Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری استان در آذر 96، گفت: این همایش ملی با محوریت سمنان روزهای چهارم و پنجم آذر 96 در تهران با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، بهترین پاسخ به تهدیدهای استکبار علیه ایران است.

علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همایش ملی جلب سرمایه گذاری با محوریت استان سمنان، با حضور بیش از 80 بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی، در زمانی برگزار می شود که علاوه بر محدودیت های گذشته، بیشترین تهدیدها وسخنرانی های رئیس جمهوری و تصمیم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران رخ می دهد، ولی این همایش سرمایه گذاری، با وجود این تهدیدها با حضور سرمایه گذاران اروپایی همزمان شده است، یعنی جمهوری اسلامی شرایط و امنیتی دارد که با وجود این موج تهدیدها، همچنان برای کشورهای مهم اروپایی دارای اهمیت سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با تاکید بر اینکه قانون سرمایه گذاری کشور مطلوب و راهگشای مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی در ایران اسلامی است، یعنی هم امکان سودبردن و هم امکان بازگشت سرمایه در این قانون تضمین شده است، گفت: مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی آن هم پس از تحریم ها و به ویژه در دوره جدید تهدیدهای مسوولان آمریکا، برای جهان پیام ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: برگزاری این همایش می‌تواند نمایش این پیام برای جهانیان باشد که با وجود تحریم های گذشته و تهدیدهای فعلی استکبار از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در یک استان از ایران اسلامی بهترین زمینه مشارکت سرمایه گذاری کشورهای خارجی با چنین ترکیبی وجود دارد، و در مرحله دوم اینکه این اطمینان به تمام سرمایه گذاران داده می شود که قوانین ایران حافظ سرمایه آنهاست و از نزدیک نیز مشاهده می کنند در منطقه ای پرآشوب، کشوری که مخاطب مخاصمه های بزرگ آمریکا قرار دارد، می تواند این میزان از امنیت و قوانین حمایتی برای مشارکت اقتصادی برخوردار باشد.
جمعه ای یادآور شد: پس از برجام با وجود تهدیدهای استکبار و سخنرانی های ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا، شاهد سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی مانند انگستان و آلمان، در صنایع بالادستی ایران اسلامی بودیم که بهترین نشانه برای رغبت صنایع بزرگ دنیا برای بهره مندی از تولید در ایران و مشارکت اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: مباحثی برای جلب مشارکت سرمایه گذاری در همایش سرمایه گذاری استان سمنان پیش بینی و طراحی شده تا علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه گذاران خارجی نیز دعوت شوند که نشاندهنده جذاب بودن زمینه اقتصادی ایران برای مشارکت اقتصادی کشورهای بزرگ جهان است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان به بهترین امتیازهای ممکن برای بهره مندی در همایش سرمایه گذاری استان در آذر96 اشاره و بیان کرد: مدت ها تحریم استکبار، خواسته یا ناخواسته، مانع ورود فناوری های نوین صنعتی شده و فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید واحدهای صنعتی استان سمنان را به همراه داشته شده است که ورود سرمایه گذاران و نوسازی ماشین آلات و تجهیزشدن به دانش و فناوری روز، می تواند زمینه تولید بیشتر و اشتغالزایی بیشتر را در استان سمنان فراهم کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: ایران اسلامی از نظر موقعیت راهبردی جغرافیایی نیز برای کشورهای سرمایه گذار اهمیت ویژه ای دارد زیرا می تواند 400 تا 500 میلیون جمعیت منطقه را به عنوان بازار هدف تعیین کند، پس سرمایه گذاری در ایران برای بنگاه‌های اقتصادی کشورهای خارجی سودمند است.
وی به برخی از طرح های درنظر گرفته شده برای ارایه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همایش سرمایه گذاری آذر 96 اشاره کرد و یادآور شد: طرح هایی در صنایع شاخص و مطرح به منظور مشارکت سرمایه گذاران در زمینه خودروسازی، انرژی های پاک و صنایع وابسته به پتروشیمی در استان سمنان برای مشارکت اقتصادی سرمایه گذاران در این همایش فراهم شده است.
جمعه ای با اشاره به کمبود منابع آب در استان سمنان، گفت: در همایش سرمایه گذاری این استان در آذر، مساله آب نیز از مسایل قابل سرمایه گذاری است، در عین حالی که سمنان استان کم آبی است، مساله مدیریت آب می تواند درقالب طرح هایی قابل ارایه باشد، سرمایه گذاری برای استفاده از آب پسماند و بهره مندی بیشتر از نزولات آسمانی و آب موجود در همایش سرمایه گذاری پیش رو قابل طرح است.
وی گفت: طرح بزرگی که کلیت آن در کشور تایید شده یعنی طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان هم می تواند به عنوان یک طرح قابل سرمایه گذاری در همایش آذر 96 مطرح باشد، و نباید از مساله آب در این همایش غفلت شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، وجود بیشترین زمین های مستعد سرمایه گذاری و بدون معارض در استان سمنان را یکی از بهترین فرصت ها برای مشارکت اقتصادی در سمنان دانست و گفت: خیلی از استان ها ممکن است زمین مستعد داشته باشند ولی زمین بدون معارض در سمنان به صورت نامحدود وجود دارد و فقط برای بهره مندی از آنها باید سرمایه گذار جذب شود.
تاکنون 20 سرمایه گذار خارجی شامل بنگاه های اقتصادی از کشورهایی مانند انگلستان، سوئد و فرانسه و 60 سرمایه گذار داخلی برای حضور در همایش سرمایه گذاری سمنان در آذر امسال اعلام آمادگی کرده اند.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد

 جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی افزود: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشور‌های ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ ۴۰ شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است