Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مصطفی ملکی صادقی، از آمادگی راهداری استان لرستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: اداره کل راهداری استان همانند سنوات گذشته اقدامات خود را در راستای جابه‌جایی زائران اربعین از حدود دو ماه گذشته آغاز کرده و در سومین جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ونقل استان مصوب شد لکه‌گیری، خط‌کشی، شست‌وشو تابلو، لایروبی آبراهه‌ها، آشکارسازی گاردریل و رفع افتادگی شانه راه در محور‌های منتهی به کوهدشت، زانوگه، پل سیمره و آزادراه خرم‌آباد- پل زال و مسیر تردد زائران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین مقرر شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آمادگی کامل در راستای اتوبوس جایگزین داشته باشد تا در صورت نیاز مسافران داخلی و خارج از کشور از اتوبوس‌های جایگزین استفاده شود و بنا شد اتوبوس‌های درون‌شهری نیز آمادگی لازم را ازنظر تنظیف و بحث بیمه سرنشین داشته باشند تا در صورت نیاز به‌کارگیری شوند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان اینکه بحث جابه‌جایی زائران اربعین در استان، تنها از مرز مهران انجام می‌شود عنوان کرد: از پنجم تا هفتم آبان ماه هزار و ۵۲۷ زائر لرستانی توسط ۴۵ دستگاه اتوبوس جابه‌جاشده است.

وی بیان کرد: تعداد اتوبوس‌هایی که در ایام اربعین زائران را جابه‌جا می‌کنند ۲۲ درصد افزایش‌یافته، سال گذشته ۱۹۹ دستگاه اتوبوس فعال بوده که امسال ۲۴۳ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی در راستای جابه‌جایی مسافران اربعین نداریم.

ملکی صادقی تصریح کرد: در بحث حمل‌ونقل اقلام موردنیاز موکب‌های مردمی در نجف و کربلا، صنف رانندگان پای‌کار آمدند تا به‌صورت رایگان تمام اقلام استان را جابه‌جا کنند؛ ۳۲ دستگاه کامیون برای حمل کالا به دو موکب نجف و کربلا نیاز بوده که ۱۵ دستگاه سهمیه شهرستان خرم‌آباد است و طی دو روز گذشته حدود ۱۶ کامیون اعزام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز برای تأمین اقلام داخل کشور در مرز مهران آمادگی کامل داریم تا با هماهنگی صنف شرکت‌ها، اقلام خوراکی توسط خودرو‌های یخچال دار، تریلر و کامیون به مرز مهران ارسال شود که پیش‌بینی می‌شود ۱۲ تا ۱۵ دستگاه نیز در این زمینه خدمات‌رسانی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از نیرو‌های اداره راهداری استان نیز در ایام اربعین حسینی به‌صورت شیفتی از ۱۵ تا ۲۵ آبان ماه بدون وقفه در مرز مهران مستقر و پاسخگوی نیاز‌های زائران هم استانی هستند و در ایام تعطیل نیز نیرو‌ها در اداره حضور دارند تا در موارد اضطراری اقدامات لازم انجام شود.

وی از خدمات‌رسانی امداد خودرو در این ایام خبر داد و گفت: امداد خودرو‌های استان با اعلام ۵۰ درصد تخفیف درراه‌های مواصلاتی استان ایلام منتهی به مهران حضور دارند و در حال حاضر ۶ جرثقیل یدک‌کش و دو دستگاه پژو ۲۰۶ با مکانیک سیار مستقرشده و در موارد نیاز به‌صورت رایگان نیز ورود می‌کنند.

ملکی صادقی در بحث افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل در ایام اربعین گفت: با توجه به دستورالعمل رقابتی فعالیت‌های اقتصادی مانند حمل‌ونقل، هتل داری و... به حمل‌ونقل جاده‌ای این اجازه داده‌شده تا در ایام اربعین با توجه به اینکه اتوبوس‌ها یک‌طرف خالی تردد می‌کنند تا صد درصد قیمت بلیط اتوبوس افزایش یابد، ولی در استان لرستان تاکنون افزایش قیمت بلیط نداشته‌ایم.

انتهای پیام/د

جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در لرستان توسط ۲۴۳ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به حمل روزانه ۶۱ هزار تن گندم در استان گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون، ۲۸۶ هزار تن گندم در استان جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان فواد غزیعلی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان خوزستان و هماهنگی‌های درون‌استانی انجام شده با محوریت استانداری خوزستان از ابتدای اردیبهشت تاکنون، حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در سطح استان جابه‌جا شده است.

وی افزود: این میزان جابه‌جایی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته و به طور میانگین روزانه ۶۱ هزار تن گندم در حال انتقال به مراکز سیلوها و سایر نقاط کشور است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: با توجه حساسیت موجود یک فرخوان به مالکان و رانندگان سراسر کشور داده شد که با حضور و فعالیت آن‌ها رشد قابل توجهی در تعداد رانندگان حمل‌ونقل گندم داریم، با این حال همچنان انتظار داریم رانندگان بیشتری فعالیت داشته باشند.

کد خبر 749377

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود