Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@16:23:20 GMT

لحظات فراموش نشدنی اعجوبه فوتبال جهان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۶۷۲۴

رویداد۲۴-به مناسبت تولد 57 سالگی مارادونا، او خاطره انگیزترین لحظاتی که در جام جهانی خلق کرده را مرور کرده است.، آنچه با مرور دوران دیگو مارادونا می دانیم این است که داستان و اتفاقات شگفت انگیزی در دوران باشکوه او رخ داده است.


مارادونا ابراز خوشحالی فراوانی در مصاحبه با سایت فیفا در مورد انتخاب 5 تا از بهترین لحظات خلق شده توسط او در جام های جهانی داشت و طی این یک ساعت مصاحبه مباحث فراوانی از جمله اولین گل او در رقابت های جام جهانی، اولین و تنها کارت قرمز مارادونا، گل قرن و تکه هایی دیگر از سحر و جادوی مارادونا در بزرگترین تورنمت فوتبال مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه 5 لحظه زیبای خلق شده توسط ال دیاز را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

18 ژوئن 1982
آرژانتین 4-1 مجارستان؛ اولین گل مارادونا در جام جهانی

مارادونا در خصوص این گل می گوید: "من تنها می خواستم توپ را وارد دروازه کنم و نه هیچ چیز دیگر. ما اولین بازی خود را در جام جهانی مقابل بلژیک باخته بودیم و نمی خواستیم این اتفاق تکرار شود.


من در جام جهانی زیر 20 ساله ها نیز گل هایی را به ثمر رسانده بودم ولی نمی توانم آن را با احساساتی که در جام جهانی برایم حاصل شد مقایسه کنم.

گلزنی در جام جهانی مثل آن بود که مادرم می آید و به من صبحانه را در رختخواب می دهد؛ این احساس خوشبختی خالص است درست مانند زمانی که مادر خود را بوسیده اید. در آن لحظه اتفاقات زیادی از ذهن شما گذر می کند."

آرژانتین 1-3 برزیل؛
یک کارت قرمز برای ضربه زدن به باتیستا

ال دیاز در خصوص این اتفاق گفت: "سالها بعد من در رابطه با آن اتفاق با باتیستا صحبت کردم و شرح صحبتمان را به فالکائو نیز گفتم. زمانی که برزیل 1-3 از ما پیش افتاد آنها شروع به تمسخر ما و به سخره گرفتن جریان بازی کردند که برای من قابل قبول نبود."
 


البته باتیستا در پاسخ گفت: "نه دیگو این تنها فوتبالی بود که برآیند کشور ماست اما اگر آرژانتین نیز با 3 گل از برزیل پیش می افتاد و من شروع به آواز خواندن و فریاد ole ole سر دادن می کردم قطعا آنها نیز جوش می آوردند."

اگر کمی غیرت در رگ های شما باشد در این شرایط به قصد بازیکن حریف را مورد هجوم قرار می دهید تا اخراج شوید اما قبول دارم؛ من بازیکن مناسبی را برای تنبیه کردن انتخاب نکردم!

22 ژوئن 1986
آرژانتین 2-1 انگلستان: گل قرن

مارادونا در توصیف یکی از مهم ترین لحظات تاریخ جام های جهانی اینگونه می گوید: "من دیگر گلی اینگونه به ثمر نرساندم. البته من در موقعیت های دشوار باز هم گلزنی کرده بودم اما خب این گل در جام جهانی به ثمر رسید.


زدن چنین گلی و دریبل زدن همه بازیکنان از جمله پیتر شیلتون رویایی است که همه کودکان در سر دارند. هنوز هم نمی دانم چگونه این گل به ثمر رسید و شاید ارواح و فرشتگان بودند که به زمین آمده و توپ را به سمت دروازه انگلیس می بردند.

من هرگز از تماشای آن گل خسته نمی شوم، همانطور که مادر من هر وقت که تلویزیون تماشا می کرد، به من می گفت. بیا، مادر تا دوباره این گل را تماشا کنیم! و او می گفت که تماشای گل پسرش باعث شد او احساس آرامش کند. شما اگر می خواهید بروید مختارید اما من باز هم می خواهم این گل را تماشا کنم!"

آرژانتین 1-0 برزیل: پاس جادویی برای کلودیو کانیگیا

مارادونا در خصوص تک گل کانیگیا با پاس او که در جام 90 باعث حذف برزیل شد اینگونه می گوید: "برزیلی ها آلمائو را به خاطر این صحنه سرزنش می کنند اما من خیلی سریع از او گذشتم و هنگامی که دونگا می خواست به من نزدیک شود با آرنج خودم اجازه ندادم تا مانع حرکتم شود پس این گل تقصیر دونگا بود نه آلمائو.
 

وقتی کانیگیا گل را به ثمر رساند، از خدا، مادرم، و همه مقدسات در جهان تشکر کردم. او بعد از به ثمر رساندن گل جشن ساده ای برگزار کرده و تنها مشت خود را به علامت گلزنی بلند کرد اما من بعد از بازی به او گفتم آیا می دانی چه کاری انجام داده ای؟ او در پاسخ گفت بله می دانم. دروازه برزیل را باز کرده ام و من پاسخ دادم خیر! تو یک استادیوم را وادار به سکوت کردی.

زمانی که به رختکن برگشتیم به احترام برزیلی ها پیراهن کارکا را به یادگار گرفتم اما احساس می کردم ما سرقت بزرگی از آنها داشته ایم زیرا حقیقتا سلسائو لایق صعود به جمع 4 تیم بود. در تمام جریان بازی آنها بر میدان حاکم بودند اما در نهایت ما صعود کردیم و به همین دلیل فوتبال زیباترین ورزش دنیاست."

3 ژوئیه 1990
ایتالیا 1-1 آرژانتین (آرژانتین 4-3 در ضربات پنالتی پیروز شد)؛ باز کردن دروازه والتر زنگا

مارادونا در خصوص این دیدار گفت: "احساس عجیبی داشتم زیرا وقتی بازی به پنالتی کشید ایتالیایی ها به ما گفتند ما باید برنده این دیدار باشیم.

دی آگوستینی و زنگا به من گفتند تساوی نتیجه عادلانه ای نبود اما در بازی های اینچنینی نمی توان تیمی را لایق تر از دیگری دانست؛ آنها نظر خودشان را داشتند و من هم عقیده خودم را.
 

من در دیدار برابر یوگسلاوی نیز یک پنالتی از دست داده بودم و وقتی که برای زدن پنالتی به سمت محوطه رفتم به خودم گفتم اگر این پنالتی را نیز از دست بدهی خیلی خرفت هستی!

به خودم گفتم نمی توانم به کسانی که دوستشان دارم مانند پدرم، مادرم، برادرانم و مردم آرژانتین خیانت کنم. پس به سمت توپ رفتم و دروازه زنگا را باز کردم و با ضربه من بود که ایتالیا حذف شد." 
 


 

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی کار و کارگر

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند.سالهاست در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران روز اول ماه مه را با نام "روز کارگر" گرامی می‌دارند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • روز جهانی کار و کارگر
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت