Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین نمایشگاه تاسیسات خاورمیانه و شمال آفریقا در تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علاوه بر صنعتگران ، انبوه سازان و صاحبان صنایع کشور ، هیئت های تجاری - بازرگانی و سرمایه گذاری از دیگر کشورها از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی تهران بازدید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلالی رئیس برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی از 26 کشور صاحب صنعت از آسیا و اروپا حضور دارند ؛ گفت : در طول برگزاری نمایشگاه هیئت های تجاری مختلفی از عراق ، افغانستان ، تاجیکستان ،آلمان و ترکیه از نمایشگاه بازدید می کنند که امیدواریم به سرمایه گذاری و توسعه صادرات منجر شود چون رونق این صنعت به معنی رونق صنایع دیگر است.
مدیر بخش خاورمیانه و آسیای شرقی شرکت "ان دی" آلمان که در زمینه تولید انواع کمپرسورها و هواسازها فعالیت می کند نیز در گفتگو با ما اظهار کرد : شرکت های اروپایی خیلی به حضور در بازار ایران علاقه مندند چون ایران کشوری با نیروی جوان و تحصیلکرده است یعنی ایران به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند و برای سرمایه گذاری آماده است .
فیلیپ می افزاید : همچنین باتوجه به ظرفیت های علمی و فنی مناسب و تعدد کارخانه های صنعتی توانمند با قابلیت تولید بسیاری از محصولات مورد نیاز ، استراتژی ما و بسیاری از شرکت های اروپایی شریک شدن با شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری ، کار مشترک و تولید و عرضه محصول در بازارهای داخلی و خارجی است .
مدیر کارخانه تولید شیرآلات و اتصالات شبکه های سرمایشی و گرمایشی از ایتالیا هم می گوید : شرکت ما در اغلب کشورها کار می کند و بررسی های ما نشان می دهد بازار ایران به دنبال محصولات با کیفیت است ، تولید چنین محصولاتی به ماشین الات جدید نیاز دارد و اینجا هستیم تا با ایجاد شراکت با شرکت های ایرانی فناوری های روز را به ایران منتقل کنیم.
صنعت تأسیسات به عنوان صنعتی با سابقه 50 ساله در کشور نقشی حیاتی در صنایع راهبردی از جمله صنایع نیروگاهی ، نفت و گاز و پتروشیمی ، آب و فاضلاب ، ساختمان ، پزشکی ، نساجی ، غذایی و دارویی و صنعت دام و طیور دارد.
صنعت تاسیسات ایران از قدیمی ترین صنایع است که با بهره گیری از دانش آکادمیک و بیش از نیم قرن تجربه ، سهم عمده ای در تامین نیاز داخلی و بازارهای صادراتی منطقه و دیگر مناطق جهان دارد.
مدیر عامل شرکت تولیدکننده دیگ های بخار و فولادی و منابع تحت فشار هم می گوید : رکود صنعت ساخت و ساز بر فعالیت شرکت ما هم تاثیر داشته است و اکنون با ظرفیت 50 درصد کار می کنیم ، تولیدکنندگان مواد غذایی ، برج سازان و بیمارستان ها ، کارخانه های ذوب آهن و فولاد مشتریان عمده ما هستند و وقتی شرایط اقتصادی آنها دستخوش تغییر می شود روی فعالیت ما اثر می گذارد.
شهنام با بیان اینکه به فکر صادرات هستیم ولی در این مسیر با محدودیت هایی مواجهیم ، می افزاید : با توجه به توانمندی های داخلی در تولید تجهیزات حرارتی و نیز تعدد بنگاه های تولیدی و شکل گرفتن فضای رقابتی در این بخش ، از مسئولان انتظار داریم مانع از واگذاری این بازار به خارجی ها و واردات بی رویه این نوع تجهیزات به کشور شوند.
وی می گوید : تولیدکنندگان داخلی 50 درصد از بازار کشور را در اختیار دارند ولی با باز شدن درهای واردات ، کم کم سهم تولید کارخانه های فعال در این بخش هم متاثر از ورود تجهیزات خارجی کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت تولیدکننده مشعل و گرماسازها می گوید : بازار نسبتا خوبی داریم و صادرات ما به برخی از کشورهای منطقه انجام می شود ، باتوجه به توان شرکت های داخلی در تامین نیاز بازار و نظر به اینکه تولیدکنندگان متعددی در بازار فعالیت می کنند ، انتظار داریم از واردات این تجهیزات جلوگیری شود ، تولیدات ما امروز در بازارهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر کیفیت چیزی از تولیدات خارجی کم ندارد.
برنج چی می گوید : متاسفانه فرهنگ ایرانی به سمتی میل کرده است که فکر می کنند نشان تجاری خارجی روی کالا باشد آن کالا بهتر است درحالی که محصولاتمان را 3 سال ضمانت می کنیم و مصرف کنندگان می توانند با خیال آسوده از این تجهیزات استفاده کنند .
بازاریاب شرکت تولیدکننده تجهیزات گرمایشی و آبگرمکن با اشاره به چالش های تولید و صادرات می گوید : شرایط ما متاثر از رکود است و امیدواریم به تدریج این رکود کم شود چرا که با تولید و فروش ما در ارتباط است البته صادرات ما هم تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز و موضوعاتی چون مالیات قرار دارد.
تولیدکننده تهویه مطبوع می گوید : رکود در صنعت ساختمان سازی که یکی از اصلی ترین صنایع کشور است و نیز کمبود نقدینگی مشکلاتی را برای فعالان بخش های مختلف صنعت از جمله صنعت تهویه ایجاد کرده است ، امروزه بیشتر پروژه ها به صورت تهاتر انجام می شود و نقدینگی کم شده است و این موارد دست به دست هم می دهد که در گردش کار مشکلاتی ایجاد می شود.
پیام فتوحی می افزاید : تا قبل از دوره جدید امکان مذاکره با آلمانها نداشتیم ولی در سال های اخیر توانستیم ماشین آلات روز را وارد کنیم و امروز مدیر شرکت آلمانی طرف قرارداد هم در نمایشگاه حضور دارد.
وی می گوید : در حال حاضر حداکثر با 20 درصد ظرفیت کار می کنیم و 4 سال است که فقط داریم خودمان را حفظ می کنیم به امید اینکه رونقی ایجاد شود.
شایان مهر می افزاید : این نمایشگاه امسال کوچکتر شده و برخی از شرکت ها حضور پیدا نکرده اند که این وضع حاکی از آن است که این صنعت از تحرک و پویایی خوبی برخوردار نیست ، انتظار ما از دولت فراهم کردن بستر مناسبی برای رقابت آزاد و سالم است ، شفاف نبودن محیط کسب و کار و معاف بودن برخی از پرداخت مالیات می تواند به ما در عرصه رقابت ضربه بزند .
وی می گوید ؛ وضعیت مسکن و ساخت و ساز بر رونق این صنعت اثر دارد و رونق صنعت ساخت و ساز می تواند جان تازه ای به ما ببخشد و البته نسبت به آینده امیدواریم .
بسیاری از فعالان صنعتی در کنار موضوعاتی چون کمبود نقدینگی و بازارسازی برای عرضه محصولات تولیدی خود با مشکلاتی چون عدم شفافیت بازار مواجه اند ، همچنین اصلاح برخی قوانین و مقررات و تعرفه ها می تواند به روانسازی و توسعه تولید کمک کند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم می گوید : در دولت دوازدهم بحث صادرات و حمایت از صادرات غیر نفتی اولویت نخست است و وزیر جدید هم بر این موضوع تاکید دارد و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته ای تهیه و تدوین و ابلاغ شد و پیگیری می شود که اجرا شود .
رضا رحمانی می افزاید : کشورهای هدف شناسایی شدند ، رایزن های اقتصادی تقویت شدند و وزارت امورخارجه برای توسعه و تقویت صادرات معاونت اقتصادی ایجاد کرد و مجموعه ای از اقدامات برای این مهم وارد میدان شدند .
وی می گوید : هر تولیدی بدون بازار مصرف و فروش نمی تواند موفق شود و تولید بدون بازار مصرف به رکود تبدیل می شود ، مدیریت واردات هم کار دیگر ماست و هرجا کالایی ساخت داخل شده و به اندازه نیاز کشور تولید می شود ما تعرفه را به نفع بازار داخل تغییر داده ایم ؛ سال گذشته صدها ردیف تعرفه را به نفع تولید داخل تغییر دادیم .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت می افزاید : حمایت از تولید داخلی به عنوان یک اصل در دولت پذیرفته شده است ، ما حتی جاهایی ممنوعیت ایجاد کردیم و وزارت صنعت ، معدن و تجارت پرچمدار حمایت از تولید داخلی است و حتی یک واحد امسال به بهره برداری رسید و ما محصول آن واحد را حمایت کردیم و تعرفه را تغییر دادیم و اگر موردی وجود دارد به ما اطلاع دهند تا اصلاح کنیم.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی تهران امروز به کار خود پایان می دهد.
در این نمایشگاه در نوع خود بزرگترین نمایشگاه تاسیسات خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می شود، صد ها شرکت داخلی و خارجی ماشین آلات و دستگاه های غول پیکر، تجهیزات و نوین ترین تولیدات خود را به نمایش عموم گذاشتند.
در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات تهران؛ بیش از 400 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی از ایتالیا، چین، صربستان، کره جنوبی، آلمان، تایوان، ترکیه، تایلند، سوئد، فنلاند، دانمارک، ایرلند، سوئیس، کویت، ژاپن، انگلستان،آمریکا، هند، روسیه، نروژ،امارات،اسپانیا،هلند،یونان، بلژیک و لهستان حضور دارند.
این نمایشگاه شامل پنج بخش است :
1- تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی وسردخانه ای و تهویه شامل چیلر، سردخانه، برج خنک کننده و فن کویل
2- تولیدکنندگان تجهیزات گرمایشی شامل دیگ، مشعل، مشعل،رادیاتور و ...
3- تولید کنندگان تجهیزات تأسیسات شامل شیرآلات ، لوله و اتصالات،پمپ و فیلتر رسوب زداها و شیرهای برقی
4- تولیدکنندگان لوازم برقی و الکترونیکی شامل تابلو برق، لوازم و تجهیزات کنترل ایمنی و BMS
5 - تجهیزات جانبی و خدمات شامل عایق ها، مواد اولیه فلزی و غیر فلزی، انرژی های نو.
قرار است درمدت زمان برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات،چند هیئت تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری نیز از کشورهای مختلف در محل نمایشگاه حضور یابند و ضمن بازدید از غرفه ها و سالن های نمایشگاهی، با شرکت های داخلی وارد مذاکرات اقتصادی شوند.
در حاشیه این نمایشگاه که در 55 هزار مترمربع برپا شده است، چند همایش و نشست علمی آموزشی با همکاری تشکل های صنعت تاسیسات و با حضور استادان دانشگاه ها و اندیشمندان و مدیران شرکت ها و کارخانه ها برگزار خواهد شد.
آشنائی با جدیدترین تولیدات و پیشرفتهای این حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت کنندگان و متخصصان ، آشنایی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان با آخرین دستاوردهای عرضه شده در بخش سیستم های گرمایش و سرمایش، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های اشتغالزائی و بازاریابی و توسعه صادرات ؛ مهم ترین اهداف برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات است.
صنعت تأسیسات که در صنایع مختلف از جمله صنت نفت و پتروشیمی، نیروگاه ها، آب و فاضلاب، ساختمان، صنایع غذایی، پزشکی، نساجی و دام و طیور نقش حیاتی دارد از قدیمی ترین صنایع کشورمان محسوب می شود که با برخورداری از دانش آکادمیک و تجربه فعالان ، سابقه ای بیش از نیم قرن تولید برای مصرف داخلی و خارجی دارد.
صادرات به کشورهای همسایه و در مواردی صادرات به دیگر نقاط جهان از جمله اروپا نشان دهنده توان بالای تولیدی این صنعت در ایران است.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات امروز 6 آبان تا ساعت 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.
گزارش:رضا نصیری

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ٬ هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024 با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024» (اتوکِینای چین 2024) از 6  تا 15 اردیبهشت 1403 در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ ها (6 تا 9 اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می شود که فضایی به وسعت کل 230,000 متر مربع را پوشش خواهد داد.
 
در این نمایشگاه 117 مدل خودرو توسط 30 شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی های نو و با عرضه 278 خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  
 
چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برندهای شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند. 
 
در ادامه این مطلب گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم را از اولین روز نمایشگاه خودروی پکن مشاهده کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس