Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان گفت: ۵۹۶۷ پرونده تخلف در ۷ ماهه امسال در تعزیرات حکومتی استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بهرام براری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: هشتم آبان ماه مصادف است با بیست و سومین سال تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی، سازمانی که در اجرای ماده واحده اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 73 مجمع تشخیص مصلحت نظام تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراحل کودکی و نوجوانی این سازمان سپری شده است و این سازمان در شرایط ساختاری و صلاحیتی در وضعیت کامل قرار گرفته است به طوری که و روز به روز به عنوان سازمانی که در بحث نظام تثبیت و تنظیم بازار یک نقش حاکمیتی را ایفا می‌کند، راه ترقی و توسعه را در راستای روند خدمت بهتر به مردم در پیش گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در رابطه به صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: این سازمان به لحاظ ساختار اداری جزی از دولت جمهوری اسلامی و قوه مجریه است ولی از حیث ماهیت خدمت، خدمتی که این سازمان ارائه می‌دهد نوعی خدمت قضایی است.

وی بیان کرد: براساس قوانین و مقررات جاری به ویژه قوانین و مقرارت موضوعه سازمان، قانون تعریزات حکومتی مصوب 23 اسفند ماه سال 67 ، قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشت دارو و درمان مصوب 32 اسفند ماه سال 67، قانون نظام صنفی مصوب سال 88 و قانون قاچاق کالا و ارز نیز مصوب سال 92 است.

براری حوزه فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی را به سه بخش کالا و خدمات، رسیدگی به تخلفات دارویی و درمانی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تقسیم کرد و گفت: به تناسب سه حوزه و به حکم قوانین و مقررات جاری کشور ضابطینی تحت عنوان دستگاه‌های نظارتی تعریف شده است که وظیفه پیشگیری و نظارت را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: این دستگاه‌های نظارتی پرونده‌ها را جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی و واحدهای این نهاد در سراسر استان ارسال می‌کنند و به غیر از این دستگاه‌های نظارتی، شهروندان نیز می‌توانند برحسب مورد به عنوان شاکی خصوصی به ویژه در بحث تخلفات کالا وخدمات و بهداشت دارو و درمان تلقی شوند و شکایت خود را به واحدهای اداری مطرح رسیدگی ارائه دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال 96 پنج هزار و 967 پرونده تعزیرات حکومتی وارد شده است، اظهارداشت: در بخش کالا و خدمات قریب پنج هزار پرونده به شعب و ادارات شهرستان‌های ما وارد شد و مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفت.

وی افزود: این پرونده‌های وارد به تعزیرات حکومتی استان نسبت به سال قبل هفت درصد کاهش داشته است که این نشان از کاهش تخلفات و تقلیل کشفیات را دارد.

براری عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز در مجموع به 862 پرونده در حوزه مرکز استان و شهرستان‌های تابعه رسیدگی شد که این میزان پرونده وارده نیز در مقایسه با سال قبل 42 درصد افزایش یافته است که نشان از برخورد موثر دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات حکومتی را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز در هفت ماهه سال 96، 163 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: در حوزه بهداشت و درمان در مدت مذکور مراکزی که غیر مجاز در فعالیت‌های پزشکی دخل و تصرف کرده بودند و یا به صورت غیر مجاز یک مرکز پزشکی دایر کرده بودند پلمب و حکم در مورد آنها اجرا شد.

براری تصریح کرد: در هفت ماهه نخست امسال از نظر کمیت بیشترین قاچاق کالا مربوط به البسه و پوشاک و از نظر ارزش مربوط به برنج بوده که بیشترین ارزش در بحث پرونده‌های قاچاق را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: این روز را به عموم مردم، مسئولان نظام و همکارانم در دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو

شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی گفت : پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

طبق اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک