Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:02:06 GMT

قصه بورسیه ها ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۷۵۷۵

قصه بورسیه ها ادامه دارد

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قصه بورسیه ها با وجود اینکه تعیین و تکلیف شده و تمام شده اند همچنان هنوز ادامه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد فرهادی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم معرفی وزیر علوم و تکریم وزیر علوم سابق و سرپرست وزارت علوم گفت: خوشحالیم که وزارت علوم تعیین و تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زمانی که من تصدی وزارت علوم را قبول کردم در ابتدا با چالش هایی مواجه بودم و یک نوع بی ثباتی وجود د اشت. ۶۴ دانشگاه رئیس نداشت و با سرپرست اداره می شد که این دانشگاه ها از دانشگاه تراز اول و برتر گرفته تا دانشگاه های جدیدالتاسیس. یکی از اقداماتی که صورت گرفت این بود که این دانشگاه ها ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: از مسائل دیگر دوره قبل قصه بورسیه ها بود، که هنوز هم متاسفانه جریان دارد. با اینکه واقعا پرونده آنها بسته شده است.

فرهادی افزود: دانشگاه ها بدهی داشتند و بودجه دانشگاه ها در سال ۹۰ و ۹۱، ۶۸ تا ۷۲ درصد تخصیص داده شده بود و دانشگاه ها با بدهی بالایی مواجه بودند.

وزیر سابق علوم اضافه کرد خوشبختانه در این دولت دانشگاه ها از حمایت و توجه بیشتری بهره مند شدند و مشکلات آنها تا اندازه ای حل شد و بدهی ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیاردی آنها به شهرداری ها پرداخت شد و ثبات بهتری پیدا کردند.

فرهادی تاکید کرد: وزارت علوم ماموریت مشخص و حساسی دارد و من در این دوران بود که با دکتر غلامی آشنا شدم و دانشگاه ایشان نیز دانشگاه خوب و پیشرویی است و از دانشگاه های تراز نوین هستند.

وی در ادامه گزارشی از رشد علمی در دوران وزارت خود ارائه داد و گفت: شتاب علمی در دوره ما شدت گرفت به طوری که در سال ۲۰۱۳ رتبه با ۲۵ بود ولی اکنون به رتبه اول دست یافتیم. درصد مقالات ما در سطح یک درصد مقالات دنیا سه برابر شد و رتبه علمی ایران در جهان ارتقا چهار پله ای پیدا کرد. پارک های علم و فناوری از ۳۲ پارک به ۴۳ پارک افزایش یافت قرارددادهای تحقیقاتی با دیگر دستگاه ها افزایش یافت. آمایش آموزش عالی از طرح هایی بود که پیگیری شد و دکتر غلامی باید به جد آن را دنبال کند.

وزیر سابق علوم اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۰۰ واحد آموزش عالی داریم. که خیلی از آنها واقعا مورد نیاز نیست که با توجه به طرح آمایش عالی باید ساماندهی شوند.

فرهادی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار نشریه جدید مجوز گرفت، تعداد انجمن های علمی دانشجویی افزایش یافت ۶۳ بنیاد حامی علم و فناوری شکل گرفت و در دوره ما تمرکز زدایی انجام شده و بیشتر ماموریت ها به دانشگاه ها محول شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، روز گذشته در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیسی به عنوان عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی شد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همچنین در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901914

دیگر خبرها

  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!