Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان غربی از تکمیل و راه اندازی سامانه های ضد تگرگ به تعداد ۳۴ سامانه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز امجد بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی و تهدیدات زیستی پدافند غیرعامل آذربایجان غربی اظهارداشت: برنامه ریزی برای خرید و استقرار سامانه های هوشمندضد سرمازدگی برای جلوگیری از سرمازدگی از اولویت های این سازمان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه استقرار سامانه ضد تگرگ در استان و استفاده از تورهای مقاوم در برار بارش تگرگ را از دیگر ادقامات این سازمان در راستای مبارزه با بارش تگرگ برشمرد.

امجد با اشاره به مسایل حساس بخش کشاورزی و ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در این بخش عنوان کرد: اخلال در قرایندهای تولید، بکارگیری نهاده ها، میزان مصرف کود و سم و هورمونها، اخلال در فرایند های بازار رسانی محصولات کشاورزی به همراه اخلال در برنامه های حمایتی دولت در فرایند تولید و مخصوصا در مواقع بحران و  ایجاد آلودگی ثانویه باکتریایی–قارچی-ویروسی-عقیم سازی در تمام زیر بخشهای کشاورزی اعم از دام وطیور-آبزیان-زنبور عسل –زراعی – باغی از مواردی که موجب به خطر افتادن امنیت غذایی و ضربه به تولید بخش کشاورزی می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان غربی توجه به ضرورت پدافند غیرعامل با تقویت سیستم سایبری سازمان جهاد کشاورزی استان، تجهیز موتور خانه های ساختمان های حساس به سوخت دوگانه و ژنراتور برق اضطراری و ساماندهی مراکز حساس و مهم و حیاتی بخش کشاورزی را از اقدامات برای مقابله با آسیب های این بخش برشمرد.

امجد، ادامه داد: اجرای روشهای نوین آبیاری، احداث شبکه های آبیاری،انتقال آب با لوله و پوشش انهار و کانالهای آبیاری واجرای طرحهای کوچک و زود بازده تامین آب و استخر های ذخیره آب و توسعه و بهسازی آب بندها و احداث ایستگاههای پمپاژ و بهسازی چشمه های تامین آب کشاورزی و احیاء و مرمت قنوات از اقداماتی است که می توان برای مهار تهدیدات خشکسالی در بخش کشاورزی استان بکار بست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات بخش کشاورزی با آفات گیاهی و پدافند غیرعامل گفت: شکار انبوه حشرات برای کنترل جمعیت آنها و تقلیل خسارت وارده به محصولات با استفاده از تله های کارت زرد و نیز کاهش مصرف سموم شیمیایی و بررسی و ردیابی حشرات مضرر با تله های نوری جهت اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و زارعین برای مقابله با آن در دستور کار قرار دارد.

امجدی با اشاره به سیل خیز و حادثه خیز بودن استان و خسارات وارد به بخش کشاورزی گفت: برای کاهش این خسارات می توان با همکاری سازمان آب منطقه استان مسیر رودخانه ها را ساماندهی وبا تعیین حریم و بستر سیلابی در رودخانه با دبی های برگشت زمانی مختلف اقدامات اساسی را انجام دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سازمان هواشناسی امروز برای برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و افزایش ابر و رگبار پراکنده و درسایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی کرد.
امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی مناطقی از استان کردستان زنجان اردبیل و ارتفاعات مرکزی و غربی البرز در استان‌های گیلان و مازندران شاهد رگبارموقتی باران و وزش باد خواهیم بود.
در ساعات بعد از ظهر مناطقی از جنوب شرق کشور از جمله شرق سیستان و بلوچستان رگبار باران دور از انتظار نیست.
از فردا دوشنبه نیز سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و اصفهان، مجدد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد آغاز خواهد شد.
بارش‌ها فردا در استان‌های کرمانشاه، غرب کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخش‌هایی از استان اردبیل زنجان و گیلان، مازندران و شمال قزوین شدیدخواهد بود.
برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود