Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حیدری ابهری نویسنده کتاب ۵ جلدی «پیامبر و قصه هایش» که یکی از ۴ اثر عنوان شده در طرح کتابخوان آبان ماه کتابخانه های عمومی کشور است، در گفتگو با امتداد نیوز، درباره نگارش این اثر گفت: در سال ۱۳۹۰ یکی از آثارم با عنوان «حکایت‌نامه موضوعی پیامبر اعظم(ص)» برای بزرگسالان، شامل مجموعه‌ای جامع از ۸۵۰ حکایت از زندگی حضرت محمد(ص) برای آشنایی مشتاقان پیامبر بزرگوار اسلام با سیره اخلاقی و تربیتی ایشان، در حدود هزار صفحه منتشر شد؛ اثری که با صرف زمان و پژوهش‌ بسیار، از بین بیش از ۲۰۰ جلد کتاب حدیثی و تاریخی گردآوری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان زمان علاقه بسیاری داشتم که تعدادی از این حکایات را برای کودکان و نوجوانا بازنویسی کنم، اما هر بار که تلاش می‌کردم به دلایل مختلف موفق نمی‌شدم.

وی افزود: در همان ایام برای زیات امام رضا (ع) به مشهد مشرف شدم و در آنجا از امام هشتم برای نوشتن این اثر کمک خواستم. در همان فضای حرم بودم که پشت قبضی که برای نذورات دریافت کردم، مشغول نوشتن یکی از آن حکایات برای کودکان و نوجوانان شدم. در ادامه به هتل محل اقامتم رفتم و بر روی آن حکایت کار کردم و همانجا بود که گره از قلم من باز شد و سرمشقی برای نگارش ۷۰ حکایت از زندگی پیامبر اسلام(ص) برای کودکان و نوجوانان دریافت کردم.

حیدری ابهری درباره مجموعه حکایات جمع‌آوری شده در این اثر گفت: در گردآوری حکایات این اثر سعی کردم ابعاد مختلفی از زندگی یامبر را مطرح کنم. بسیاری از آثاری که تا کنون با موضوع زندگی حضرت رسول منتشر شده، با پرداختن به تنها یکی از ابعاد زندگی ایشان مانند امانتداری، مهربانی، اخلاق‌مداری، حکومت‌داری و تدبیر در زندگی، تصویری ناقص از پیامبر ارائه می‌کردند. بر این اساس تلاش کردم که با ارائه حکایاتی از ابعاد مختلف زندگی ایشان در این ۷۰ حکایت، تصویری جامع از شخصیت و زندگی حضرت محمد(ص) به کودکان و نوجوانان ارائه کنم. از آنجا که حجم کتاب برای این گروه سنی نباید بالا باشد، مجموع این ۷۰ حکایت را در ۵ جلد که هرجلد شامل ۱۴ حکایت است ارائه کردیم که همگی این اعداد از اعداد مقدس در مذهب تشیع هستند. در کنار هر یک از این حکایت‌ها بخشی با عنوان «بیشتر بدانیم؛ بیشتر بخوانیم» ارائه شده که شامل اطلاعاتی تکمیلی درباره آن حکایت است و منابعی هر حکایت که از منابع مذاهب شیعه و سنی است در انتهای این کتاب ارائه شده که مجموع این بخش‌ها به شناخت بهتر کودک و نوجوان از پیامبر اسلام(ص) کمک می‌کند.

وی با اشاره به معرفی این اثر در طرح کتاب‌خوان آبان‌ماه، در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور گفت: مهم‌ترین هدیه‌ای که خوانش این کتاب به مخاطبان کودک و نوجوان خود، به خصوص در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور می‌دهد، ایجاد پیوندی قلبی با پیامبر (ص) است که تبعیت از دستورات ایشان را درپی خواهد داشت. ما باید کودکان و نوجوانان را شیفته کتاب و کتابخوانی کنیم و برای این منظور ابتدا باید چند جرعه از آن به بچه‌ها بچشانیم. اجرای طرحی مانند کتاب‌خوان ماه به مثابه آن چند جرعه ابتدایی است که شیرینی مطالعه را به آنها می‌چشاند و آنها را به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند می‌کند.

این نویسنده با اشاره به سابقه فعالیت‌های خود در ترویج کتابخوانی در مناطق دور افتاده گفت: استفاده از شبکه گسترده کتابخانه‌های عمومی در این طرح با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کتابخانه، به گسترش عدالت فرهنگی کمک می‌کند. من این موضوع را از نزدیک لمس کرده‌ام که بچه‌ها در شهرهای حاشیه‌ای، مناطق دورافتاده و محروم کشور، شور و شوق بیشتری برای کتاب و کتابخوانی دارند.

حیدری ابهری همچنین از ترجمه مجموعه «پیامبر و قصه‌هایش» به زبان روسی خبر داد و گفت: این اثر توسط موسسه اسلامی مسکو به زبان روسی ترجمه و مجموع ۷۰ حکایت آن، در یک جلد منتشر شده است. همچنین این مجموعه به عنوان اثر تقدیر شده هفدهمین دوره جایزه کتاب فصل در سال ۱۳۹۰ نیز معرفی شده است.

مجموعه ۵ جلدی «پیامبر و قصه هایش» که توسط انتشارات جمال چاپ شده، شامل ۷۰ قصه از سیره پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله برای کودکان و نوجوانان است.

true برچسب ها : پیامبر اکرم (ص) غلامرضا حیدری ابهری نهاد کتابخانه های عمومی کشور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند