Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:36:12 GMT

تنها زمین چمن تفرش تشنه تدبیر مسئولان است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۹۹۰۲

تنها زمین چمن تفرش تشنه تدبیر مسئولان است

با وجود احداث تنها زمین چمن طبیعی تفرش از ۱۴ سال قبل تاکنون، این زیرساخت ورزشی نتوانسته هنوز نیاز علاقه‌مندان به رشته فوتبال را در تفرش تامین کند و به ناچار در زمین‌های خاکی پا به توپ می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، توسعه زیرساخت‌های ورزشی به منظور دستیابی به پیشرفت تیم‌های ورزشی در شهرها نقش بسیار مهمی دارد از این‌رو می‌بایست زیرساخت‌ها همگام با تعدد رشته‌ها و تیم‌های ورزشی گسترش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان تفرش تا رسیدن به حد استاندارد فاصله بسیاری دارد. زیرساخت‌هایی که باید در بخش‌های مختلف از جمله ساخت سالن‌های ورزشی، زمین چمن و استخر مورد توجه قرار گیرد.(استخر تفرش نیازمند بهسازی مجدد)

زمین استاندارد فوتبال با پوشش چمن طبیعی یا مصنوعی یکی از این زیرساخت‌ها در بخش ورزش شهرستان است که با وجود احداث زمین چمن طبیعی از ۱۴ سال قبل تاکنون این زیرساخت ورزشی نتوانسته هنوز نیاز علاقه‌مندان به رشته فوتبال را در تفرش تامین کند و به ناچار در زمین‌های خاکی پا به توپ می‌شوند.

شاید آن روز که روبان این زمین چمن از سوی مسئولان حوزه ورزش قیچی شد ورزشکاران تفرشی تصور می‌کردند رؤیاهایشان به حقیقت پیوسته است و دیری نخواهد گذشت که استعدادهای بسیاری در رشته ورزشی فوتبال از این شهرستان کوچک، چهره خواهند شد. 

 اما از ۴ سال گذشته بود که فعالیت و خدمات‌رسانی این زمین چمن طبیعی به دلیل مشکلات متعدد تقریبا به صفر رسید و امروز در گذر از این زمین چمن ۵ هزار مترمربعی چیزی جزء آه و حسرت بر دل ورزشکاران نمانده است.

در سال‌ها اخیر چمن این زمین به شکل کامل از بین رفته و برای احیای آن از سوی کارشناسان و مسئولان امر پیشنهاد حفر چاه آب داده شده است.

اگرچه راهکارهای دیگری نظیر ایجاد زمین چمن مصنوعی برای احیای مجدد این زمین وجود دارد، اما نبود اعتبارات برای این امر مسئولان حوزه ورزش از آن صرفه نظر کرده‌اند و به دنبال حفر چاه برای آبیاری این زمین چمن هستند.

محسن پارسا رئیس اداره منابع آب شهرستان تفرش در گفتگو با ندای تفرش، درباره حفر چاه آب در فاصله ۲۰۰ متری برای احیای این زمین چمن طبیعی، که زمزمه آن در سال‌های اخیر به گوش می‌رسید، گفت: در بازدیدهای میدانی کارشناسان اداره منابع آب و موقعیت جغرافیایی زمین و وجود منابع آبی مجاور، امکان حفر چاه در نقطه پیشنهادی از سوی اداره ورزش وجود ندارد.

پارسا اظهار کرد: ضمن اینکه تمام منطقه زمین چمن در حریم رشته قنات کهریز قرار گرفته است از سویی دیگر از نظر پتانسیل آبی این منطقه ضعیف بوده و برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی مشکلات و معضلاتی را به همراه خواهد داشت؛ از این‌رو حفر چاه امکان پذیر نیست.

وی از مسئولان خواست تا به دنبال راهکار دیگری برای احیای زمین چمن باشند و افزود: پیشنهاد ما این است که در صورت امکان اداره ورزش و جوانان زمین دیگری را خارج از محدوده حریم قنوات، با نظر کارشناسان منابع آب خریداری کند و با حفر چاه، آب برداشت شده از چاه را برای آبیاری به این زمین چمن انتقال دهد. یا اینکه از آب شرب شهری یا پساب فاضلاب برای این امر بهره گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو: تشنه قهرمانی در اروپاییم!

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن، در آستانه بازی رفت با رم در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا به سوالات خبرنگاران در نشست خبری پاسخ داد. این مربی اسپانیایی کمی پس از فرود هواپیمای تیمش در رم به سالن کنفرانس خبری رفت تا در مورد بازی حساس فردا صحبت کند.

ژابی آلونسو گفت:"ما می‌دانیم با چه تیمی بازی می‌کنیم. رم با یک مربی جدید کیفیت فوق العاده‌ای دارد، آن‌ها کمی سبک خود را تغییر داده‌اند اما ما برای یک نیمه نهایی دشوار آماده‌‌ایم. آن‌ها در دوره‌های قبل مسابقات نشان دادند که بسیار خوب هستند، سطح بالایی دارند و امسال سفری عالی در اروپا داشته‌اند."

هدف رسیدن به فینال؟

برای اینکه بتوانیم دوباره اینجا باشیم از ابتدای رقابت‌های می‌خواستیم از فصل گذشته درس بگیریم، سال گذشته نرفتن به فینال دردناک بود و این درد را تا حدی نگه داشتیم که آن را به قدرت تبدیل کنیم.

تغییرات رم؟

رم خیلی تغییر کرده، آن‌ها سبک بازی خود را تغییر داده‌اند، فردا ما واقعا انتظار یک بازی فشرده را خواهیم داشت. ما فهمیدیم که سال گذشته یک فرصت منحصر به فرد داشتیم، پیشرفت تیم عالی بود. ما آماده بودیم که رم را شکست دهیم تا به فینال برسیم. تشنه این جام هستیم، فقط می‌توانیم از سال گذشته درس بگیریم، ببینیم چطور پیش می‌رود. فردا چالش بزرگی داریم اما هیچ ربطی به سال گذشته ندارد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • ژابی آلونسو: تشنه قهرمانی در اروپاییم!
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟