هزینه‌کرد منابع نفتی در امور جاری به جای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی و تولید است.

محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: اجرایی شدن تفکری به نام صندوق توسعه ملی برای سوق دادن منابع نفتی به سمت فعالیت‌های عمرانی بود، اما در عین حال شاهد چنین مسئله‌ای نیستیم؛ چرا که تحت عناوین مختلف به این منابع دست درازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: از نظر شکلی ۳۰ درصد منابع درآمد ناشی از فروش نفت باید به این صندوق واریز می‌شد که اگر  تحقق می‌یافت می‌توانست از وابستگی بودجه به نفت بکاهد و به جای هزینه‌کرد این منابع در بودجه های جاری در پروژه‌های اقتصادی و عمرانی سرمایه گذاری می‌شد، اما تلاش دسته جمعی مسئولان کشور بر هزینه‌کرد این منابع در امور جاری کشور است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به آثار منفی درآمدهای نفتی بر اقتصاد گفت: دو راه حل در ارتباط با استفاده از منابع نفتی وجود دارد اول اینکه اساسا نفت را در تامین منابع جاری مبنا قرار ندهیم و دوم اینکه تبدیل این منابع به ارزش افزوده بیشتر و سرمایه گذاری در منابع پتروشیمی یا صنایع پایین دستی را دنبال کنیم اما چون این سیاست را هیچ مسئولی دنبال و عمل نمی کند کشور با آثار سیاسی و اقتصادی منفی درآمدهای نفت روبرو می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی