Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل ابراهیم زاده روز سه شنبه در آئین تودیع خود در ساری افزود: اکنون شرائط موجودی گاز طبیعی در لوله های زیر ساختی به حدی است که حتی یک لیتر سوخت فسیلی در استان مازندران مصرف نمی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا،گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران همزمان با بهره برداری از طرح بزرگ گازرسانی دامغان - کیاسر - ساری در تابستان امسال در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این طرح که هدف آن قطع وابستگی گازی به ترکمنستان و جلوگیری از قطعی گاز مشترکان مازندرانی در اوج مصرف بویژه در فصل پائیز و زمستان بوده ، دهم مرداد ماه امسال با حضور بیژن زنگنه ، وزیر نفت افتتاح شد.
کلنگ عملیات لوله کشی خط 42 اینچ گاز رسانی دامغان - کیاسر - ساری به طول 170 کیلومتر اگر چه در دولت دهم به زمین زده شده و قرار بود در کمتر از یک سال تکمیل شود ، ولی با کمتر از 10 درصد پیشرفت تحویل دولت یازدهم شد.
دولت تدبیر و امید برای تکمیل این خط بیش از یکهزار میلیارد تومان هزینه کرد تا علاوه بر قطع وابستگی مازندران به گاز وارداتی از ترکمنستان ، به باج خواهی های شرکت ترکمن گاز هم برای همیشه پایان دهد.
شرکت ترکمنی دستکم سه بار در این سال ها در اوج سرمای زمستانی با بستن خط لوله گاز ، درخواست افزایش قیمت کرد که آخرین مورد آن آذر ماه پارسال و در دولت یازدهم بود که با پاسخ منفی رو به رو و تسریع در بهره برداری از خط لوله دامغان - کیاسر به صورت جدی دنبال شد.
ابراهیم زاده با اشاره به اینکه اکنون 98درصد شهروندان استان و یکهزارو 932روستای مازندران گاز دارهستند، گفت: دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته است تا روستاهای بالا 20 خانوار تا پایان سال 97 گاز دار شود و اکنون این شرائط برای استان مازندران برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز زمینه برای گاز رسانی به روستاهای کوهستانی استان مازندران از طریق گاز سی ان جی مهیا و فراهم شده است، گفت: 325میلیارد تومان بودجه عمرانی امسال شرکت گاز استان است که می توان طرح های گاز رسانی به روستاها را عملیاتی کرد.
طبق آمارهای رسمی ، 99 درصد از شهرها و حدود 90 درصد از روستاهای مازندران به شبکه گازرسانی متصل هستند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای 20 خانوار مازندران که حدود چهار هزارو 200 روستا برآورد شده نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
در این مراسم که با حضور مومنی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد محمد اسماعیل ابراهیم زاده پس از 36سال خدمت به بازنشستگی نائل آمد و جعفر احمد پور به عنوان مدیر عامل جدید شرکت گاز استان مازندران معرفی شد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • پورحمیدی تحت فشار الماس شد!
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی