Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@19:52:05 GMT

پدافند غیرعامل نیاز به فرهنگ‌سازی در مدارس دارد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۲۰۸۸

پدافند غیرعامل نیاز به فرهنگ‌سازی در مدارس دارد

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک گفت: یکی از اهداف پدافند غیر عامل فرهنگ سازی در تمام سطوح جامعه است که بستر این فرهنگ سازی مدارس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; امروز همزمان با روز ملی پدافند غیر عامل و هفته بسیج دانش آموزی، مانور پدافند غیر عامل در مدرسه علم و صنعت شهرستان قرچک به صورت تئوری و عملی برگزار شد

علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک در این مراسم اظهار داشت: موضوع پدافند غیرعامل قدمتی به اندازه زندگی بشر دارد و آدمی از زمانی که پای بر این کره خاکی نهاد سعی می کرد با این موضوع زندگی خود را از خطرات موجود مصون نگه دارد اماچگونگی دفاع کردن به عواملی مانند عقل و تدبیر آدمی برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینکه انسان بتواند قبل از بروز هرگونه خطری نحوه دفاع از خود را بیاموزد و بداند در هنگام خطراتی مانند جنگ های داخلی و خارجی و بحران هایی مانند زلزله چگونه از خطرات رهایی یابد.

جعفری بیان کرد: در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

وی به  آموزش پدافند غیر عامل در مدارس به عنوان پایه دفاعی اشاره کرد و گفت: آموزش پدافند غیر عامل در مدارس به دانش آموزان می تواند آینده یک نسل برای رویارویی با خطرات احتمالی  را تضمن کند و اگر در یک بحران مانند زلزله در شهری بزرگ مانند خورموج این موارد رعایت شود مطمئن باشید میزان خسارات جانی نیز بسیار کاهش می یابد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک در پایان خاطرنشان کرد: امروزه پدافند غیر عامل به ضروری ترین موضوع در زندگی مردم تبدیل شده است و اگر آموزش های وسیع و گسترده در سطح شهرها انجام نشود بیم آن می رود که مردم با نحوه نجات جان خود و همنوعانشان در برابر خطرات احتمالی به خوبی آشنا نیستند.

مهدی نیکبخت مدیرآموزش و پرورش قرچک در ادامه بیان کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها و مردم می‌توانند نقش موثری ایفا کنند تا باعث کاهش آسیب در هنگام بحران شوند.

مدیر آموزش و پرورش نیر از دانش‌آموزان خواست تا با موارد پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند و آنرا در مسائل کاری خود اجرایی کنند تا آسیبی از سوی دشمنان نبینند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود

جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار محسن ساسانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: با قاطعیت عرض می کنم که امروز هیچ عملیات نظامی قادر نیست در تمام کشور ما در یک لحظه سامانه سوخت‌رسانی ما را قطع کند، اما بحث حملات رایانه‌ای از مواردی است که باید از لحاظ پدافند غیرعامل بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

ساسانی تصریح کرد: فرمانده مقابله با شرایط اضطراری و بحران و فرماندهی عملیات در سطح استان، استاندار هر استان است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در بحث پدافند غیرعامل، توجیه و توضیح متقابل در خصوص سیاست‌ها و سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل است که این مهم برای آمادگی بیشتر در تمام سطح کشور، در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 749299

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز