Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، فردین اخلاقیان امروز چهارشنبه در مراسم نکوداشت استاد فرزانه محمود ابراهیمی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزارشد، گفت:  نام استاد محمود ابراهیمی با نام و تاریخ دانشگاه کردستان عجین است و از اوایل شروع بکار دانشکده زبان و ادبیات فارسی حضور جدی و رونق بخش در این مکان آموزشی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این استاد بزرگوار علاوه بر ارتقای سطح علمی معلمی موثر در زمینه ارتقای اخلاق و رفتار هستد.

وی از استاد ابراهیمی به عنوان معلمی انسان ساز نام برد و اظهارداشت:  ویژگی ها شخصیتی این استاد ارجمند باعث شده به  عنوان سرمایه اجتماعی و علمی در جامعه مطرح شوند.

رییس دانشگاه کردستان ادامه داد: این استاد فرزانه با تکیه بر ویژگی هایی هم چون اراده و تلاش و خلاقیت و مردمی بودن  چندین دهه خدمات علمی به جامعه ارئه کردند بنابراین ما باید و خود را وامدار چنین اشخاص بزرگی بدانیم.

اخلاقیان با اشاره به اینکه  موفقیت و توسعه امروزی جامعه ما مدیون چنین اساتیدی است، بیان کرد:این مراسم ها گرچه نمادین است ولی بیانگر احترام ما به اساتیزمان و الگوسازی بین جوانان است.

وی با اشاره به اینکه چنین برنامه هایی باید نهادینه شود، اظهارداشت: اجازه بروز عقاید و نظرات به چنین اندیشمندان و دانشمندانی باید داده شود و در این رابطه هیچ گونه مانعی نباید در سر راه آنها قرار گیرد چراکه اینگونه است که جامعه ما در مسیر توسعه و پیشرفت به پیش خواهد رفت.

 محمود ابراهیمی در سال ۱۳۱۹ شمسی در روستای خلیفان شهرستان مهاباد دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی را در مکتب خانه و نزد روحانی روستا فرا گرفت و در سال ۳۷ وارد مدرسه علوم دینی مسجد جامع مهاباد شد و در سال ۴۱ تحصیلات حوزوی خود را به پایان رساند و موفق به اخذ گواهی نامه رسمی از آن مدرسه شد و در همان سال در آزمون مدرسی علوم منقول و معقول در مدرسه دارالفنون تهران شرکت کرد و پذیرفته شد.

در سال ۴۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشکده معقول و منقول دانشگاه تهران شد و در بهمن همان سال به عنوان افسر سپاه دانش به خدمت سربازی رفت، درسال ۴۸ به عنوان دبیر در آموزش و پرورش بیجار استخدام شد و دوره فوق لیسانس و دکتری رشته فرهنگ عربی و علوم قرآن را در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران گذراند و درسال ۵۵ به دانشگاه جندی شاپور منتقل و به عنوان مربی آموزشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشغول به کار شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تابستان ۵۸ به دانشکده تربیت دبیر سنندج وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه منتقل شد و به عنوان مدیر آموزشی دانشکده و مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد و به تدریس نیروهای جوان و متعهد منطقه پرداخت.

با ارتقای دانشکده تربیت دبیر به دانشگاه کردستان به گروه زبان و ادبیات عربی در دانشگاه تاسیس و دکتر ابراهیمی به سمت مدیر گروه آن منصوب شد و در دو رتشه زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی مشغول تدریس و تحقیق شد و سرانجام در سال ۸۳ با مرتبه علمی دانشیاری بازنشسته شد.

true برچسب ها : استاد دانشگاه دانشگاه کردستان فردین اخلاقیان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)



منبع:پیج _hossein_farniapur

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرآن بر شما هم نازل می شود؟ از الهی قمشه ای بشنوید (فیلم) الهی قمشه ای : خواستم بگویم السلام علیک یا اباعبدالله ! دیدم که او در حال سلام به ماست (فیلم)

دیگر خبرها

  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان