Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:27:48 GMT

تراکنش های بزرگ بانکی پاشنه آشیل فراریان مالیاتی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۴۳۸۱

تراکنش های بزرگ بانکی پاشنه آشیل فراریان مالیاتی

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و نیز اعمال قانون مبارزه با پولشویی تراکنش های بزرگ بانکی که درآمد محسوب شوند، توسط سازمان امور مالیاتی بررسی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی ملکشاهی روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: رسیدن به عدالت مالیاتی نیازمند اطلاعات شفاف اقتصادی افراد است لذا براساس قانون ، سازمان امور مالیاتی کشور به موضوع تراکنش های بانکی افراد ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: افرادی با تراکنش مالی پنج هزار و 10 هزار میلیارد ریال داشته ایم که هیچ گونه پرونده مالیاتی نداشته اند در حالی که کارمندان و کارگران زحمت کش کشورمان صادقانه مالیاتشان را پرداخت می کنند که برهمین اساس موضوع بررسی مالیاتی تراکنش های بانکی به منظور تحقق عدالت و جلوگیری از فرار مالیاتی عملیاتی شده است.
ملکشاهی با تاکید بر اینکه در بررسی های مالیاتی تراکنش های بانکی به افراد فرصت توضیح داده می شود؛ گفت: هر تراکنشی درآمد محسوب نمی شود از جمله به وام و تسهیلات، بده بستانهای ناشی از پرداخت های قبلی افراد و نیز درآمد ناشی از تولیدات کشاورزی مالیات تعلق نمی گیرد.
او همچنین تراکنش های سهم الارث افراد را مشمول قانون ارث عنوان کرد.
به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، اجرای این قانون باعث شده است تا فردی در استان کرمانشاه با 27 میلیارد ریال بدهی مالیاتی مشخص و متعهد به پرداخت مالیات شود.
ملکشاهی اجرای طرح بررسی مالیاتی تراکنش های بانکی را از سال 94 عنوان کرد و افزود: این طرح علاوه بر جلوگیری از پدیده شوم فرار مالیاتی با هدف مبارزه با پولشویی و شفافیت اقتصادی نیز اجرا شده است و دولت در اجرای آن روز به روز قاطعانه تر عمل می کند.
وی لازمه موفقیت در این طرح را حمایت مردم، ارگان ها و سازمان ها عنوان کرد و گفت: مرجع اصلی استخراج اطلاعات بانکی بانک مرکزی خواهد بود.
ملکشاهی از مردم خواست تا از اجرای این طرح هراسی نداشته باشند چرا که در نهایت نتایج مثبت آن به خصوص در رسیدن به شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از افراد به خود مردم باز می گردد.
او همچنین در خصوص دستگاه های کارتخوان نیز گفت: این تصور که به تراکنش دستگاه های کارتخوان مالیات تعلق می گیرد اشتباه است.
ملکشاهی در ادامه در خصوص سهمیه مصوب درآمد مالیاتی استان کرمانشاه نیز گفت: در سال 95، سهمیه مصوب استان 6 هزار میلیارد ریال بوده که 93 درصد آن محقق شده است.
وی سهمیه مصوب درآمد مالیاتی سال 96 استان را نیز 6 هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون در وصول مالیات جزو استان های آخر کشور بوده ایم و به نسبت مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش درآمد داشته ایم.
ملکشاهی علت اصلی کاهش درآمد مالیاتی استان را رکود اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری دانست و گفت: با تلاش خوب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سهمیه مصوب درآمد مالیاتی استان نسبت به سال گذشته رشد زیادی نداشته است.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در سال 95 سه درصد از 9 درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده یعنی معادل 576 میلیارد ریال به شهرداری کرمانشاه پرداخت شده است.
او این مبلغ را برای سال 94 رقم 480 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در 6 ماهه اول سال 96 به شهرداری کرمانشاه 140 میلیارد ریال پرداخت شده است.
به گفته ملکشاهی، مطابق قانون سه درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده براساس شاخص جمعیتی مستقیم به حساب شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها به منظور کارهای عمرانی واریز می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت جزو استان های آخر کشور از نظر نرخ بیکاری است ؛ ضمن اینکه طبق آمارهای بانک مرکزی متوسط درآمد یک خانوار کرمانشاهی حدود دو سوم درآمد متوسط کشوری و متوسط هزینه یک خانوار در سطح استان برابر 62 درصد متوسط کشوری است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900150

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟