Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم تاکید کرد: نیروی هوایی قابل قیاس با هیچکدام از نیروهای هوایی منطقه نیست زیرا با حضور در دفاع مقدس و عملیات‌های جبهه مقاومت تجارب خوبی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در گفتگو با خبرنگار مهر، امنیت را موضوع اول برای مردم و کشور برشمرد و گفت: ما عمیقا فهمیده‌ایم که اگر امکان دفاع از کشور و نظام را تقویت کنیم، امنیت تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه فناوری و تجهیزات نو و طرح‌ریزی برای ابتکارات نیز در نیروهای مسلح اقدامات متعددی صورت گرفته است.

شادمانی اضافه کرد: نیروی هوایی طی هفته جاری رزمایشی مبتنی بر رزم هوایی برگزار کرد که نشان داد قابلیت‌ها نسبت به سال‌های قبل بالاتر رفته است و نیروی هوایی در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت هوایی برتر در منطقه است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم تاکید کرد: نیروی هوایی اکنون قابل قیاس با هیچکدام از نیروهای هوایی منطقه نیست زیرا هم در 8 سال دفاع مقدس شرکت فعال داشته و هم طی 30 سال بعد و در عملیات‌های جبهه مقاومت شرکت کرده و تجارب خوبی بدست آورده است.

وی افزود: نیروی هوایی مخصوصا در حوزه تکنولوژی با دست‌یابی به تکنولوژی‌های نو در حال حرکت به سمت قدرت‌یابی واقعی است.

شادمانی با بیان اینکه قضاوت من این است این رزمایش، رزمایش خوبی بود، گفت: در این رزمایش بخشی از قدرت نیروی هوایی در منطقه به نمایش گذاشته شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نوسازی تاثیر بسزایی در ناوگان نیروی هوایی دارد، گفت: نیروی هوایی تجهیزات محور است و علم و تکنولوژی جدید تاثیر بسزایی با آن دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم گفت: با توجه به دستاوردهایی که نیروی هوایی در حوزه فناوری داشته شاهد بودیم که تجهیزات بهینه شده و نو در تاکتیک‌ها و صحنه عملیات‌ها هم اثر خود را گذاشته است.

وی در پایان با بیان اینکه افزود دقت در شلیک‌ها حاصل ابتکارات جدید است، خاطرنشان کرد: اینکه هواپیماها از فاصله دور اهداف را مورد اصابت قرار دادند یک امنیت را برای خلبان و هواپیما ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره ایمنی دریایی چین امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پکن رزمایش‌های نظامی هشت روزه را در بخش شمالی دریای زرد برگزار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که این رزمایش‌ها قرار است در دریای بوهای، که خلیج داخلی در شمال دریای زرد است، از ساعت ۱۶:۰۰ (۸:۰۰ به وقت گرینویچ) در ۵ ماه می تا ساعت ۱۶:۰۰ روز ۱۲ ماه می انجام شود.

این بیانیه به جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

ارتش چین در حالی این رزمایش را آغاز می‌کند که «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که پکن از فیلیپین می‌خواهد که اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عزم و اراده چین برای حفظ حاکمیت خود را به چالش نکشد.

پیش از این فیلیپین گارد ساحلی چین را به آزار و اذیت و آسیب رساندن به یکی از قایق های این کشور در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی متهم کرده بود. کشتی‌های فیلیپین بدون اجازه چین وارد شدند و گارد ساحلی چین اقدامات لازم را برای فرار آنها انجام داد.

«دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک روز یکشنبه چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6097361

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق