Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تخریب سخنان معاون وزیر امور خارجه ابراز تاسف کرد و گفت: دکترعراقچی همواره از منافع ملی کشورمان دفاع کرده و می کند، او سردار دیپلماسی و از نظر ما همچنان سردار سپاه است.

محمد جواد جمالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد تحریف سخنان عراقچی معاون وزیر امور خارجه از سوی برخی رسانه ها افزود: خوشبختانه در کشور ما مفاهمه ای ایجاد شده و همه به دنبال حفظ اتحاد و همدلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: همه مسوولان و مردم کشور ما بر این موضوع تاکید دارند که منافع ملی قابل مذاکره نیست و این موضوع همواره در موضع گیری های دکتر ظریف و دکترعراقچی کاملا مشهود بوده است و آنها بارها بیان کردند که در مورد امنیت ، موشکی و موضوعات دفاعی مذاکره نداشته و نداریم.
جمالی ادامه داد: داشتن موشک برای این است که دشمنان به کشور ما دست اندازی نکنند، ما موشک را برای ابعاد دفاعی و صلح و امنیت می خواهیم نه برای تجاوز.
وی تصریح کرد: دشمن علاوه بر فشار در حوزه های مختلف یکی از اهدافش این است که بین مسوولان و جناح های مختلف کشورمان اختلاف ایجاد کند و مانع از وحدتی که هم اکنون بین مسوولان ایجاد شده، شوند.
وی تاکید کرد: امروز مسوولان ما همه یکصدا از منافع ملی حمایت می کنند، البته ممکن است در این راستا کسانی نادانسته آب به آسیاب دشمن بریزند.
جمالی در مورد تحریف سخنان دکتر عراقچی گفت: دکتر عراقچی هیچ گاه چنین جمله ای را مطرح نکرده و نمی کند، ما همواره شاهد بودیم که ایشان از منافع ملی حمایت می کند، ایشان از چهره هایی است که در سپاه بوده و این مسائل را به خوبی درک می کند.
وی گفت: دکتر عراقچی هم در سپاه بوده و هم مرد دیپلماسی است، هیچ گاه چنین سخنانی را مطرح نمی کند و عده ای حرف های وی را تحریف کرده اند.
به گزارش ایرنا، دستگاه دیپلماسی ایران در ماه های اخیر با هجمه سنگین رسانه ها و اتاق فکر غرب روبرو است که قصد دارند از توان دفاعی و موشکی ایران بکاهند، در این شرایط برخی در داخل به این فشار دامن زدند تا جایی که بسیج دانشگاه تهران به دفاع از رییس ستاد پیگیری اجرای برجام آمد.
ماجرا از توییت یکی از اهالی رسانه های منتقد دولت شروع شد که نوشت: عراقچی- 3 آبان 96- مذاکره موشکی نکرده ایم اما در این مساله مشغول گپ زدن هستیم! مثلا دیروز با سفیر آلمان در این مورد گپ زدیم.
این مطلب را برخی دیگر به انگلیسی ترجمه و بازنشر کردند و همین شروع دومینوی تخریب بود.
یک عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران که در آن جلسه حضورداشته تحریف کنندگان را به رعایت تقوای رسانه ای دعوت کرد و نوشت: اخیرا مطلبی را تحت عنوان گپ موشکی در رسانه ها و به نقل از عراقچی منتشر می کنند که کذب محض است.
وی افزود: ماجرا از این قرار است که چهار شنبه مورخ 3 آبان ماه ، اعضایی محدود از بسیج دانشگاه تهران جهت پرسش و پاسخ دانشجویی جلسه ای با جناب عراقچی داشته اند. جناب عراقچی به دوستان گفتند که مذاکره ی موشکی در کار نخواهد بود. در پی این گفته ی جناب عراقچی یکی از برادران سوال کرد پس گفت و گو به چه معناست . عراقچی در پاسخ گفت ، ما مذاکره نخواهیم داشت و مذاکره به این معناست که چیزی بدهی و چیزی به دست آوری اما گفت و گو مسئله ی طبیعی است . گفت و گو یعنی برای سفیری و یا کشوری سوالی پیش می آید و ماهم پاسخ می دهیم و موضعمان را می گوییم . این مذاکره نیست و ما مذاکره مجدد نخواهیم کرد.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901077

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر