Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@02:58:01 GMT

چرا ایران موشک نقطه زن تولید می کند؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۴۹۳۶

چرا ایران موشک نقطه زن تولید می کند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرلشکر محمد باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های فرماندهی انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحمدالله از جهت برد در حد دو هزار کیلومتر که از سوی فرمانده معظم کل قوا مجاز بودیم، دانشمندان ما موشک‌های لازم را توانستند در این برد در داخل طراحی کنند و بسازند و از جهت کمیت نیز منابع موشکی ما در حد ضرورت دفاع از کشور تولید شده و در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جهت آمادگی واحدهای موشکی نیز آمادگی و مهارت کامل وجود دارد و موشک‌ها از نظر دقت نیز در اکثر موارد نقطه زن شده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: دلیل اینکه جمهوری اسلامی روی دقت تلاش کرده، این است که موشک‌ها در جهان برای حمل کلاهک هسته‌ای تولید می شوند و کلاهک هسته‌ای نیاز به دقت ندارد چون می‌تواند منطقه وسیعی را مورد هدف قرار دهد بنابراین روی دقت سرمایه گذاری نمی‌کند اما جمهوری اسلامی ایران چون تولید، به کارگیری و داشتن کلاهک هسته‌ای را براساس شرع مقدس اسلام حرام می‌داند و هیچگاه به دنبال آن نبوده و نخواهد بود، لذا دانشمندان ما روی دقت نیز کار کردند.

باقری تاکید کرد: بحمدالله همین موضوع توانسته قدرت بازدارندگی مناسبی را دربرابر تهدیدات آمریکای جنایتکار، صهیونیست‌های آدم ‌کش و کودک‌کش و همه دشمنان ما ایجاد کند و این بازدارندگی به روز شونده است. یعنی هرچه قدرت دفاع ضد موشکی دشمنان ما افزایش پیدا کند، نخواهد توانست از جهت انبوهی و توانایی‌های تاکتیکی و تکنیکی به قدرت موشکی ما برسد.

وی افزود: در راهبرد جمهوری اسلامی وجود دارد که همه این موارد دفاعی است و قصد هیچگونه تهاجمی به هیچ کشوری وجود ندارد و این را تاریخ 300 ساله ملت ایران و 40 سال اخیر انقلاب اسلامی نشان می دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در عین حال در دفاع از کشور و منافع ملی اگر خدایی نکرده متجاوزی، خطای راهبردی بکند و قصد دست اندازی به کشور و منافعش را داشته باشد در به کار گیری این قدرت موشکی هیچ تردیدی در جمهوری اسلامی وجود ندارد و همه آنچه تحت عنوان قوانین یا مقرراتی در کنگره یا سایر مجامع تصمیم‌گیری در آمریکا تصویب می شودکه تحریم‌هایی علیه ما وضع کنند، بر قدرت موشکی و اراده ملت ایران تاثیری نخواهد داشت.

باقری همچنین گفت: بحمدالله موشک‌های ما کاملا بومی و داخلی است و هیچ احتیاجی به خارح از کشور وجود ندارد که بخواهد تحریمها در این موضوع تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به وضعیت منطقه شمال غرب کشور، ادامه داد: الحمدالله امروز نسبت به سال‌های گذشته در بهترین وضعیت به سر می بریم و حوادث امنیتی و ناامنی‌های مناطق مرزی در استان آذربایجان غربی به حداقل کاهش پیدا کرده و تقریبا به صفر رسیده و امنیت این استان از نظر شاخص‌های مختلف همانند استان‌های داخلی کشور شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شرایط فعلی این نوید را می‌دهد که بخش‌های دولتی ما از نظر استقرار و توسعه پیشرفت و بخش‌های خصوصی برای سرمایه گذاری هیچ مشکلی ندارد و از نظر ورود عناصر ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی در مرز و همچنین شرارت‌های مناطق مرزی در بهترین وضعیت هستیم و در این دو روز که در این منطقه بودیم از بخشهای مختلف بازدید کردیم.

باقری یادآور شد: در جهت ارتقای توان نیروی انتظامی، در بخش استان و مرزبانی نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد که ان‌شاءالله با سرمایه گذاری بیشتر و هم‌افزایی نیروی انتظامی با سپاه پاسداران، ارتش و سایر بخش‌های نیروهای مسلح تقویت مهمی صورت بگیرد و ان‌شاءالله شاهد امنیت بهتری باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: از نظر توان دفاعی نیز در کشور با وجود تهدیدات دشمنان در بهترین وضعیت به سر می بریم و با قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و یمن وجود تولیدات و واحدهای مناسب صنایع دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم و نگرانی از نظر تجاوزات یا تهاجمات نظامی وجود ندارد و یا در حداقل ممکن است که این هم در بخش دفاعی موجب شده که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند با آرامشی نسبت به امنیت کشور وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آژانس توسعه فضایی (Space Development Agency) آمریکا به تازگی اعلام کرد که شرکت میلنیوم اسپیس سیستمز (Millennium Space Systems) قرار است ماهواره های دفاع موشکی پروژه فو فایتر ( FOO Fighter ) را توسعه دهد. طی قراردادی به ارزش 414 میلیون دلار، میلنیوم اسپیس سیستمز هشت ماهواره برای ارائه "کنترل آتش" سامانه دفاع موشکی زمینی را ارائه خواهد کرد.

براساس گزرش عصرایران، به طور کلی، کنترل آتش شامل فناوری های مختلفی مانند رادار یا حسگرهای دیگر، کامپیوترها و تسلیحات را در یک سامانه منسجم ترکیب می کند که توانایی شناسایی تهدیدات و اهداف را فراهم کرده و سپس سلاح ها یا دیگر اقدامات متقابل را به سمت آنها هدایت می کند.

تحویل فو فایتر تا سال 2027

میلنیوم اسپیس سیستمز که در مالکیت شرکت بوئینگ قرار دارد باید این ماهواره ها را تا سه ماهه اول سال 2027 تحویل دهد. این پروژه با نام کامل Fire-Control On Orbit-Support-To-The-War Fighter یا به اختصار فو فایتر بخش مهمی از زنجیره کشتار دفاع موشکی پنتاگون را تشکیل خواهد داد.

نمونه اولیه مجموعه ماهواره های فو فایتر دارای دوربین های الکترواپتیکال و فروسرخ برای ارائه گزینه های جدید کنترل آتش است.

حسگرهای کنترل آتش، آنهایی هستند که قادر به ردیابی اهداف با دقت بالا و ارائه مختصات دقیق برای جنگنده ها یا سامانه تسلیحاتی روی زمین - در این مورد، رهگیرهای دفاع موشکی - هستند.

این ماهواره ها به شناسایی، هشدار و ردیابی دقیق تهدیدات موشکی پیشرفته، از جمله سامانه های موشکی ابرصوت کمک خواهند کرد. هدف نهایی افزایش قابلیت های جهانی کنترل آتش است.

ماهواره های فو فایتر با افزایش برد تشخیص موشک های ابرصوت ارتفاع پایین، در مقایسه با موشک های بالستیک قاره پیما، زمان هشدار را برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات ابرصوت افزایش می دهند.

در شرایطی که در اصل شبیه به مجموعه لایه ردیابی (Tracking Layer) است، اما ماهواره های فو فایتر مجزا هستند. مجموعه لایه ردیابی فقط برای نظارت بر موشک های ابرصوت با قابلیت مانور بالا بهینه شده است.

به گفته درک تورنیر، مدیر آژانس توسعه فضایی، برنامه فو فایتر نمایشی عملیاتی از تلاش های کنترل آتش ارائه می کند که جدا از تلاش های جاری هشدار/ردیابی موشک و دفاع موشکی ما، اما مکمل آنها است.

ماهواره هایی برای افزایش قابلیت های دفاع موشکی

اگرچه جزئیات این پروژه بیشتر محرمانه باقی مانده است، درک تورنیر در جریان اجلاس نیروی هوایی 2023 فاش کرد که ماهواره های فو فایتر برای نظارت بر چند تهدید نامشخص که مجموعه لایه ردیابی در حال حاضر به آنها رسیدگی نمی کند، توسعه می یابد.

تورنیر به این نکته نیز اشاره داشت که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، فناوری حسگر کنترل آتش در ترانش 3 (Tranche 3) و ترانش 4 (Tranche 4) مجموعه لایه ردیابی، ماهواره هایی که قرار نیست به ترتیب تا سال 2028 و 2030 پرتاب شوند، گنجانده می شود.

به گفته جیسون کیم، مدیرعامل میلنیوم اسپیس سیستمز، پروژه فو فایتر برای مقابله با تهدیدات پیشرفته طراحی شده است. این یک ماموریت حیاتی است که به محافظت از آمریکا و متحدان این کشور در برابر تهدیدات پیشرفته کمک خواهد کرد.

آژانس توسعه فضایی در درخواست اولیه خود قصد داشت توسعه ماهواره های فو فایتر را به بیش از یک توسعه دهنده ارائه کند. با این وجود، این طرح تغییر کرده و میلنیوم اسپیس سیستمز به عنوان تنها توسعه دهنده این پروژه انتخاب شده است.

به گفته آژانس توسعه فضایی، این مرکز پیشنهادهای دریافت شده پس از فراخوان را ارزیابی کرده و تشخیص داد که انتخاب یک توسعه دهنده بهترین گزینه ممکن است.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902889

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد