Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران اربعین برای سفر به عتبات عالیات باید از مرز رسمی خسروی تردد کنند و این مرز رسمی نزدیکترین مسیر کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست.
مرز رسمی خسروی در قصرشیرین تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا که 326 کیلومتر فاصله دارد، از دیرباز محل تردد زائران ایران اسلامی به کربلا بوده و مردم این شهرستان همواره مدال افتخار میزبانی زائران حسینی را بر گردن داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون با همت مردم و مسئولان، امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی برای پذیرایی از زائران حسینی در مرز رسمی خسروی فراهم شده است به گونه ای که چهره شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی در مقایسه با گذشته دگرگون شده است.
این روزها جای جای خیابان های قصرشیرین و مرز خسروی با حرکت خودجوش مردمی، موکب های پذیرایی از زائران حسینی برپا شده است و مردم نیز با سیاه پوش کردن خیابان ها، نصب پرچم ها و بیرق های حسینی، بی صبرانه برای حضور زائران اربعین حسینی لحظه شماری می کنند و برای این کار کمر همت بسته اند.
مردم و مسئولان قصرشرین همه بسیج شده اند تا زائرانی که از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات و کربلای معلا می شوند، با آسودگی و رفاه از این مرز و امکانات موجود در آن استفاده کنند.
بهسازی فضای شهری، رنگ آمیزی جداول ، تنظیف ، رفت و روب خیابان ها و معابر ، نصب بنرهای خوش آمدگویی ، برپایی موکب های پذیرایی ، استقرار دستگاه های خدمات رسان ، ساخت و نصب سرویس های بهداشتی، تقویت امکانات و زیرساخت های مرز خسروی و پایانه بین المللی این مرز ، تامین روشنایی مسیر ، روکش آسفالت و بهسازی راه ، تامین آب شرب و افزایش گیت های گذرنامه از جمله اقدام هایی است که برای خدمت رسانی به زائران فراهم شده است.
هم اکنون امکانات و ظرفیت هایی که در مرز خسروی به عنوان قدیمی ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات وجود دارد، در هیچ مرز دیگری نیست و کارها و اقدام هایی که در این مرز طی چند ماه ماه گذشته صورت گرفته برابر با چندین سال اقدام در سایر مرزهای عبوری برای زائران اربعین حسینی است.
همچنین اقدام های خوبی نیز از سوی مسئولان برای احداث توقفگاه خودروهای زائران در پنج نقطه قصرشیرین و مرز خسروی در بیش از 150 هکتار مساحت با ظرفیت بیش از 60 هزار دستگاه خودروی سواری ایجاد شده است که در محل این توقفگاه ها نیز سرویس های بهداشتی و نمازخانه احداث شد تا زائران با آسودگی خاطر به استفاده از این مکان ها بپردازند.
در محل مرز خسروی نیز توقفگاهی برای توقف اتوبوس های زائران احداث شد و اردوگاه اسکان اضطراری و همچنین 2 بیمارستان صحرایی ارتش و جمعیت هلال احمر نیز برپا شده است تا با حضور زائران ، خدمات رسانی به آن ها آغاز شود.
تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان ، استقرار آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس و آمادگی برای استقرار بالگردها و اورژانس هوایی و کادر درمانی نیز برای زائران در این شهرستان پیش بینی شده است.
این روزها نگاه همه مردم به دروازه عشق است ، دروازه مرز خسروی که تا سال 92 محل عبور زائران حرم حسینی بود و از آن زمان تاکنون چشم به راه است تا بار دیگر گذرگاه عزیمت عاشقان اباعبدالله الحسین باشد.
مرزنشینان قصرشیرین و مردم استان کرمانشاه نیز که از دیرباز نوکری زائران امام حسین را داشته اند نیز این روزها دعایشان تردد زائران از مرز خسروی است که تا کربلا راهی نیست و تنها چند ساعت بیشتر با بین الحرمین فاصله ندارد.

**استاندار کرمانشاه: اربعین فرصتی برای توسعه و پیشرفت است
استاندار کرمانشاه گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین همایش معنوی جهان اسلام و فرصتی برای توسعه و پیشرفت است و بدون شک از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده می شود.
هوشنگ بازوند اواخر هفته گذشته در جریان بازدید از مرز خسروی به ایرنا افزود: اقدام های مطلوبی برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان کرمانشاه انجام شده است.
وی اظهار کرد: مرز رسمی خسروی از دیرباز مسیر تردد زائران کربلای معلی بوده و امسال برای نخستین بار قرار است 450 تا 500 هزار زائر از این مرز رسمی عازم عتبات عالیات شوند.
وی احداث توقفگاه در بیش از 150 هکتار با ظرفیت 60 هزار خودروی سواری، ایجاد زیرساخت های آب ، برق و برپایی 26 موکب پذیرایی از زائران را از مجموعه اقدام های انجام شده در قصرشیرین بیان کرد.
وی با بیان این که مدیران به صورت جدی پای کار هستند، از زائران خواست به توصیه های مسئولان توجه کنند و بدون ویزا به مرز خسروی مراجعه نکنند.

**تلاش دستگاه های عضو ستاد اربعین برای آماده سازی مرزهای خسروی و منذریه عراق
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: دستگاه های عضو ستاد اربعین در مرز خسروی و منذریه به طور جدی پای کار هستند تا بسترهای لازم را برای خدمات رسانی به زائران اربعین انجام دهند.
فرامرز اکبری به ایرنا افزود: مجموعه نیروهای مسلح در مرز خسروی تلاش شبانه روزی دارند و دستگاه های مختلف را برای ایجاد زیرساخت های لازم حمایت و پشتیبانی می کنند.
وی، برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری زائران و همچنین استقرار آمبولانس ها و مرکز فوریت پزشکی در مسیر مرز خسروی، افزایش گیت های گذرنامه، بهسازی مسیر قصرشیرین به خسروی و تامین روشنایی و آب را از جمله اقدام های صورت گرفته در ایجاد و تقویت زیرساخت های اربعین اعلام کرد.
اینک مردم امیدوار هستند تا طرف عراقی نیز آمادگی خود را برای پذیرش زائران اربعین حسینی عملی کند و این دروازه بار دیگر حضور زائران را به خود ببیند و این آرزوی قلبی مردم استان کرمانشاه و به خصوص مرزنشینان همیشه با صلابت و مرزدار قصرشیرین است.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین ، قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند