Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از مدت‌ها پاسخ‌های سیاسی و رسانه‌ای نمایندگان تبریز در موضوعات ملی و استانی به یکدیگر، پزشکیان و بیگی دو نماینده اول تبریز بالاخره در دانشگاه تبریز قرار بود پای مناظره بنشینند که پزشکیان زیر میز مناظره زد و سالن را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، قریب به یک ماه قبل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در اقدامی برای روشنگری بیشتر، از نمایندگان منتقد و حامی دولت دعوت کرد که در زمینه‌های تخصصی به‌ویژه مسائل استانی و مرتبط با مردم تبریز و آذربایجان شرقی به صورت رو در رو مناظره کنند که در این میان دو منتخب اول تبریز، مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت و نائب رئیس اول مجلس و احمد علیرضابیگی دیگر نماینده تبریز و آخرین استاندار دولت نهم و دهم به این مناظره پاسخ مثبت دادند و برای ظهر امروز اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌طور که انتظارش می‌رفت، گروه حامی دولت برای اینکه دستاوردی در چنته نداشت با دست به دامن شدن سیاسیون به نماینده ولی فقیه در استان، از حجت الاسلام آل هاشم خواستند که برای کاهش تنش! در استان با ارسال پیامکی به طرفین مناظره، خواستار تجدید نظر در مناظره شوند که بنابه تاکید نماینده ولی فقیه در استان، این خواسته ارشادی بوده و هیچ اجباری در آن وجود نداشت.

حجت الاسلام آل هاشم هم در عین حال در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد که تاکیدی بر لغو مناظره نداشتم اما بنا به درخواست مسئولین استانی خواستم از بروز تنش جلوگیری کنم.

پزشکیان و هواداران این طیف نیز که این فرصت را یافتند، دست به کار شدند و با تاکید بر اینکه دستور و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان را پذیرفته‌اند، سالن مناظره را پس از دقایقی از آغاز مناظره ترک کردند که با اعتراض شدید دانشجویان همراه شد.

این در حالی است که پزشکیان و هوادارانشان نگفتند که چرا در مواردی که توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان به نفعشان نیست، چرا از این توصیه‌ها استقبال نمی‌کنند! تبعیت از ولایت و به‌تَبَع آن تبعیت از نماینده ولی فقیه در استان امر بسیار مبارکی است که این اقدام را باید به فال نیک گرفت ولی برخورد گزینشی و سیاسی با این موضوع جای تأمل دارد.

در ادامه گزارشی از روند برگزاری این مراسم که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد را با هم می‌خوانیم:

توضیحات بیگی در خصوص مناظره با پزشکیان

بیگی قبل از آغاز مناظره به رسانه‌ها گفت: وظیفه من مطالبه و سؤال از قوه مجریه است و وقتی آقای پزشکیان حاضرند به نمایندگی از دولت پاسخ دهند، خب پاسخ دهند.

وی در مورد پیام حجت الاسلام آل هاشم هم اظهار کرد: نماینده محترم ولی فقیه در استان پیامی به من در رابطه با «عدم» انجام مناظره نداده‌اند و دیشب با ایشان صحبت کردم و ایشان گفتند که دخالتی در این خصوص نمی‌کنم چراکه دخالت در شأن من نیست و آماده انجام مناظره هستم.

آغاز مناظره و سخنان بیگی و پزشکیان

بیگی در آغاز مناظره که با موضوع عملکرد دولت در حوزه راه و شهرسازی بود، با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور آقای آخوندی داشتیم، اظهارات آقای وزیر مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت تصریح کرد: ما وعده‌های ارائه شده را مورد مطالبه و پیگیری قرار دادیم و بعد هم متوجه شدیم که آقای وزیر صحبت خاصی برای ارائه کردن ندارند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه آن جلسه، آقای پزشکیان به عنوان ریش‌سفید نمایندگان مطالبی را عرض کرده و از دولت و وزیرش حمایت کرد افزود: من خطاب به آقای پزشکیان گفتم که منکر عملکرد شما نیستیم ولی اینجا باید به‌عنوان نمایندگان مردم باید مطالبات خود را از وزیر محترم انجام دهیم، ضمن اینکه خانم آقاپور نیز به حمایت از وزیر راه و دکتر پزشکیان درآمده و به من گفتند که یک راه شبستر را سیاه کرده و تحویل ما دادند.

وی با بیان اینکه در پاسخ‌های آخوندی تناقض دیدیم، گفت: برخلاف گفته‌های نوبخت که 126 درصد تخصیص اعتبار در این حوزه اتفاق افتاده، این مسئله با صحبت‌های وزیر مغایرت داشت و مورد اعتراض نمایندگان واقع گرفت.

وی یادآور شد: پروژه‌های تبریز بازرگان، راه سهند، راه اهر و قطار تبریز-میانه مطالبات ما بود، ولی معلوم شد وزیر حرف چندانی برای گفتن ندارد و وی برای تحقق وعده‌ها سال 97 را مطرح کرد.

پزشکیان هم در ابتدای سخنانش اعلام کرد: نمی‌خواهم مناظره را ادامه دهم چرا که امام جمعه محترم به من پیامک داده‌اند و به احترام ایشان جلسه را ادامه نخواهم داد.

وی با بیان اینکه ما در آن جلسه بحثی را انجام دادیم ولی قرار نیست اختلافات را به بیرون بکشانیم خاطرنشان کرد: در این کشور هر اتفاقی می‌افتد، مسئولیتش با ماست. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اگر ما اجازه ندهیم.

ترک سالن توسط پزشکیان

پزشکیان بعد از صحبت‌هایش، سالن محل برگزاری مناظره را ترک کرد که خروج وی از تالار وحدت اعتراض دانشجویان را در پی داشت و حامیان دو نماینده به بحث و جدل پرداختند.

بعد از ترک مناظره تالار وحدت دانشگاه تبریز توسط پزشکیان، فردی به نمایندگی از وی خارج از چارچوب و مقررات برنامه، روی سن رفت که دانشجویان با شعارهای اعتراضی گفتند: اگر حرفی برای زدن داشتید، چرا نماینده‌تان فرار کرد؟

بیگی: من و پزشکیان از سال‌های دور با هم رفیقیم

بیگی در واکنش به ترک سالن مناظره توسط نایب رئیس اول مجلس گفت: من و پزشکیان از سال‌های دور با هم رفیقیم و برادر شهید وی کنار من شهید شد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا جلسه را ترک کردند چراکه محل جلسه ما دانشگاه است و یک محیط علمی است.

تبدیل مناظره به سخنرانی/مسکن مهر محرک اقتصادی بزرگ در حوزه مسکن و اشتغال برای استان و کشور بود

نماینده مردم تبریز پس از تبدیل مناظره به سخنرانی، مطالب خود را در زمینه عملکرد دولت در حوزه راه و شهرسازی مطرح کرد و گفت: مسئله مسکن مهر در کشورمان یک قانون بود که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود ولی در دولت جدید مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار بافت فرسوده در شهرهای استان بازسازی شد که بیش از نیمی از آنها مورد افتتاح قرار گرفت خاطر نشان کرد: 2308 میلیارد برای بازسازی بافت‌های فرسوده هزینه شد که محرک اقتصادی بزرگی برای استان و کشور در حوزه مسکن و اشتغال بود.

چرا هواپیما را به چند برابر قیمت خریده اند؟

بیگی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص هواپیمای فلایت چکی که خریداری شد، اعلام کردم که یک هواپیما را به قیمت 3 میلیون یورو استعلام کرده و رفته‌اند از یک شرکت دیگر به قیمت 8 میلیون یورو خریداری کرده‌اند ابراز کرد: حتی شرکت قبلی نیز اعلام کرده بود که من از ایرانی‌ها متعجب هستم، چرا که هواپیما را به چند برابر قیمت خریده‌اند.

وی افزود: من به عنوان نماینده مجلس هر صحبتی انجام دهم، باید در مرجع قانونی پاسخگویش باشم، نمی‌شود هر حرفی زد. با ارائه مدرک سخنانم، آنها را به کمیته مربوطه ثابت کردم.

برجسته کردن حادثه قطار، از بی‌کفایتی، بی‌مبالاتی و بی‌توجهی دولت پرده برمی‌داشت

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه چطور شد یک شبه امضای استیضاح وزیر پس گرفته شده و حتی در پرداخت خون بهای آنان مشکل است، گفت: در مجلس هشتادوپنج امضا گرفتیم اما به دلیل لابی قوی وزرا که وجه‌المصالحه‌هایی دارند که عرف مجلس است و اتفاقاتی که افتاد و وزیر در کمیسیون حضور نداشت، این استیضاح منتفی شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو یادآور شد: حادثه قطار تبریز به مشهد به دلیل قصور و نقص ای تی سی بود که حتی آقایان در محضر رهبر گفته بودند با این فناوری اگر راننده هم فوت کند قطار سالم به مقصد می‌رسد، در بررسی فهمیدیم فروشنده و خریدار این سامانه یک نفر بوده است.

وی متذکر شد: قریب به چهار هزار بار خرابی این دستگاه گزارش شده بود اما چون برخی از مدیران طراز اول، خود دست‌اندرکار بودند زیر بار گزارشات نرفتند.

بیگی با اشاره به اینکه چگونه ما می‌گوییم مردم باهم تفاوت ندارند در حالی که بعد از حادثه پلاسکو آن همه واکنش و اقدام را شاهد بودیم ولی پس از حادثه قطار حتی عزای عمومی نیز اعلام نمی‌شود؟ افزود: چرا دو گروه از یک ملت این همه متفاوت‌اند؟ این برخورد دوگانه به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

نعمت زاده در دولت چه توفیقی داشت که اداره ستاد تبریز2018 را بر عهده گرفته؟!

وی با اشاره به اینکه در خصوص رویداد تبریز 2018 به عنوان نماینده مردم، از دولت مطالبه می‌کنیم ابراز داشت: اقداماتی صورت می‌گیرد ولی گاهی جنبه تشریفاتی و نمایشی دارد، آقای نعمت زاده هنگام حضور در دولت کاری از پیش نبردند، اکنون با ایجاد ستاد می‌خواهند چه کنند؟

بیگی خاطر نشان کرد: ما از ابزارهای خود در جهت سؤال از دولت استفاده می‌کنیم و در خصوص تبریز 2018 نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

6 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در آذربایجان شرقی ایجاد کردیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران مدیریت 6 ساله خود در استان، 6 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در آذربایجان شرقی ایجاد کردیم اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این ظرفیت از طریق سرمایه‌گذاری خارجی بود.

وی افزود: در زمان زلزله حساب مشترکی ایجاد شده بود. شش سال استاندار آذربایجان شرقی بودم و در پایان خدمتم، با رأی قاطع مردم به عنوان نماینده انتخاب شدم، اگر هر مورد مشکوکی در خصوص مدرک تحصیلی من یا هر موضوع دیگری وجود دارد، از طریق مراجع ذی‌ربط مربوطه پیگیری شود. اگر موردی در این خصوص وجود داشت، با این صراحت صحبت نمی‌کردم.

متاسفیم که آقای پزشکیان حاضر به روشنگری نشدند

بیگی در پایان تصریح کرد: در حضور آقای آخوندی حق من بود که از عملکرد خود دفاع کنم، آنچه که دیده می‌شود پروژه‌های بزرگی مثل بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در دوران مدیریت ما در استان بود. در این تریبون حاضر شدیم که نشان دهیم جرأت و توانایی دفاع از اظهارات و عملکرد خود را داریم و متاسفیم که آقای پزشکیان حاضر به روشنگری نشدند.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی