Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، علی حیدری معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص وضعیت سلامت زائران ایرانی در مرزهای عراق با شدت گرفتن ریزگرد ها اظهار داشت:روز گذشته در آسمان  شهر های کربلا، بغداد و نجف، غبار و گرد و خاک شدید حاکم بود .

وی افزود: خوشبختانه از اواخر روز گذشته و امروز از غلظت گرد و خاک کم شده و از صبح امروز تمامی پرواز ها به مقصد نجف و کربلا از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت با توصیه به زائران مبنی بر خودداری  از پیاده روی در هوای غبار آلود ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوا در مرزها و کشور عراق به زائران توصیه می شود در زمانی که گرد و غبار شدت می گیرد از پیاده روی خودداری کنند و در اماکن مسقف و موکب ها اقدام به استراحت کنند، زیرا  گرد و خاک در زمان پیاده روی باعث ایجاد عوارض شدید ریوی و آسم در زائران می شود.

حیدری با بیان اینکه استفاده از ماسک در شرایط شدت گرفتن گرد و خاک نمی تواند چندان موثر باشد، ادامه داد:عمر ماسک ها محدود است و باید بعد از چند ساعت استفاده، تعویض شوند که به دلیل تعداد زیاد زائران در مرزها، امکان توزیع این حجم از ماسک وجود ندارد.

وی افزود:قرار بود مرکز درمانی هلال احمر از روز 10 آبان کار خود را در مرزها شروع کند اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی مراکز امداد هلال احمر از روز 9 آبان شروع به فعالیت کرده اند.

معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به مراجعه 2 هزار زائر به پایگاه هلال احمر مستقر در هتل نبأ نجف در روز گذشته بیان کرد:هلال احمر 31 پایگاه در مرز ها و کشور عراق مستقر کرده است که بسیار شلوغ هستند.

حیدری گفت: در هر مرکز پزشکی هلال احمر 3تا 5 پزشک مستقر شده است تا از صف زائران در پایگاه های پزشکی کاسته شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد