Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله‌های مرتبط: آمار دانلود برنامه های موبایل در سال ۲۰۱۶ به رقم ۹۰ میلیارد رسید برنامه App Usage: چند ساعت با هر اپلیکیشن کار می‌کنید؟ – زوم اپ

بر اساس گزارشی از App Annie، تعداد دانلود برنامه‌ها و درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ رکوردشکنی کرده است. تعداد دانلودها در دو فروشگاه اصلی یعنی اپ‌استور اپل و پلی‌استور گوگل قریب به ۲۶ میلیارد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد ۸ درصد از آمار سه‌ماه‌ی سوم سال گذشته بیشتر است. آمار عنوان‌شده بدون در نظر گرفتن دانلود‌های مجدد و به‌روزرسانی‌ها بوده و فقط از جمع تعداد دانلودهای یونیک به دست آمده است. به عبارت دیگر، این آمار به‌درستی تصویری از رشد اقتصاد برنامه‌نویسی را پیش رو می‌گذارد و شامل دانلودهای تکراری یا دانلود نسخه‌های جدید یک نرم‌افزار نمی‌شود.

به علاوه، طبق گزارش App Annie، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

تعداد زیادی از این دانلودها مربوط به مناطقی است که هنوز در آن‌ها استفاده از گوشی هوشمند رواج پیدا نکرده است؛ این یعنی احتمالا تا مدتی شاهد رشد فزاینده‌ی تعداد دانلود از سراسر جهان خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، گوگل‌پلی سهم بیشتری در این افزایش آمار دارد و در بین کشورهایی که بیشترین دانلود را داشته‌اند، هند رتبه‌ی اول را دارد. تعداد دانلود‌ها در این کشور از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ تا سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ دو برابر شده است.

سایر کشورهای آسیای شرقی، مخصوصا ویتنام و اندونزی نیز سهم بسزایی در این رکوردشکنی داشته‌اند. نرخ رشد دانلود در این دو کشور دورقمی است و اندونزی رتبه‌ی چهارم و ویتنام رتبه‌ی هفتم را در تعداد دانلود دارند.

در مجموع، گوگل‌پلی در تعداد کل دانلودها با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته از اپ استور پیشی گرفته است.

از طرف دیگر رشد دانلود iOS نیز نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته رشدی ۸ درصدی تجربه کرده است که این افزایش را مدیون چین و تصاحب سهم بازار آن است. ایالات متحده و عربستان سعودی در رتبه‌های دوم و سوم بالاترین دانلودها از اپ‌استور قرار دارند.

علاوه بر افزایش دانلود، پرداخت‌های کاربران نیز افزایش پیدا کرده است. در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری مجموع درآمد کسب‌شده از فروش نرم‌افزار در اپ‌استور و گوگل‌پلی به ۱۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

در این مورد iOS سهم بیشتری در افزایش آمار دارد. در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، پرداخت‌های کاربران iOS نسبت به اندروید تقریبا دو برابر بوده است؛ اما در مقایسه‌ی سالانه هر دو فروشگاه به نرخ رشد ۲۵ درصدی رسیده‌اند.

مجددا چین عامل اصلی است. بیشترین پرداخت‌ها از سمت اهالی چین روی داده است و پس از آن، کره‌ی جنوبی در جایگاه دوم بیشترین خرید اپلیکیشن قرار گرفته است.

یکی از نرم‌افزارهایی که بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داد، Lineage M محصول شرکت کره‌ای NCSOFT است. همچنین برنامه‌های سرگرمی و به‌طور خاص برنامه‌های مربوط به تماشای آنلاین ویدیو در سه‌ماهه‌ی سوم تعداد خرید بالایی داشتند؛ به‌طوری که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد برای iOS و ۴۵ درصد رشد در گوگل‌پلی را به خود اختصاص می‌دهند.

از سایر برنامه‌های محبوب می‌توان برای iOS اپلیکیشن Tencent video ،Yuku و Starz را نام برد و برای اندروید به HBO NOW ،Netflix و Starz اشاره کرد.

اپلیکیشن‌ها همچنان به جلب توجه کاربران و اختصاص دادن وقت آن‌ها به خود ادامه می‌دهند. به گزارش App Annie، در مقایسه‌ی سالانه، زمانی که کاربران صرف استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌کنند ۴۰ درصد افزایش داشته است. هرچند این آمار تنها گوشی‌های اندروید را شامل می‌شود و چین را نیز محاسبه نکرده است؛ اما می‌تواند بیا‌ن‌گر رشد بالای میزان استفاده‌ی کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف باشد.

نشریه‌ی App Annie پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۱ تعداد دانلودها به ۲۴۰ میلیارد و میزان پرداخت‌ کاربران به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

true برچسب ها : iOS Google Play true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا

سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان، موفق به هت‌تریک رکوردشکنی ملی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید. او هم‌چنین در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابه‌جابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شد که پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:

رکورد پیشین:

بازی های آسیایی هانگژو، مهر ۱۴۰۲، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلما، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:

رکورد پیشین:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504