Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - ارزیابی منابع اتحادیه اروپا حاکیست که زنان شاغل در کشورهای اتحادیه اروپا از نظر اختلاف درآمدی با مردان، دو ماه از سال را رایگان کار می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری 'اجی' ایتالیا، مردها همواره در بازار کار با حضوری قوی و با موقعیت های شغلی بهتر و حقوق های بالاتر نسبت به زنان، سلطه دارند و نوعی تبعیض شغلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلاف درآمد میان مردها و زنان شاغل در اروپا به حدی زیاد است که گویا زنان شاغل به مدت 2 ماه رایگان کار کنند.
با اینکه پیشرفت هایی نیز در این زمینه شده، اما اوضاع شغلی کنونی همانند سال 1995 است که به عقیده 'فایننشال تایمز' در حدود 25 درصد است.
اختلاف درآمد میان زنان و مردان در انگلیس برای مثال که در سال 2015 بدترین وضع را داشت، از 19.7 درصد به 20.8 درصد رسید که باعث شد تا در جایگاه دومین کشور بد در میان بزرگان اتحادیه اروپا از نظر کار برای زنان قرار گیرد. آلمان با 22 درصد اختلاف در صدر بدترین کشورهای اروپایی از نظر اختلاف درآمد میان بانوان و آقایان قرار دارد.
'ورا جروا' رئیس بخش عدالت کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: این، بی عدالتی تکان دهنده و غیر قابل قبولی است که زنان در قرن بیست و یکم، هنوز دو ماه از سال را رایگان کار کنند.
برای مثال اختلاف درآمد زنان و مردان در بازار امور مالی فرانسه 30 درصد و در بازار کار علمی آلمان 31 درصد است و به طور کلی در اروپا تنها 6 درصد از زنان بر روی صندلی مدیر عاملی شرکت ها می نشینند.
برخی اوقات حقوق زنان کمتر از همکاران مرد خود است که دارای همان شغل و رتبه هستند. مقرارت اتحادیه اروپا این تبعیض را منع می کند که البته هنوز در برخی از محیط های کاری وجود دارد.
اروپام**461**1486**انتشار دهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است