Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛حسین ابراهیمی، اظهار کرد: با فرا رسیدن همایش پیاده روی اربعین حسینی، قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما 100 درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش در این نوع خدمات به هیچ عنوان مورد پذیرش ما نیست.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده است که این میزان افزایش در آستانه اربعین رویه بوده و چگونه است که تاکنون اعتراضی در این باره نبوده است، اما این انجمن نظر خود را اعلام کرده است و نسبت به این افزایش گلایه مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیمی با بیان اینکه میزان افزایش بلیت حداکثر باید 20 درصد باشد نه 100 درصد گفت: سازمان راهداری علت افزایش قیمت جابه جایی مسافر در همایش اربعین را بازگشت یک سرخالی اتوبوس ها اعلام کرده است اما این نیز برای ما قابل قبول نیست.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: در این همایش بزرگ که زائران اربعین متقاضی جابه جایی هستند و تقاضا برای دریافت خدمات بیشتر شده است نباید این گونه قیمت را افزایش داد و کمبود ناوگان می تواند با کمک گرفتن از شرکت های مختلف جبران شود.
وی تاکید کرد: باید قیمت ها کنترل شده باشد و نباید این قیمت ها رها شود.
 
* کیفیت خودروها مطلوب نیست
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش دیگر از سخنان خود در باره گلایه های مصرف کنندگان خودرو گفت: آمادگی داریم تا به شکایات مردم در این باره رسیدگی کنیم.

وی افزود: مردم شکایت های خود از نمایندگی ها یا از ایران خودرو را به انجمن ها در استان منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

ابراهیمی اظهار کرد: مورد بوده که شاسی خودروی عرضه شده، دچار شکستگی بود و جبران خسارت های خریدار از شهرستان پیگیری شد تا دریافت شد.

وی درباره ارزیابی خود از اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت صنعت خودرو گفت: در زمینه کیفیت خودرو، با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم.

وی تصریح کرد: نباید نگاه های حمایتی صرفا معطوف تولیدکننده باشد بلکه باید از حقوق مصرف کننده نیز حمایت شود.
 
* وجود انحصار، یکی از مشکلات برای مصرف کنندگان
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تصریح کرد: اکنون برای واردات خودرو محدودیت وجود دارد و تلاش برای استفاده از خودروهای داخل است و در این شرایط بازار تولیدکنندگان خودرو، بازار انحصاری است و مصرف کننده قدرت انتخاب محدود دارد.

وی افزود: باید فضایی ایجاد ایجاد شود که علاوه بر افزایش قدرت انتخاب برای مصرف کننده، تولیدکننده هم در فضای رقابتی برای کسب رضایت مصرف کننده قرار گیرد.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: وجود انحصار، یکی از مشکلات برای مصرف کنندگان در جامعه ما است.
 
* دغدغه سلامت غذایی
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما، سلامت مواد غذایی عرضه شده در بازار است البته، اقدامات خوبی در این باره انجام می شود اما توان به اندازه ای نیست که بتوان همه جای بازار را رصد کرد.
 
* شعار جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود قانونی نیست
ابراهیمی درباره نصب شعار کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود در مغازه ها گفت: به نظر من این شعار اشتباه و غیرقانونی است و اگر کالایی دچار نقص است باید از مشتری پس گرفته شود.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: تکریم مشتری شعار جهانی است و کالایی که دچار نقص است باید پس گرفته شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون وزیر کشور عراق امروز (دوشنبه) با سفر به مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های تردد زائران از این مرز رسمی به هراه هیاتی مشتکل از مسئولان ۲ استان دیالی و کرمانشاه در رابطه با همکاری‌های ۲ کشور و پیرامون موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفتگو کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه برگزاری نشستی در این رابطه با موضوع اربعین در محل پایانه مرز خسروی در گفتگو با خبرنگاران یکی از عوامل موفقیت در برگزاری کنگره‌ی اربعین سال گذشته را هماهنگی‌های زود هنگام مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بیان کرد.
محمد کاظم آل صادق افزود: امروز با حضور سرلشکرلواء ریاض الخیگانی معاون وزیر کشور عراق از همه مرز‌های تردد زائران اربعین شدکه در رابطه با امکانات و کاستی‌ها تبادل نظری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در سفر امروز مسئولان استانداری ایلام نیز حضور داشتندکه مسائل و مشکلات را احصا کردند تا با تلاش ۲ طرف برطرف شود.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با تردد زائران با خودرو‌های شخصی به عراق گفت: در سفری که مسئول ستاد مرکزی اربعین کشورمان به بغداد خواهد داشت قرار است در سطوح مقامات عالی ۲ کشور در رابطه با این مهم بحث و تصیمیم گیری شود.
معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور نیزبا بیان اینکه تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه‌تر و بهترزا اربعین پارسال است، گفت: امروز در سفری که به مرز خسروی داشتیم در رابطه با مسائل و مشکلات پیرامون برگزاری هرچه بهتر اربعین با حضور ۲ طرف بحث و تبادل نظر شد و مشکلاتی وجود داشت که قرار است با تلاش ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شود.
«لواء ریاض الخیگانی» افزود: اربعین یک کنگره بزرگی برای ذکر اهل بیت (ع) است که ما وظیفه داریم در این مسیر خدمت کنیم تا از ثواب آن برخوردار شویم.
وی سفر امروز را در راستای هماهنگی‌های قبلی با سفیر جمهوی اسلامی ایران در بغداد به منظور بازدید میدانی از مرز‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین بیان کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در نشست بررسی مسائل برگزاری هرچه بهتر اربعین از مهم‌ترین مشکلات سال گذشته را ازدحام زائران در پشت مرزمنذریه و هنگام خروج از مرز خسروی به دلیل بازرسی که به شکل سنتی انجام می‌شد، بی نظمی در سرویس حمل و نقل طرف مقابل (منذریه) و عدم آشنایی درست رانندگان در رابطه با مسیر مرز منذریه نسیت به دیگر مرز‌ها هنگام بازگشت زوار بیان کرد که خواستار تدبیر طرف عراقی برای رفع این مشکلات با توجه به گرمای هوا شد.
مسئول کمیته اربعین کشور عراق هم از نصب سامانه بازرسی در مرز منذریه برای جلوگیری از ازدحام و تلاش برای رفع دیگر موارد خبرداد.
در این نشست مقرر شد تا کمیته مشترک برای رفع مشکلات مربوط به تردد زائران در ۲ طرف تشکیل شود و همچنین نمایندگان تام الاختیار در ۲ سوی مرز برای رفع مشکلات و مسائل فوری در ایام اربعین مستقر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش  ۵۰ درصدی زائران در اربعین امسال از مرز رسمی خسروی نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می‌شود آمار زائران از این مرزدر اربعین سال جاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد
«علی شعبانی» در گفتگو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: انجام عملیات اربعین ۱۴۰۳ نیاز به یک سری مقدمات، مذاکرات هماهنگی دارد که با دولت عراق و استانداری استان دیالی باید انجام شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته فضا‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله ایجاد سایبان‌ها، گیت‌های ورودی و خروجی (۸۸ گیت) در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین با تلاش مسئولان و دست اندرکاران اربعین انجام گرفت.
او گفت: دعوت می‌کنیم از مردم استان کرمانشاه و هموطنانمان که مرز خسروی را به عنوان نزدیک‌ترین راحت‌ترین مرز برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم که تمام امکانات را فراهم کنیم تا یک سفر امن و راحت را برای زائران ایجاد کنیم.

دیگر خبرها

  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان